Přeskočit na hlavní obsah
Všechny sbírkyIntegraceDostupné integrace
Facebook Custom Audiencies - vlastní okruh ze seznamu kontaktů
Facebook Custom Audiencies - vlastní okruh ze seznamu kontaktů
Jakub Filounek avatar
Autor: Jakub Filounek
Aktualizováno před více než 3 lety

Jistě znáte tvorbu okruhů na Facebooku při vytváření kampaní, kde si můžete nadefinovat vlastnosti uživatelů, které chcete oslovit.

Cílit můžete také přímo na vaše zákazníky nebo uživatele, kteří se přihlásili k odběru newsletteru. Stačí vytvořit “vlastní okruh uživatelů ze seznamu kontaktů”. Vaše e-maily nemusíte do Facebooku složitě nahrávat. Ecomail účet snadno propojíte s Facebookem pomocí několika kliknutí. Následně dojde k porovnání vaší databáze e-mailů s daty na Facebooku a vytvoří se nový okruh uživatelů, který obsahuje vaše zákazníky.


Facebook okruhy se po vytvoření synchronizují 1 denně.

Jednoduché propojení Facebooku s Ecomailem

Facebook okruhy naleznete v hlavním menu v aplikaci, v sekci “ Další”.

Připojíte se jako při klasickém přihlášení do vašeho soukromému účtu na Facebooku.

Po připojení ve svém BM uvidíte veškeré dříve vytvořené okruhy při tvorbě kampaní na Facebooku. V Ecomailu však uvidíte a můžete upravovat pouze ty okruhy, které jste si vytvořili v této aplikaci. Nikoli ty, které si vytváříte přímo na Facebooku.

Před úplným spuštěním je ještě třeba otevřít odkaz v červeném rámečku v nové záložce.

V případě, že spravujete více účtů, můžete si zvolit pouze jeden konkrétní, se kterým chcete v Ecomailu pracovat. Stačí jej vybrat v rozbalovacím seznamu.


Otevře se vám Facebook business manager, kde kliknete na „Přijmout podmínky pro vlastní okruhy uživatelů“.

 

Nyní máte vše připraveno a můžete se pustit do tvorby vlastních okruhů ze seznamu kontaktů.

Vraťte se zpátky do účtu Ecomail a v sekci „Facebook okruhy“ vpravo nahoře klikněte na „vytvořit nový okruh“.

Můžete vytvořit různé okruhy, ať už bude jejich obsahem celý seznam, vybraný segment z daného seznamu, nebo zcela prázdný Facebook okruh, který navazuje na automatizace v Ecomailu.

Kontakty ve vytvořeném okruhu jsou s Facebookem synchronizovaný každých 24 hodin. Pokud tedy změníte vlastnosti segmentu (a tím počet kontaktů) do 24 hodin bude okruh aktualizován i ve FB.

1. Vlastní okruh z celého seznamu kontaktů

Tento okruh bude obsahovat všechny kontakty, které máte ve vybraném seznamu kontaktů u Ecomailu.

Název okruhu uživatelů

Slouží pouze pro vaši orientaci. Pod tímto názvem později naleznete okruh v rámci tvorby Facebookové kampaně.

Popis pro tento nový okruh uživatelů

Zde stručně popište okruh uživatelů. Slouží také pro vaši orientaci.

Typ okruhu uživatelů

Vyberte připojený segment.

Připojený seznam kontaktů

Vyberte seznam kontaktů, ze kterého chcete vytvořit okruh. Okruh uživatelů nelze vytvořit z více seznamů kontaktů. Je nutné vybrat pouze jeden. I z tohoto důvodu je výhodné mít v účtu u Ecomailu co nejméně seznamů kontaktů. Proč je dobré mít všechny kontakty v jednom seznamu se dočtete zde.

Připojený segment

Abyste vytvořili okruh ze všech uživatelů, je nutné vybrat “celý seznam”. 

Upozorňujeme, že některé e-maily vaší databáze nebudou na Facebooku nalezeny. Zákazníci mohli pro nákup u vás použít jiný e-mail než ten, pod kterým jsou registrováni na Facebooku. Nepočítejte tedy s absolutní shodou vašich e-mailů s e-maily na Facebooku.

Minimální počet kontaktů pro Facebook okruh je 20. Jedná se však o 20 e-mailů zákazníků, které se shodují s e-maily na Facebooku.

Vytvořené okruhy u Ecomailu se s vaším Facebookem propojí do 24 hodin. Jakmile vidíte u vašeho nového okruhu “připraven”, proběhlo propojení v pořádku a můžete se pustit do tvorby reklamní kampaně na Facebooku.  

2. Vlastní okruh uživatelů ze segmentu

Pokud potřebujete zacílit reklamu na Facebooku pouze na vybranou skupinu vašich zákazníků, vytvořte si okruh uživatelů ze segmentu. Postup je téměř stejný jako při tvorbě klasického okruhu ze seznamu. Nakonec jen vyberte místo “celý seznam” název segmentu např. muži.

Vybranou skupinu uživatelů neboli segment je potřeba nejdříve vytvořit v rámci seznamu kontaktů u Ecomailu. Pokud jste ještě se segmenty v Ecomailu nepracovali, projděte si naši nápovědu zde.

3. Vlastní prázdný okruh uživatelů

Používá se pro automatické kampaně, kdy se uživatel do okruhu dostane pouze v případě, že splní předem nadefinovanou podmínku, např. uživatel opustí košík ve vašem e-shopu. 

Aby byl uživatel přidán do prázdného okruhu z automatizace, přidejte do vašeho stromu v daném automatu akci: "Přidat do FB audience". V nastavení této akce si poté zvolíte >> do kterého z vytvořených prázdných okruhů se budou kontakty propisovat.

Tvorba kampaně na Facebooku:

V účtu na Facebooku klikněte na “Vytvořit reklamy”.

Předem vytvořené okruhy v Ecomailu můžete použít pro jakoukoli kampaň.

 

Po výběru účelu kampaně se dostanete do volby okruhů. Zde přichází na řadu použití nového okruhu s vašimi zákazníky. V sekci “vlastní okruhy uživatelů” se může objevit informační okno od Facebooku, které jen stačí odškrtnout.

 

Následně po kliknutí do pole „Vlastní okruhy uživatelů“ se vyrolují všechny uložené okruhy. Jednoduše si zvolíte okruh, který jste si vytvořili v Ecomailu. Následující postup je stejný jako u běžné Facebookové kampaně.

Podobný okruh uživatelů

V rámci tvorby kampaně na Facebooku můžete kromě svých zákazníků zacílit na potencionální klienty, kteří se vašim zákazníkům podobají.  Stačí kliknout na „Podobný okruh uživatelů“ a nastavit nový okruh uživatelů s podobnými zájmy dle vašich představ.

U “lookalike audience”, neboli „podobného okruhu uživatelů“ je potřeba, aby byl základní okruh vašich zákazníků tvořen více kontakty. Jen tak bude možné statisticky vyhodnotit okruh potenciálních zákazníků. Je tedy potřeba si předem promyslet, zda se vyplatí tvořit lookalike okruh. Vaše databáze by měla mít alespoň 500 kontaktů.

 

Dostali jste odpověď na svou otázku?