Přeskočit na hlavní obsah
Testování kampaně

Před odesláním kampaně je potřeba kampaň i šablonu otestovat. Přečtěte si, na co si dát před rozesílkou pozor a jak kampaň otestovat.

Monika Marešová avatar
Autor: Monika Marešová
Aktualizováno před více než 3 měsíci

Tento článek obsahuje:

📚 Související užitečné nápovědy
Testování šablony/newsletteru


1. Rozdíl mezi testováním šablony a kampaně

Samotné testování kampaně je velice jednoduché. Můžete si buď poslat testovací e-mail přímo z šablony newsletteru –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ zde se jedná pouze o náhled šablony jako takové –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ nebo test celé kampaně v kroku "Testování" při tvorbě kampaně.

Do pole "Kam odeslat testovací e-mail" vyplňte svou e-mailovou adresu. Náhled kampaně odešlete na více e-mailů naráz, pokud je v tomto poli od sebe oddělíte čárkou.

Testování kampaně

I samotnou šablonu lze odeslat na více e-mailových adres najednou.


​2. Co je dobré vědět před testováním kampaně?

1. Automatická kontrola odkazu pro odhlášení a na online verzi
Pokud máte správně nastavené odkazy pro odhlášení a online verzi, zobrazí se vám při prokliku v e-mailu z testování při tvorbě kampaně naše upozornění:

Odhlášení z e-mailu

2. Online verze
Někteří poštovní klienti automaticky nepovolují stažení externích obrázků, stejně tak se může jednat o nastavení schránky konkrétního uživatele. Proto do newsletteru vkládejte odkaz na online verzi, aby si šablonu mohli zobrazit v novém okně v prohlížeči.
Bez odkazu na odhlášení zase nemůžete rozesílku odeslat. I po jeho odstranění jej tak aplikace automaticky přidá -> je ale lepší, abyste si odkaz sami přizpůsobili designu vaší šablony.

3. E-mail vypadá v Outlooku jinak než v editoru
To je zpravidla způsobeno starší verzí Outlooku, které nepodporují určité fonty, tvary tlačítek a barvy. Týká se to především verze 2010 a níže. Editor se snažíme maximálně přizpůsobit všem e-mail klientům, ale u starých verzí Outlooku se bohužel musíme spokojit s tím, co nabízí.

4. Prostý text

Samotný text, řádkování nebo další prvky textu neodpovídají předloze? To je pravděpodobně způsobeno tím, že kopírujete obsah z Wordu, webu apod. s formátováním. Do šablony vkládejte prostý text, a formátujte jej až v rámci editoru -> tím můžeme zaručit jeho responsivitu.

💡TIP: Text oprostíte od formátování po překopírování do tzv. Poznámkového bloku (Notepad) nebo vložením do adresního řádku v prohlížeči.

3. Práce s merge tagy

Merge tag je v rozesílce nahrazen relevantní hodnotou pro daný kontakt. Když si tedy posíláte testovací e-mail z kampaně a máte v ní merge tagy, vyplňte v kroku "Testování" v kampani hodnotu, kterou se má merge tag nahradit, buď ručně nebo nechejte aplikací automaticky vygenerovat.

Merge tag


Využívejte také podmíněných merge tagů, pomocí kterých definujete scénář propsání hodnot i pro ty kontakty, kterým např. relevantní hodnota chybí.

💭 Nenašli jste odpověď? Napište nám na chat nebo e-mail support@ecomail.cz. 😊

Dostali jste odpověď na svou otázku?