Sklik integrace

Sklik integrace. Seznam. Vytváření okruhů. Reklama.

Daniela Esterová avatar
Autor: Daniela Esterová
Aktualizováno před více než týdnem

👉 Tato funkce je dostupná pouze v tarifu Marketer+.

Sklik je reklamní systém, díky kterému lze propagovat váš obchod ve vyhledávači Seznam a na dalších nejnavštěvovanějších webech českého internetu. Díky integraci lze vytvářet okruhy z vašich aktivních kontaktů, na základě splněných podmínek ze segmentu, nebo lze využít také přidání do okruhu skrze automatizaci (tuto funkci využijí například majitelé e-shopu při retargetingu).

Reklamy se pomocí Sklik zobrazují dvojím způsobem – buď pro aktivní uživatele, kteří něco vyhledávají a reklamu uvidí nad hledanými výsledky, nebo na pasivní uživatele v rámci nejnavštěvovanějších českých webových stránek.

V nápovědě naleznete:

Co integrace nabízí?

Integrace vám umožní přenášet do Sklik účtu zvolený seznam kontaktů, segment kontaktů, anebo kontakty, které projdou scénářem automatizace (např. opuštěný košík, prohlížené stránky,...).

Do okruhu se přidají ty kontakty, které mají schránku u společnosti Seznam. Zpravidla tyto kontakty pracují s doménami seznam.cz, email.cz, post.cz, apod. Kontakty rovněž musí mít odsouhlasené podmínky společnosti Seznam.

POZOR! Pro napojení je třeba schválit obchodní podmínky společnosti Seznam.cz. V opačném případě při napojení v aplikaci vyskakuje hláška:

Jak lze přijmout obchodní podmínky pro Sklik?

Obchodní podmínky naleznete po přihlášení do Sklik účtu -> Nástroje -> Retargeting -> Vytvořit seznam -> E-mailový:

Nevidím panel Nástroje v administraci Sklik, co teď?

U nově vytvořeného Sklik účtu nejprve po přihlášení přepněte Sklik na plnou verzi. Vpravo nahoře klikněte na přihlašovací e-mail -> zvolte možnost Plná verze Sklik:

Následně uvidíte panel Nástroje, skrze nějž můžete obchodní podmínky odsouhlasit.


Jak Sklik s Ecomailem propojíte?

  1. Přihlaste se do vašeho Sklik účtu, přejděte do sekce Nastavení -> Získat přístup k API (ve spodní části stránky).

  2. Pokud nemáte vygenerovaný API klíč, nechte si vygenerovat nový. Dále jej zkopírujte v celé jeho délce (včetně e-mailové adresy na konci). Přejděte do Ecomailu a v sekci Integrace vyberte Sklik plugin:

  3. Do vyskakovacího okna vložte zkopírovaný API klíč a klikněte na "Propojit":

  4. Při propojení je třeba odsouhlasit obchodní podmínky Seznam.cz. Ty odsouhlasíte při vytváření prvního seznamu na Skliku v sekci Nástroje -> Retargeting -> Vytvořit seznam -> Typ seznamu (E-mailový).

  5. Aplikace vás po úspěšném propojení přesměruje na stránku "Sklik okruhy".

Jak lze s pluginem pracovat?

Okruhy pro Sklik naleznete v sekci Další -> Sklik okruhy:

V této sekci zjistíte, k jakému Sklik účtu jste připojeni, naleznete zde veškeré aktivní okruhy (vytvořené v aplikaci Ecomail) a můžete zde také vytvořit okruh nový:

Pokud si přejete vytvořit nový okruh, jednoduše klikněte na tlačítko "Vytvořit nový okruh". Aplikace vám umožní okruh pojmenovat, zvolit výstižný popisek a určit, zdali se do okruhu má přenést určitý segment kontaktů (lze zvolit i celý seznam), či prázdný segment, do nějž se budou kontakty přenášet pomocí automatizace:


Okruh vytvořený v Ecomailu se vám rovnou přenese do propojeného Sklik účtu:

POZOR: Kontakty se do segmentu v Skliku přenesou do druhého dne!

Okruhy v automatizaci

S Sklik integrací je možné pracovat rovněž v automatizaci, konkrétně si můžete zvolit, zdali kontakt z okruhu odeberete, či jej tam přidáte:


V akci je možné zvolit ten okruh, který byl vytvořen jako prázdný pro automatizaci. Kontakty s e-mailovou adresou u Seznamu, které splní podmínky a scénář automatizace, budou dále přeneseny do vytvořeného kruhu v Skliku:


💭 Nenašli jste odpověď? Napište nám na chat nebo e-mail support@ecomail.cz. 😊

Dostali jste odpověď na svou otázku?