Všechny sbírky
E-mail kampaně
Facebook follow up kampaň
Facebook follow up kampaň

Připojte váš Facebook, tvořte facebookové kampaně přímo v Ecomailu a oslovte odběratele vašeho newsletteru i na Facebooku.

Veronika Dostálová avatar
Autor: Veronika Dostálová
Aktualizováno před více než týdnem

Tuto funkci lze využít pouze s Facebook Business Managerem, nelze tedy pracovat se základní osobní stránkou.

👉 Tato funkce je pro vás dostupná pouze v tarifu Marketer+.


Odběratelé vašeho e-mailu mohou být relevantním publikem i pro vaše Facebookové kampaně. Oslovíte tak uživatele ve více kanálech najednou a zvýšíte tak šanci na konverzi. Níže vám ukážeme krok po kroku, jak obsah e-mailové kampaně automaticky spouštět i na Facebooku. 

V tomto článku naleznete:


Jak na nastavení Facebook Follow-up kampaně

1. Propojte Ecomail s Facebookem

A) Připojte si vaši firemní facebookovou stránku
Vyberte v horním menu Kontakty -> klikněte na hlavní seznam kontaktů -> vyberte Facebook integrace -> připojte vaši firemní stránku, která bude spojená s vašimi reklamami na Facebooku.

Takto vypadá v pořádku připojená stránka:

B) Propojte Ecomail s firemním reklamním účtem na Facebooku

V hlavním menu v sekci Další -> Facebook okruhy -> připojte váš Facebook. V Ecomailu se vám objeví výběr těch reklamních účtů, které spravujete (jako uživatel FB). 

2. Příprava Facebookové kampaně

Jakmile máte připojený Facebook, můžete se pustit do tvorby samotné kampaně. Začněte s přípravou klasické e-mailové rozesílky.

V druhém kroku nastavení kampaně, zaklikněte check box "Zacílit příjemnce pomocí příspěvku na Facebooku". Po zakliknutí se vám do procesu tvorby kampaně přidá ještě další krok "FB follow"

Následně si nastavíte obsah e-mailové rozesílky a poté přejdete k nastavení samotné reklamní kampaně pro Facebook. Vyplňte kreativu (texty, obrázek, tlačítko) a poté důležité parametry kampaně.

a) Zacílení příspěvku - pokud máte dostatečně velké publikum, doporučujeme zacílit Facebookovou kampaň na všechny, kteří neotevřou váš e-mail. Zasáhnete tak i publikum, které pravidelně neotevírá vaše e-maily a prefereruje komunikaci přes Facebook. Cílení však můžete vyzkoušet třeba i na všechny vaše odběratele.

Upozornění: reklama se zobrazí pouze těm odběratelům, kteří budou Facebookem nalezeni (spárováni) dle e-mailové adresy -> ne všichni vaši zákazníci totiž používají shodný e-mail pro nákup i pro uživatelský účet na Facebooku.

Zároveň jako marketingový účel je automaticky nastavena návštěvnost.

b) Celkový rozpočet - zde vyplníte částku za celou kampaň (dlouhodobý rozpočet).

Platbu za FB kampaň si odečte přímo Facebook.

c) Doba trvání - nastavte si, kolik dní by měla kampaň na Facebooku běžet

d) Začít publikovat - nastavte si, za jak dlouho se má kampaň na Facebooku spustit

Umístění příspěvku nenastavujete - prozatím je automaticky nastaveno na  "Kanál vybraných příspěvků na Facebooku"

3. Zveřejnění příspěvku na Facebooku

Jakmile odešlete e-mailovou kampaň, můžete si ověřit, zda se vám Facebooková kampaň přidala do reklamního účtu v Business Manageru. Najdete ji v sekci Správce reklam následujícím tvaru:

Název kampaně - Facebook followups
Název sady reklam - "název e-mailové kampaně v ecomailu" - ad set
Název reklamy -  "název e-mailové kampaně v ecomailu" - ad

4. Vyhodnocení

Po spuštění kampaně na Facebooku můžete v aplikaci Ecomail v sekci Reporty sledovat také základní metriky vaší kampaně. Všechny další metriky naleznete v reportech na FB.


Nejčastější dotazy

Pokud kampaň tvoříte nově, mohou nastat následující situace:

Nezobrazuje se mi stránka při tvorbě FB follow-up.
Je potřeba mít dříve vytvořenou a zaplacenou reklamní kampaň přímo v Business Managerovi na FB. Poté stránku uvidíte i v Ecomailu.
Stránky také podléhají schválení Facebooku, je tedy potřeba komunikovat příp. blokaci stránky přímo s FB.


Náhled FB follow-up se nezobrazuje korektně.
Vypněte v prohlížeči doplňky, které blokují reklamu (např. AdBlock).

Kampaň vrací chybu a FB follow-up nelze vytvořit.
Při tvorbě kampaně se vytváří také specifické publikum (custom audience), na které bude follow-up na FB cílen. S tím souvisí, že publikum příjemců musí mít více než 100 příjemců a zároveň účet v Business Managerovi musí být několik týdnů starý, tj. nemůže se jednat o novou stránku. (Facebook: "Účty pro reklamu vlastněné firmami, které jsou ve Facebook produktech nové, můžou vlastní okruhy uživatelů ze souborů s údaji o zákaznících vytvářet až po několika týdnech dodržování našich zásad.")

Pokud se FB follow-up nepodaří z určitého důvodu vytvořit, je potřeba FB follow-up vytvořit znovu, např. s další odesílanou kampaní (nikoliv duplikací již odeslané kampaně, protože poté byste kontaktům mailing poslali dvakrát).

💭 Nenašli jste odpověď? Napište nám na chat nebo e-mail support@ecomail.cz. 😊

Dostali jste odpověď na svou otázku?