Všechny sbírky
E-mail kampaně
Zobrazení newsletteru v poštovních klientech Outlook a další
Zobrazení newsletteru v poštovních klientech Outlook a další

Narazili jste při odeslání kampaně na situaci, že se např. u poštovního příjemce Outlook některé prvky zobrazí nekorektně?

Kateřina Sokolová avatar
Autor: Kateřina Sokolová
Aktualizováno před více než týdnem

Vaši příjemci mohou pro příjem newsletterů využívat i poštovní klienty, kteří jsou běžně využívaní pro firemní komunikaci - např. Outlook, IBM nebo WindowsMail. Můžete se proto stát, že se u některých (verzí) z nich nezobrazí vybrané grafické prvky nebo se nezobrazí korektně.

O jaké prvky se jedná?

  • kulatá tlačítka

  • GIF

  • ikony sociálních sítí

  • obrázek na pozadí

  • skrytí prvků na mobilu/desktopu

  • a další


1. Zobrazení šablony v editoru Ecomailu vs. ve schránce příjemce

Pro porovnání několik příkladů, jak se zobrazují prvky v našem editoru vs. v poštovní schránce.

Zobrazení šablony v editoru Ecomailu:

Obrázek na pozadí + tlačítko

GIF

Ikony sociálních sítí

Zobrazení a skrytí jednotlivých bloků na mobilu/desktopu

Blok skrytý pro desktop se zobrazí pouze na mobilním zařízení. Blok skrytý pro telefon se zobrazí pouze na desktopu.

Carousel

Zobrazení e-mailu v aplikaci Outlook

Obrázek na pozadí + tlačítko

U některých verzí se obrázek na pozadí nezobrazí vůbec, u jiných pak typicky dojde k "deformaci" obrázků - tj. ukáže se zvětšený, nebo jinak upravený než v originálu.
Kulaté tlačítko není podporováno, takže se ukáže jako hranaté.

GIF

GIF se zpravidla ve schránce nezobrazí - je potřeba je stáhnout ze strany příjemce (viz hláška na obrázku).

Ikony sociálních sítí

Stejně jako u GIF prvků je nutné ikony sociálních sítí manuálně stáhnout.

Skrytí na mobilu/desktopu

V editoru máte možnost přizpůsobit obsah kampaně mobilnímu a desktopovému zařízení pomocí skrytí prvků na mobilu, či na desktopu. Bloky určené pro mobil se tak standardně na počítači nezobrazí.

V aplikaci Outlook se však na počítači zobrazí i bloky skryté pro desktopy.

Carousel

U carouselu se v Outlooku zobrazí pouze první obrázek. Zároveň mezi obrázky není možné přepínat.

Nezobrazují se Vám obrázky v šabloně?

Jedná se výchozí nastavení těchto poštovních schránek - tedy nastavení samotného Outlooku nebo ThunderBird. Nebojte, řešením situace je, že si koncový příjemce:
a) v nastavení zvolí možnost automatického zobrazení obrázků v šabloně
b) povolí stažení obrázků přímo v daném e-mailu
c) zobrazí si online verzi (která je součástí našich šablon)

Po prokliku odkazu pro online verzi se newsletter zobrazí v novém okně prohlížeče:

2.Jakých verzí se nekorektní zobrazení části (nebo všech) prvků týká?

IBM Notes 9, 10

OL Office 365, Dark
Outlook 2016 (Win)
Outlook 2019 (Win)

Windows 10 Mail
AOL Mail (Edge)
Yahoo! Mail (Firefox)

Zobrazení skrytých bloků na mobilu/desktopu postihuje veškeré verze Outlooku, kromě Outlook Office 365 (win) a Outlook 2016 (mac)

3.Co mohu udělat pro to, aby se šablona zobrazila v pořádku?

To, jestli je potřeba ve Vašem případě rozlišné zobrazení řešit, zjistíte pomocí statistik z již odeslaných kampaní - pomocí těch totiž víte, kolik z vašich uživatelů tyto poštovní klienty k přijetí newsletteru využívá. V reportech jednotlivých kampaní to zjistíte v záložce "OS / Klienti / Schránky".

Reporty kampaní

Např. v tomto případě pracuje velká část klientů s Outlookem - radíme volit spíše základní prvky v šabloně nebo např. pokročilé prvky využít v šabloně na spodních pozicích, za hlavním sdělením.

Reporty kampaní

TIP: Pro tvorbu každé šablony doporučujeme klientům:

  • do úvodu šablon vkládat preheader a odkaz na online verzi (příjemci si tak mohou zobrazit newsletter v novém okně prohlížeče, typicky v korektním zobrazení)

  • vytvořenou šablonu před odesláním na celé publikum doporučujeme otestovat na vlastních adresách - můžete tak podchytit případné nedostatky

💭 Nenašli jste odpověď? Napište nám na chat, anebo na e-mail support@ecomail.cz. 😊

Dostali jste odpověď na svou otázku?