Přeskočit na hlavní obsah
Sledování obsahu košíku

Jak sledovat a zasílat obsah košíku

Jakub Filounek avatar
Autor: Jakub Filounek
Aktualizováno před více než 4 měsíci

Pokud chcete ve svých automatizacích využít obsah košíku, tedy produkty do košíku vložené, pak je třeba vždy do Ecomailu posílat aktuální obsah košíku. Tedy událost po přidání, nebo odebrání produktu z košíku.

K odesílání obsahu košíku je možné využít trackovací kód nebo naší API.

V obou případech je potřeba znát email, ke kterému se událost propisuje. V případě trackovacího kodu je uživatel trackován po prokliknutí z newsletteru nebo pomocí manuálního otrackování. Pokud využijete API, odesílá se email společně s requestem.

Varianta trackovací kod:

Data v událostech jsou příkladová a je potřeba je v reálném použití zaměnit za proměnné, které odpovídají zdroji dat ve vašem konkrétním případě!

Stačí poslat speciální událost trackUnstructEvent takto:

window.ecotrack('trackUnstructEvent', {
    schema: '',
        data: {
            action: 'Basket',
                products: [{
                    productId: 1,
                    img_url: 'https://www.mujshop.cz/produkt.jpg',
                    url: 'https://www.mujshop.cz/produkt/1',
                    name: 'Můj produkt 1',           
                    price: 1,
                    description: 'Popis mého produktu'
                }]
        }
});

Vzhledem k omezení velikosti cookie doporučujeme v případě trackovacího kodu nejprve otestovat počet produktů v košíku a případné zavedení limitu (např. 10 produktů). Pokud je pro váš proces běžné, že si uživatel do košíku přidává velké množství produktů, doporučujeme využít varianty API.

Varianta API

  • email - musí obsahovat email kontaktu, kterému se událost přiřadí

  • category - musí obsahovat hodnotu ue

  • action - musí obsahovat hodnotu Basket

  • label - musí obsahovat hodnotu Basket

  • value - musí obsahovat strukturu dat (escaped json) viz příklad níže

Request se odesílá na tento endpoint v následující podobě:

{
"event": {
"email": "foo@bar.cz",
"category": "ue",
"action": "Basket",
"label": "Basket",
"value": "{\"data\":{\"data\":{\"action\":\"Basket\",\"products\":[{\"productId\":1,\"img_url\":\"https://www.mujshop.cz/produkt.jpg\",\"url\": \"https://www.mujshop.cz/produkt/1\",\"name\": \"Můj produkt 1\",\"price\": 1,\"description\":\"Popis mého produktu\"}]}}}"
}
}

V obou případech je potřeba zasílat i prázdný košík, tedy po odebrání produktu/ů. Jakmile je v Ecomailu jako poslední informace prázdný košík, v automatizaci opuštěného košíku se e-mail neodešle.

Prázdný košík

Trackovací kód

window.ecotrack('trackUnstructEvent', {
schema: '',
data: {
action: 'Basket',
products: []
}
});

API

{
"event": {
"email": "foo@bar.cz",
"category": "ue",
"action": "Basket",
"label": "Basket",
"value": "{\"data\":{\"data\":{\"action\":\"Basket\",\"products\":[]}}}"
}
}

V e-mailové šabloně můžete poté do e-mailu pro uživatele "natáhnout" poslední obsah jeho košíku pomocí speciálních merge tagů. Jak připravit šablonu pro opuštěný košík se dočtete zde.

Dostali jste odpověď na svou otázku?