Přeskočit na hlavní obsah
Všechny sbírkyE-mail kampaně
Facebook follow up kampaň
Facebook follow up kampaň

Připojte váš Facebook, tvořte facebookové kampaně přímo v Ecomailu a oslovte odběratele vašeho newsletteru i na Facebooku.

Veronika Dostálová avatar
Autor: Veronika Dostálová
Aktualizováno před více než 4 měsíci

👉 Tato funkce je pro vás dostupná pouze v tarifu Marketer+.

Tuto funkci lze využít pouze s Facebook Business Managerem, nelze tedy pracovat se základní osobní stránkou.


Odběratelé vašeho e-mailu mohou být relevantním publikem i pro vaše facebookové kampaně. Oslovíte tak uživatele ve více kanálech najednou a zvýšíte tak šanci na konverzi. Níže vám ukážeme krok po kroku, jak obsah e-mailové kampaně automaticky spouštět i na Facebooku. 

V tomto článku naleznete, jak na nastavení Facebook follow-up kampaně:


1. Propojení Ecomailu s Facebookem

V hlavním menu v sekci Další ➡️ Facebook okruhy ➡️ připojte váš Facebook. V Ecomailu se vám objeví výběr těch reklamních účtů, které spravujete (jako uživatel FB). 


Podrobnější postup pro připojení účtu naleznete v tomto článku.

2. Příprava facebookové kampaně

Jakmile máte připojený Facebook, můžete se pustit do tvorby samotné kampaně. Začněte s přípravou klasické e-mailové rozesílky.

V druhém kroku nastavení kampaně, zaklikněte check box "Follow-up kampaň na Facebooku". Po zaškrtnutí volby se do procesu tvorby kampaně přidá další krok "FB follow"

Následně nastavte obsah e-mailové rozesílky a poté přejdete k nastavení samotné reklamní kampaně pro Facebook. Vyplňte kreativu (texty, obrázek, tlačítko) a důležité parametry kampaně.

a) Zacílení příspěvku –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ pokud máte dostatečně velké publikum, doporučujeme zacílit Facebookovou kampaň na všechny, kteří neotevřou váš e-mail. Zasáhnete tak i publikum, které pravidelně neotevírá vaše e-maily a prefereruje komunikaci přes Facebook. Cílení však můžete vyzkoušet třeba i na všechny vaše odběratele.

⚠️Upozornění: reklama se zobrazí pouze těm odběratelům, kteří budou Facebookem nalezeni (spárováni) dle e-mailové adresy -> ne všichni vaši zákazníci totiž používají shodný e-mail pro nákup i pro uživatelský účet na Facebooku.

Zároveň jako marketingový účel je automaticky nastavena návštěvnost.

b) Celkový rozpočet –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ zde vyplníte částku za celou kampaň (dlouhodobý rozpočet).

Platbu za FB kampaň si odečte přímo Facebook.

c) Doba trvání –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ nastavte si, kolik dní by měla kampaň na Facebooku běžet

d) Začít publikovat –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ nastavte si, za jak dlouho se má kampaň na Facebooku spustit

Umístění příspěvku nenastavujete –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ prozatím je automaticky nastaveno na "Kanál vybraných příspěvků na Facebooku"

3. Zveřejnění příspěvku na Facebooku

Jakmile odešlete e-mailovou kampaň, můžete si ověřit, zda se vám Facebooková kampaň přidala do reklamního účtu v Business Manageru. Najdete ji v sekci Správce reklam následujícím tvaru:

Název kampaně –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ Facebook follow-ups
Název sady reklam –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ "název e-mailové kampaně v ecomailu" –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ ad set
Název reklamy –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ "název e-mailové kampaně v ecomailu" –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ ad

4. Vyhodnocení

Po spuštění kampaně na Facebooku můžete v aplikaci Ecomail v sekci Reporty sledovat také základní metriky vaší kampaně. Všechny další metriky naleznete v reportech na FB.


5. Nejčastější dotazy

Pokud kampaň tvoříte nově, mohou nastat následující situace:

Nezobrazuje se mi stránka při tvorbě FB follow-up.
Je potřeba mít dříve vytvořenou a zaplacenou reklamní kampaň přímo v Business Managerovi na FB. Poté stránku uvidíte i v Ecomailu. Stránky podléhají schválení Facebooku, je tedy potřeba komunikovat případnou blokaci stránky přímo s FB.


Náhled FB follow-up se nezobrazuje korektně.
Vypněte v prohlížeči doplňky, které blokují reklamu (např. AdBlock).

Kampaň vrací chybu a FB follow-up nelze vytvořit.
Při tvorbě kampaně se vytváří také specifické publikum (custom audience), na které bude follow-up na FB cílen. S tím souvisí, že publikum příjemců musí mít více než 100 příjemců a zároveň účet v Business Managerovi musí být několik týdnů starý, tj. nemůže se jednat o novou stránku. (Facebook: "Účty pro reklamu vlastněné firmami, které jsou ve Facebook produktech nové, můžou vlastní okruhy uživatelů ze souborů s údaji o zákaznících vytvářet až po několika týdnech dodržování našich zásad.")

Pokud se FB follow-up nepodaří z určitého důvodu vytvořit, je potřeba FB follow-up vytvořit znovu, např. s další odesílanou kampaní (nikoliv duplikací již odeslané kampaně, protože poté byste kontaktům e-mailing poslali dvakrát).

💭 Nenašli jste odpověď? Napište nám na chat nebo e-mail support@ecomail.cz. 😊

Dostali jste odpověď na svou otázku?