Přeskočit na hlavní obsah

Testování kampaně

Před odesláním kampaně je potřeba kampaň i šablonu otestovat. Přečtěte si, na co si dát před rozesílkou pozor a jak kampaň otestovat.

Monika Marešová avatar
Autor: Monika Marešová
Aktualizováno před více než týdnem

Tento článek obsahuje:

📚 Související užitečné nápovědy
Testování šablony/newsletteru


Testování kampaně

1. Rozdíl mezi testováním šablony a kampaně

Samotné testování kampaně je velice jednoduché. Můžete si buď poslat testovací e-mail přímo z šablony newsletteru –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ zde se jedná pouze o náhled šablony jako takové –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ nebo test celé kampaně v kroku "Testování" při tvorbě kampaně.

Do pole "Kam odeslat testovací e-mail" vyplňte svou e-mailovou adresu. Náhled kampaně odešlete na více e-mailů naráz, pokud je v tomto poli od sebe oddělíte čárkou.

Testování kampaně

I samotnou šablonu lze odeslat na více e-mailových adres najednou.

Denně můžete v kroku Testování odeslat 20 testovacích e-mailů (k vynulování počtu odeslaných e-mailů dochází vždy o půlnoci) ✉️

Jestliže potřebujete kampaň otestovat vícekrát nebo na více e-mailových adresách, učiňte tak v ostré rozesílce na váš testovací seznam či testovací segment kontaktů.


​2. Co je dobré vědět před testováním kampaně?

1. Automatická kontrola odkazu pro odhlášení a na online verzi


Pokud máte správně nastavené odkazy pro odhlášení a online verzi, zobrazí se vám při prokliku v e-mailu z kroku Testování při tvorbě kampaně naše upozornění:

Odhlášení z e-mailu

2. Online verze

Někteří poštovní klienti automaticky nepovolují stažení externích obrázků, stejně tak se může jednat o nastavení schránky konkrétního uživatele. Proto do newsletteru vkládejte odkaz na online verzi, aby si příjemci mohli v případě potřeby šablonu zobrazit v novém okně v prohlížeči.

3. Odkaz pro odhlášení

Bez odkazu na odhlášení není možné rozesílku odeslat, neboť jde o povinný prvek každého newsletteru.

Pokud odhlašovací odkaz do šablony nevložíte, aplikace jej proto sama automaticky přidá -> avšak v defaultní podobě, která nemusí být v souladu s designem vaší šablony; doporučujeme jej proto vložit z vaší strany a znění textace i font, velikost písma apod. si přizpůsobit.

3. E-mail vypadá v Outlooku jinak než v editoru

To je zpravidla způsobeno starší verzí Outlooku, která nepodporuje určité fonty, tvary tlačítek a barvy. Týká se to především verze 2010 a níže. Editor se snažíme maximálně přizpůsobit všem e-mailovým klientům, ale u starých verzí Outlooku se bohužel musíme spokojit s tím, co nabízí.

Více informací o specificích zobrazení v Outlooku najdete v tomto článku.

4. Prostý text

Text, řádkování nebo další prvky textu neodpovídají předloze? To je pravděpodobně způsobeno tím, že kopírujete obsah z Wordu, webu apod. s formátováním.

Do šablony vkládejte prostý text, a formátujte jej až v rámci editoru -> tím můžeme zaručit jeho responsivitu.

💡TIP: Text oprostíte od formátování po překopírování do tzv. Poznámkového bloku (Notepad) nebo vložením do adresního řádku v prohlížeči.

3. Práce s merge tagy

Merge tag je v rozesílce nahrazen relevantní hodnotou pro daný kontakt. Když si tedy posíláte testovací e-mail z kampaně a máte v ní merge tagy, vyplňte v kroku "Testování" v kampani hodnotu, kterou se má merge tag nahradit, buď ručně nebo nechejte aplikací automaticky vygenerovat.


Merge tag


Využívejte také podmíněných merge tagů, pomocí kterých definujete scénář propsání hodnot i pro ty kontakty, kterým např. relevantní hodnota v daném poli chybí.

💭 Nenašli jste odpověď? Napište nám na chat nebo e-mail support@ecomail.cz. 😊

Dostali jste odpověď na svou otázku?