Neaktivní kontakty neboli “mrtvé duše”, které Vaše sdělení neotvírají ani v nich neklikají, a dlouhodobě u nich neproběhla žádná aktivita, můžete znovu zaujmout pomocí tzv. Automatické reaktivační kampaně.
TIP: Začněte budovat povědomí o vlastní značce a kvalitní vztah s vašimi kontakty pomocí cíleného e-mailingu - využijte našich přednastavených automatizací nebo si vytvořte vlastní automatizaci krok po kroku dle návodu v tomto článku.
V takové Automatizaci budou některé kontakty opět aktivovány a ty, u kterých se to nepodaří, budete moci z odběru e-mailů automaticky odhlásit. Díky tomu je databáze pořád aktualizovaná a výsledky mailingu jsou relevantní, jelikož Vám neaktivní kontakty nezkreslují metriky otevření a prokliknutí mailů.
Právě automatickou kampaní, v kterých posíláte sérii e-mailů, například s nabídnutím slevy (slevové kupóny) nebo výjimečným obsahem (speciální nabídka, VIP klub), máte možnost kontakt reaktivovat. Cílem tedy je, aby byl obsah tak zajímavý, že kontakt jeden z e-mailů v Automatizaci otevře či na něj klikne, a tak opět patří mezi aktivní kontakty.
Kontakty, které touto automatickou kampaní projdou bez jakékoliv aktivity, můžete na konci Automatizace automaticky odhlásit.
Zde je jeden z příkladů, jak by taková Automatizace mohla vypadat:
Tipy pro tvorbu:
Nejprve volíte frekvenci spuštění Automatizace >> volte podle toho, zda kontakty budete chtít reaktivovat “několikrát”, pokud to bude potřeba nebo “pouze jednou” (např. při reaktivaci po delší době)
Triggerem nebo-li spouštěčem automatizace poté bude "Spustit opakovaně" kde nastavíte, kdo je neaktivní kontakt podle Vaší definice(může to být např. podle podmínky Aktivita uživatelů v kampani >> neotevřeli žádný e-mail za posledních x dní atd.)
Toto je jen jeden z příkladů, jak si můžete svou reaktivační automatickou kampaň nastavit. Možností je spousta a pokud byste si přáli tento typ automatizace vytvořit na míru >> tak nás neváhejte kontaktovat na support@ecomail.cz
Výsledky a statistiky z této i dalších Automatizací nenaleznete v záložce reporty, jak jste zvyklí z běžných rozesílek, ale přímo u dané automatizace. Více k reportům automatizací je popsáno >> v tomto článku.