Pokud chcete sbírat kontakty snadno a jednoduše z Facebooku přímo do Ecomailu, začněte s Lead Ads.
V tomto článku najdete:
1. Co jsou Facebook Lead Ads?
Jedná se o speciální formu reklamy zaměřenou na potenciální zákazníky na Facebooku, pomocí které můžete sbírat kontakty přímo z Facebooku rychle, jednoduše a s důrazem na použitelnost na mobilních zařízeních. Více se o Facebook Lead Ads dozvíte přímo na stránkách Facebooku.
2. Jak propojit Facebook s Ecomailem
1) Nejprve propojte Ecomail s vaší facebookovou stránkou. To uděláte tak, že si v Ecomailu vyberete daný seznam kontaktů, do kterého se mají kontakty z Facebooku přenášet.
💡 TIP: Pokud máte pro zvolený seznam kontaktů aktivní potvrzení přihlášení k odběru, tzv. double opt-in, kontakty se přenesou jako "Nepotvrzené". Abyste na takové kontakty mohli odesílat e-mailing, musí váš kontakt souhlas s odběrem potvrdit. Do té doby kontaktům nemůžete hromadná sdělení posílat. Podrobněji o stavu kontaktů píšeme v tomto článku.
2) Kliknete na vybraný seznam, v levém sloupci vyberete možnost „Facebook integrace“ a kliknete na „Připojit Facebook“.
3) Dalším krokem je přihlášení k Facebooku. Vyplňte přihlašovací údaje k soukromému účtu, pod kterým se standardně přihlašujete do Facebooku, a přihlaste se.
4) Po přihlášení vyberete vaši facebookovou stránku, se kterou bude reklama propojena.
5) Jakmile se Vám u připojené stránky objeví "Connected", je stránka na seznam kontaktů v pořádku napojena a můžete začít s tvorbou reklamy.
💡 TIP: Pokud si přejete propojit více FB stránek, tak je nutné v dalším seznamu kontaktů >> propojit pouze další stránku. Kliknete tedy ve vyskakovacím okně na upravit nastavení a zvolíte druhou FB stránku, viz Prtsc.
3. Vytvoření Lead Ads reklamy
⚠️ Upozornění:
Pro tvorbu reklamního příspěvku se zaměřením na sběr kontaktů je nezbytné mít založený reklamní účet na Facebooku.
1) Když máte propojený Ecomail s Facebookem, můžete se vrhnout na tvorbu kampaně Facebook Lead Ads.
Na vaší Facebookové stránce zvolíte ve Správě stránky > Centrum reklam > Všechny reklamy a vstoupíte do Business Manageru, konkrétně do sekce Správce reklam.
2) V Business Manageru, v sekci "Správce reklam" zvolte "Vytvořit" a v prvním kroku tvorby kampaně vyberte možnost "Generování potenciálních zákazníků".
3) Dále nastavte stránku, pro kterou chcete Lead Ads spustit (jedná se o stránku, kterou jste propojili s Ecomailem), a dejte souhlas s obchodními podmínkami.
Zvolte okruh uživatelů, kterým se má reklama zobrazit.
V rozpočtovém plánu si nastavte částku, kterou plánujete do kampaně Lead Ads investovat.
4) V nastavení konkrétní reklamy si zvolte název kampaně (např. Přihlášení k odběru newsletteru), identitu podle vaší Facebookové stránky a formát reklamy.
5) Nastavte kreativu >> text (primární text, titulek, popis) a odkazy. Můžete také vybrat různé formáty reklam na Facebooku, případně i na Instagramu.
4. Tvorba formuláře Lead ads – Jaké údaje mohu sbírat
Dalším krokem při přípravě Lead Ads kampaně je vytvoření formuláře v rámci již připravené reklamy. Klikněte v sekci Tvorba reklamy na "+ Nový formulář" a otevře se vám tvorba nového formuláře.
V Nastavení formuláře vyberte jazyk, ve kterém potřebujete formulář zveřejnit (pracujte s češtinou či angličtinou pro správnou synchronizaci do Ecomailu, slovenština zde není na výběr).
Veškeré kontakty registrované přes FB Lead Ads budou mít v účtu zdroj "facebook_lead".
Abyste zjistili, odkud přicházeji vaši potenciální zákazníci, nastavte pro formulář parametr sledování. Informace v něm uvedené zjistíte, pokud k datům přistoupíte přes API, stahování nebo v nakonfigurovaném CRM.
Do Ecomailu se přenese kontakt včetně vlastního pole. Jeho název odpovídá hodnotě pole Název parametru, tj. "jazyk" v příkladu uvedeném výše. ☝️
Přenesený kontakt bude mít ve vlastním poli hodnotu posledních 4 číslic z ID formuláře, skrze který se přihlásil do seznamu kontaktů. V tomto případě je to "jazyk_5766".
Na základě toho můžete kontakty segmentovat.
Poté se pusťte do přípravy obsahu. Zvolte typ formuláře (vyšší objem/vyšší zájem) a následně vyplňte úvodní informace, obrázek, který chcete k formuláři připojit atd.
Po úvodních informacích nastavujete tzv. "Otázky", což jsou vlastně formulářová pole a jejich titulky.
Jaké otázky mohu v Lead Ads formuláři nastavit?
Je nezbytné sbírat hodnotu e-mail. Pracovat dále můžete s předpřipravenými dotazy, které nabízí FB a které se přenáší do defaultních polí v Ecomailu. Jedná se o pole křestní jméno, příjmení, pohlaví, ulice, město, PSČ, firma, telefon, narozeniny a pole země (pro přenesení do pole země pracujte ve formuláři s hodnotou country, nikoliv state).
V případě, že kontakt nevyplní pohlaví (nebo je vyplněného s neznámou hodnotou) se pohlaví (stejně jako datum svátku a oslovení) doplní v Ecomailu podle křestního jména či příjmení. Pokud kontakt nemá ani křestní jméno či příjmení, má pohlaví v detailu kontaktu hodnotu N/A.
Vlastní otázky
Kromě předpřipravených polí můžete sbírat i data z vlastních otázek. Vybíráte ze dvou typů: krátké odpovědi nebo s několika odpověďmi.
Aby se data správně přenesla do Ecomailu, je potřeba mít vytvořené v seznamu kontaktů (kam se budou kontakty z reklamy přenášet) tzv. vlastní pole, jejichž merge tag bude odpovídat názvu pole ve Facebookovém formuláři.
Např. zde, název pole na FB je databaze a jeho merge tag v Ecomailu je *|databaze|*
Na základě této informace můžete např. vytvořit segment těch, kteří přišli z Facebooku, a dále s nimi pracovat.
Dále v sekci "Soukromí" při tvorbě formuláře doplníte odkaz URL na Zásady ochrany osobních údajů vaší společnosti.
V posledním kroku "Dokončení" upravíte stránku s poděkováním.
Formulář můžete uložit, jako koncept – v tomto případě jej můžete později upravovat. Pokud kliknete na tlačítko zveřejnit, nebude možné formulář dále upravovat a jeho poslední verze bude použita v reklamě, kterou tvoříte.
Testování Lead Ads formuláře
⚠️ Upozornění:
Ještě před publikováním reklamní kampaně je nutné funkčnost formuláře a propisování leadů do Ecomailu otestovat.
Poslouží k tomu tento nástroj. Jak při testování postupovat,
se dozvíte na této stránce.
Podařilo se vám Lead Ads formuláře úspěšně otestovat? Můžete jej zveřejnit.
Otestovat můžete i vzhled formuláře, stačí v sekci "Zkontrolovat" kliknout na Náhled reklamy a zvolit možnost "Poslat upozornění na Facebook".
Náhled kampaně se vám zobrazí na telefonu přímo "na zdi" na vašem Facebooku. V prvním kroku se zobrazí reklama, po kliknutí na "Zaregistrovat se" se otevře formulář.
Po vytvoření se kampaň schvaluje – to může nějakou dobu trvat. Jakmile bude kampaň schválena a zveřejněna, začnou vám ve vybraném seznamu kontaktů v Ecomailu přibývat kontakty, které se přihlásily k odběru.
Pro nově získané kontakty je ideální vytvořit uvítací automatizaci, která vám pomůže nového odběratele "přivítat" a motivovat k další aktivitě. Podívejte se, jak můžete vytvořit automatickou kampaň. Podrobnější postup na tvorbu kampaně pro potenciální zákazníky můžete najít přímo na stránkách Facebooku.
💭 Nenašli jste odpověď? Napište nám na chat nebo e-mail support@ecomail.cz. 😊