Tvorba kampaně je práce na pár minut. Pro detailnější cestu tvorby kampaně a další tipy si přečtěte tento článek.
Dáváte přednost instruktážnímu videu?
1. V sekci Kampaně klikněte na + Nová kampaň.
2. Kampaň pojmenujete (jméno slouží pouze pro váš přehled) a vyberete možnostt e-mailové kampaně (alternativní možností je SMS kampaň).
3. Vyberete seznam kontaktů, kombinaci seznamů nebo segment, na který má být kampaň odeslána.
4. V nastavení vyplníte základní údaje, jako je předmět, jméno odesílatele a e-mail pro odpovědi (ten adresáti neuvidí, slouží pouze pro jejich případné odpovědi).
TIP: Jméno odesílatele by nemělo přesahovat cca 18 písmen (protože další text již není v některých poštovních klientech viditelný).
U textu předmětu je:
max. doporučená délka 55 znaků při standardním textovém předmětu
max. doporučená délka 50 znaků s použitím 1x emoji
max. doporučená délka 45 znaků s použitím oslovení
Obecně platí, že na telefonech v rámci notifikace se předmět zobrazí do cca 35 znaků (záleží na velikosti displeje), poté se ukončí třemi tečkami.
Do pole "E-mail odesílatele" uvádějte adresu na doméně, kterou máte ověřenou ve vašem účtu v Ecomailu v sekci "domény". Pokud jste například ověřili bounce doménu (doménu třetího řádu) novinky.ecomail.cz - adresa pro odeslání kampaně tak může vypadat například následovně: info@novinky.ecomail.cz.
5. V dalším kroku vybíráte šablonu newsletteru:
Můžete použít některou z Nedávno použitých šablon.
V záložce Uložené naleznete šablony ze sekce "Šablony" v aplikaci
V další záložce Z kampaní jsou všechny šablony z již odeslaných kampaní.
Můžete vytvořit Novou interaktivní šablonu z jedné z předpřipravených šablon pomocí jednoduchého Drag & Drop editoru.
Případně můžete v poslední záložce použít svůj vlastní HTML kód, a to buď vložením kódu nebo nahráním ZIP archivu.
Tip: Přejete si vytvořit vlastní šablonu šablonu? Nemáte na tvorbu šablony čas?
V Ecomailu je vám k dispozici tzv. blank šablona nebo vám náš tým specialistů vytvoří šablonu na míru. Tyto možnosti naleznete v aplikaci v sekci "šablony". Po vytvoření nové šablony nám můžete odeslat požadavek pro vytvoření šablony z naší strany a my vás budeme co nejdříve kontaktovat pro více informací.
Po volbě šablony se automaticky zobrazí k editaci -> v tomto kroku se také můžete podívat na jednoduchý náhled zobrazení v počítači i na telefonu.
Ve chvíli, kdy jste se šablonou spokojeni, kliknete na "Uložit a zavřít".
Vrátíte se tak k editaci "obsahu" (3. krok), ve kterém je pak možné do kampaně vložit přílohu, a to ve velikosti do 5 MB.
Obecně však používání příloh příliš nedoporučujeme. Příloha automaticky zvětší velikost Vašeho e-mailu, což může mít vliv na jeho doručitelnost, a zároveň na ni nelze měřit open rate. Většina uživatelů ji navíc ani není zvyklá otevírat.
Pokud chcete příjemce odkázat na doplňující obsah, doporučujeme vkládat daný obsah např. na landing page a na tu v kampani odkázat přes proklik.
TIP: Zajímá vás k doručitelnosti více? Podívejte se na náš webinář, kde se dozvíte, co můžete udělat pro svou doručitelnost vy sami, co za vás vyřeší nástroj a jakou roli hraje poštovní klient.
6. V kroku pro testování si můžete poslat testovací e-mail kampaně. Pokud je váš e-mail personalizovaný, lze jednoduše otestovat i merge tagy. Máte-li například v šabloně oslovení pomocí merge tagu *|VOKATIV|*, můžete zvolit náhodnou hodnotu (vybere náhodně ze seznamu, na který je kampaň odeslána) nebo vepsat hodnotu vlastní. Jelikož se jedná o náhodně vygenerované hodnoty, nemusí být v souladu
s e-mailovou adresou, na kterou si zasíláte testovací e-mail.
7. Ve stejném kroku můžete také provést spam test. Ten slouží k tomu, aby vám pomohl otestovat obsah newsletteru a upozorní, zda projde e-mail spam filtry (o tom, jak se vyhnout spam složce, se dozvíte více v tomto článku).
8. V posledním kroku zkontrolujete, zda kampaň vyhovuje vašemu zadání. Dále si také můžete vybrat, zda chcete kampaň odeslat ihned nebo chcete naplánovat odeslání na později. Poté kliknete na tlačítko Odeslat kampaň.