Tento článek obsahuje:
📚 Související užitečné nápovědy
Testování šablony/newsletteru
Testování kampaně
1. Rozdíl mezi testováním šablony a kampaně
Samotné testování kampaně je velice jednoduché. Můžete si buď poslat testovací e-mail přímo z šablony newsletteru – zde se jedná pouze o náhled šablony jako takové – nebo test celé kampaně v kroku "Testování" při tvorbě kampaně.
Do pole "Kam odeslat testovací e-mail" vyplňte svou e-mailovou adresu. Náhled kampaně odešlete na více e-mailů naráz, pokud je v tomto poli od sebe oddělíte čárkou.
I samotnou šablonu lze odeslat na více e-mailových adres najednou.
Denně můžete v kroku Testování odeslat 20 testovacích e-mailů (k vynulování počtu odeslaných e-mailů dochází vždy o půlnoci) ✉️
Jestliže potřebujete kampaň otestovat vícekrát nebo na více e-mailových adresách, učiňte tak v ostré rozesílce na váš testovací seznam či testovací segment kontaktů.
2. Co je dobré vědět před testováním kampaně?
1. Automatická kontrola odkazu pro odhlášení a na online verzi
Pokud máte správně nastavené odkazy pro odhlášení a online verzi, zobrazí se vám při prokliku v e-mailu z kroku Testování při tvorbě kampaně naše upozornění:
2. Online verze
Někteří poštovní klienti automaticky nepovolují stažení externích obrázků, stejně tak se může jednat o nastavení schránky konkrétního uživatele. Proto do newsletteru vkládejte odkaz na online verzi, aby si příjemci mohli v případě potřeby šablonu zobrazit v novém okně v prohlížeči.
3. Odkaz pro odhlášení
Bez odkazu na odhlášení není možné rozesílku odeslat, neboť jde o povinný prvek každého newsletteru.
Pokud odhlašovací odkaz do šablony nevložíte, aplikace jej proto sama automaticky přidá -> avšak v defaultní podobě, která nemusí být v souladu s designem vaší šablony; doporučujeme jej proto vložit z vaší strany a znění textace i font, velikost písma apod. si přizpůsobit.
3. E-mail vypadá v Outlooku jinak než v editoru
To je zpravidla způsobeno starší verzí Outlooku, která nepodporuje určité fonty, tvary tlačítek a barvy. Týká se to především verze 2010 a níže. Editor se snažíme maximálně přizpůsobit všem e-mailovým klientům, ale u starých verzí Outlooku se bohužel musíme spokojit s tím, co nabízí.
Více informací o specificích zobrazení v Outlooku najdete v tomto článku.
4. Prostý text
Text, řádkování nebo další prvky textu neodpovídají předloze? To je pravděpodobně způsobeno tím, že kopírujete obsah z Wordu, webu apod. s formátováním.
Do šablony vkládejte prostý text, a formátujte jej až v rámci editoru -> tím můžeme zaručit jeho responsivitu.
💡TIP: Text oprostíte od formátování po překopírování do tzv. Poznámkového bloku (Notepad) nebo vložením do adresního řádku v prohlížeči.
3. Práce s merge tagy
Merge tag je v rozesílce nahrazen relevantní hodnotou pro daný kontakt. Když si tedy posíláte testovací e-mail z kampaně a máte v ní merge tagy, vyplňte v kroku "Testování" v kampani hodnotu, kterou se má merge tag nahradit, buď ručně nebo nechejte aplikací automaticky vygenerovat.
Využívejte také podmíněných merge tagů, pomocí kterých definujete scénář propsání hodnot i pro ty kontakty, kterým např. relevantní hodnota v daném poli chybí.
💭 Nenašli jste odpověď? Napište nám na chat nebo e-mail support@ecomail.cz. 😊