Váháte, jaký zvolit předmět, jméno odesílatele, nebo který obsah je vhodnější použít pro rozesílku, aby byla chystaná kampaň co nejúspěšnější? Rozhodování vám může ulehčit tzv. A/B testování. Ecomail disponuje funkcí snadného A/B testování předmětu, jména odesílatele či obsahu, nebo jejich kombinací.

Tato funkce je dostupná pouze v tarifu Marketer+.

V tomto článku popisujeme:

  1. Nastavení kampaně

  2. Možnosti testování

    1. Podle předmětu

    2. Podle jména odesílatele

    3. Podle obsahu šablony

  3. Výběr vítězné varianty

  4. Nastavení testovacího segmentu

  5. Vyhodnocení výsledků


Nastavení Kampaně

A/B test nastavíte přímo v rámci tvorby kampaně. Po přihlášení do aplikace klikněte na tlačítko Nová kampaň. Nebo vyberte některou z již vytvořených kampaní v menu pod záložkou Kampaně.

Vyplňte základní informace o kampani a ve druhém kroku „Nastavení“ zaškrtněte možnost A/B testování kampaně. To vám umožní vstup do následujícího kroku s názvem „A/B test“.

V dalším kroku již probíhá nastavení samotných kritérií A/B testu. Zde si můžete vybrat, co chcete testovat. Můžete testovat následující kritéria:

Po zaškrtnutí vašeho výběru se vám zobrazí formulář, do kterého vepíšete dvě varianty předmětu, dvě varianty jména odesílatele, nebo si nastavíte dvě šablony.

Možnosti testování

Kampaň testována podle předmětu

Napadají vás různé předměty pro vaši kampaň? Vyzkoušejte, který bude mít u vašeho publika větší úspěch.

Kampaň testován podle jména odesílatele 

Zde můžete vyzkoušet, jaká varianta Jména odesílatele je u vašich kontaktů oblíbenější.

Kampaň testovaná podle obsahu šablony

I u obsahů šablon si můžete připravit různé varianty a zjistit, která má více prokliků.

Testovat lze i libovolné kombinace vybraných možností; například předmět v kombinaci s odesílatelem. Můžete testovat také všechny tři kritéria dohromady. Postačí zaškrtnout vybrané varianty v nastavení kampaně:

Výběr vítězné varianty

Jakmile si zvolíte, které prvky budete chtít testovat, postačí vybrat kritérium, podle kterého se celý test vyhodnotí. Na výběr máte míru otevření (Open rate) nebo míru prokliku (CTR). Zadejte také čas, po kterém se test ukončí. Následně bude vítězná varianta kampaně automaticky odeslaná.

Upozornění: Vítězný obsah (šablona) je vždy určen podle míry prokliků.

Nastavení testovacího segmentu

Jako poslední krok si v pravé části obrazovky nastavíte velikost testovacího segmentu, na základě kterého bude vybrána vítězná varianta.
Stačí jen posunou bílý bod na liště směrem vpravo. 

Aby bylo možné test uskutečnit, musí mít testovací segment minimálně 10 příjemců.

Tip: Doporučujeme kampaň testovat na co největší databázi a testovací segment pak volit ne větší než 50 %, aby byla vítězná varianta odeslána co největšímu publiku a byl tak využit její potenciál.

Vyhodnocení výsledků

Jakmile odešlete Vaši kampaň, vyčkejte, než uběhne Vámi stanovená doba pro vyhodnocení výsledků. Během této doby budou varianty kampaně doručeny na testovací segment publika. Aplikace následně sama vyhodnotí, která varianta měla větší úspěšnost. Po uplynutí čekání pak bude tato varianta odeslána na zbývající část databáze, tedy na Vítězný segment.

V sekci reporty pak uvidíte následující metriky.

V záložce Souhrnný výsledek uvidíte, kolik e-mailů bylo dohromady odesláno a jaké jsou celkové výsledky kampaně. Výsledky jednotlivých variant naleznete kliknutím na záložky Variace s id kampaně.

To, jaká varianta byla vítězná v případě testování obsahu naleznete po náhledu na odeslanou šablonu skrze tlačítko Zobrazit e-mail v záložce souhrnného výsledku.

V případě, že jste testovali předmět kampaně, či název odesílatele poznáte vítěznou variantu tak, že se bude její předmět nacházet právě v souhrnném výsledku.

Našli jste odpověď?