Co je to doména, a proč je třeba ji ověřit, jsme již popsali v tomto článku. K čemu ale slouží bounce doména a jak jí ověřit?

Každý e-mail, který je odeslán přes Ecomail, v sobě nese informaci o tom, že je odeslán pomocí služby Ecomail. Jedná se o tzv. "envelope-from sender" neboli bounce doména, kterou je v našem případě doména "bounce.ecomailapp.cz".

Pokud chcete ještě zvýšit důvěryhodnost a doručitelnost vašich newsletterů pomocí nastavení vlastní bounce domény, je třeba vytvořit doménu 3. řádu (např. mailing.ecomail.cz). Z této domény budete svá sdělení odesílat.

Ke své standardní doméně nyní stačí přidat CNAME a DKIM záznam dle následujícího postupu:

  1. Přihlaste se do svého webhostingu, respektive tam, kde má Vaše doména jmenné servery a kde se tyto záznamy upravují

---> nejste si jistí, kde to je? nevadí -> poslouží k tomu registr domén nic.cz, kde je tato informace k nahlédnutí:

2. Vyberte si název domény, ze které chcete odesílat své newslettery (např. mailing, mail, novinky, news apod.), takže ve výsledku např. novinky.ecomail.cz

3. Zvolte možnost úpravy DNS záznamů

4. Upravte záznamy:
--> Přidejte CNAME záznam:

Typ záznamu:

CNAME

Název/name:

novinky.vasedomena.cz

*novinky = viz bod 2.

Tip: některé hostingy doménu "předvyplňují", pak stačí vypsat pouze "novinky", postup přidání záznamu bývá v nápovědě daného hostingu uveden;
na doméně nemůže existovat více záznamů s jedním názvem - v případě potřeby tak název změňte

Hodnota/value/alias:

sparkpostmail.com


--> Přidejte DKIM záznam:

Typ záznamu:

TXT

Název/name:

ecomail._domainkey.novinky

*novinky = viz bod 2.


Hodnota/value/alias:

v=DKIM1; k=rsa; h=sha256; p=MIGfMA0GCSqGSIb3DQEBAQUAA4GNADCBiQKBgQC0diuxLOeJJuRRu6v4Xnau70JIEEFGnkiiu6PK3i+1pGKyoLOyJFzk+Ah8zRoujJSzv95nxtDYERVpGxfgu+JXkV3ZDJucMkd/SxKIQ8pJ0Uk1MKKkUFnYgvOxW5Umq8VNpstZZfjhCRcYgb1Iw+oFabBbfShIM98yuaN7Q7KKcQIDAQAB

5. SPF záznam zde nevyplňujte

6. Zadejte vybranou doménu (zde v článku novinky.ecomail.cz) do sekce Domény ve vašem Ecomail účtu (pod správou účtu) a klikněte na možnost "zkontrolovat nastavení DNS". Doména by měla být "ověřená" a záznamy budou zelené.

Pokud ne, vyčkejte, prosím - hosting si na ověření domény bere až 48 h. Případně se obraťte na support@ecomail.cz, kam prosím pošlete printscreen (snímek obrazovky), kde budou vidět upravené záznamy v hostingu.

7. Po ověření můžete odesílat své newslettery z vaší nové ověřené domény -> tedy např. z monika@novinky.ecomail.cz

A kam budou kontakty odpovídat? Typicky totiž subdoména nemá adresu pro přijetí odpovědí.
Z toho důvodu máte v každé kampani pole pro vyplnění adresy pro přijetí odpovědí, kam stačí vepsat standardní existující e-mailovou adresu, kterou používáte pro komunikaci se svými kontakty. Není tedy třeba žádnou další schránku zakládat.

TIP: přímo do šablony můžete vložit tlačítko "napište nám", na které vložíte adresu pro přijetí odpovědí (do pole "odkaz" u tlačítka vložte např. mailto:support@ecomail.cz).

FAQ: Před odesláním kampaně vyskakuje hláška o neověřené doméně. Doménu v účtu však ověřenou mám.

Pokud se vám před odesláním kampaně objevuje hláška, že doména není ověřená, a přitom v sekci Domény svítí doména jako ověřená, zkontrolujte, zda v nastavení kampaně odesíláte z této domény. Není v doméně překlep? Nepoužíváte e-mail s jinou doménou, než kterou nemáte ověřenou?

Nemám žádnou vlastní doménu, co s tím?

Vlastní doménu si můžete zřídit u jednoho z mnoha webhostingů jako je Wedos, Active24 a další.

TIP:
Zlepšete ještě více svou doručitelnost pomocí trackovací domény.

Našli jste odpověď?