Pokud chcete ve svých automatizacích využít obsah košíku, tedy produkty do košíku vložené, pak je třeba vždy do Ecomailu posílat aktuální obsah košíku. Tedy událost po přidání, nebo odebrání produktu z košíku.
K odesílání obsahu košíku je možné využít trackovací kód nebo naší API.
V obou případech je potřeba znát email, ke kterému se událost propisuje. V případě trackovacího kodu je uživatel trackován po prokliknutí z newsletteru nebo pomocí manuálního otrackování. Pokud využijete API, odesílá se email společně s requestem.
Varianta trackovací kod:
Data v událostech jsou příkladová a je potřeba je v reálném použití zaměnit za proměnné, které odpovídají zdroji dat ve vašem konkrétním případě!
Stačí poslat speciální událost trackUnstructEvent takto:
window.ecotrack('trackUnstructEvent', {
schema: '',
data: {
action: 'Basket',
products: [{
productId: 1,
img_url: 'https://www.mujshop.cz/produkt.jpg',
url: 'https://www.mujshop.cz/produkt/1',
name: 'Můj produkt 1',
price: 1,
description: 'Popis mého produktu'
}]
}
});
Vzhledem k omezení velikosti cookie doporučujeme v případě trackovacího kodu nejprve otestovat počet produktů v košíku a případné zavedení limitu (např. 10 produktů). Pokud je pro váš proces běžné, že si uživatel do košíku přidává velké množství produktů, doporučujeme využít varianty API.
Varianta API
email - musí obsahovat email kontaktu, kterému se událost přiřadí
category - musí obsahovat hodnotu
ue
action - musí obsahovat hodnotu
Basket
label - musí obsahovat hodnotu
Basket
value - musí obsahovat strukturu dat (escaped json) viz příklad níže
Request se odesílá na tento endpoint v následující podobě:
{
"event": {
"email": "foo@bar.cz",
"category": "ue",
"action": "Basket",
"label": "Basket",
"value": "{\"data\":{\"data\":{\"action\":\"Basket\",\"products\":[{\"productId\":1,\"img_url\":\"https://www.mujshop.cz/produkt.jpg\",\"url\": \"https://www.mujshop.cz/produkt/1\",\"name\": \"Můj produkt 1\",\"price\": 1,\"description\":\"Popis mého produktu\"}]}}}"
}
}
V obou případech je potřeba zasílat i prázdný košík, tedy po odebrání produktu/ů. Jakmile je v Ecomailu jako poslední informace prázdný košík, v automatizaci opuštěného košíku se e-mail neodešle.
Prázdný košík
Trackovací kód
window.ecotrack('trackUnstructEvent', {
schema: '',
data: {
action: 'Basket',
products: []
}
});
API
{
"event": {
"email": "foo@bar.cz",
"category": "ue",
"action": "Basket",
"label": "Basket",
"value": "{\"data\":{\"data\":{\"action\":\"Basket\",\"products\":[]}}}"
}
}
V e-mailové šabloně můžete poté do e-mailu pro uživatele "natáhnout" poslední obsah jeho košíku pomocí speciálních merge tagů. Jak připravit šablonu pro opuštěný košík se dočtete zde.