👉 Tato integrace je dostupná pouze v tarifu Marketer+.
V tomto článku naleznete
1. Co doplněk umožní?
synchronizace kontaktů z e-shopu do seznamu kontaktů v Ecomailu v reálném čase
ti, kteří souhlasí s odběrem newsletteru, mají štítek shoper_newsletter
přenos objednávek v reálném čase
včetně kategorie a stavu objednávky
sledování pohybu uživatele na vašem webu pomocí trackovacího kódu
odeslání události opuštěného košíku
sledování naposledy prohlíženého zboží
synchronizace štítků pro označení kontaktů
synchronizace slevových kuponů
spuštění automatizací navazující na přihlášení nového kontaktu
Instalace pluginu vám zabere pár minut. Pusťme se do toho.
2. Jak nainstalovat doplněk?
1. Přihlaste se do vašeho účtu v Shoper a přejděte na stránku Doplňky a integrace. Zde v sekci Aplikace vpravo nahoře vyhledejte doplněk Ecomail.
2. Klikněte na “Zainstalu Aplikacje“.
3. Instalaci potvrďte kliknutím na tlačítko “Zainstaluj aplikacje”.
4. Potvrďte souhlas s podmínkami obchodu s aplikacemi a klikněte na “Instaluj”.
5. Vraťte se zpět do kategorie “Moje aplikacje”.
6. Nastavte aplikaci kliknutím na “Configuration”.
7. Přejděte z administrace e-shopu do nastavení vašeho účtu v Ecomailu.
8. Nyní se stačí přihlásit do účtu v Ecomailu. Pokud účet nemáte založený, můžete si jej v tomto kroku vytvořit.
9. Vyberte seznam kontaktů do kterého se budou přenášet kontakty z e-shopu a složku pro přenos slevových kuponů a nastavení integrace dokončete klikem na “Polacz”.
10. Tento krok je volitelný a pokud nechcete nastavovat trackování, můžete ho přeskočit. Klikněte na Kod sledzenia – zobrazí se vám trackovací kód.
Kód zkopírujte tlačítkem Kopiuj a potí okno s trackovacím kódem zavřete tlačítkem Anuluj.
11. Jděte do administrace Shoper a přejděte do sekce Dodatki a integracje -> vyberte sekci Integracje wlasne -> přejděte do prostřední sekce Stopka strony, przed zamknieciem </body> ->.
Sem vložte trackovací kód, který jsem zkopírovali při nastavení propojení integrace (bod 10) -> Nastavení uložte.
12. A máte hotovo!
Pokud jste v Ecomailu již pracovali, aktivace doplňku změní jazyk prostředí na polský. Toto nastavení můžete snadno upravit v sekci Zarządzaj kontem > Lokalizacja i bezpieczeństwo > Lokalizacja aplikacji
3. Jaké kontakty se do Ecomailu přenášejí?
Kontakty z objednávek z platformy Shoper se přenášejí na základě oprávněného zájmu. Těmto kontaktům tak dále můžete zasílat obdobnou nabídku produktů nebo služeb pomocí hromadného sdělení. O tom více zde.
Ke kontaktům se přenášejí na základě formy souhlasu s rozesílkou následující štítky:
shoper – kontakt provedl registraci nebo nákup na e-shopu
shoper_newsletter – kontakt udělil souhlas se zasíláním newsletterů (registrace k odběru novinek)
shoper, shoper_newsletter – kontakt nakoupil a souhlasil se zasíláním newsletterů
Navíc se ke kontaktům přenáší jazykový kód, který odpovídá jazykové mutaci, jež má e-shop nastavenou.například: shoper_pl, shoper_en nebo shoper_cz.
Štítek shoper_newsletter se přenáší ve chvíli, kdy mají kontakty v Shoper možnost zaškrtnout zájem o novinky. Pokud tuhle možnost na webu nemáte, kontaktům se štítek shoper_newsletter nepřidá.
Kontakty, které se do Ecomailu přenáší skrze tento doplněk, mají v poli Zdroj hodnotu "shoper". Dle této hodnoty můžete kontakty segmentovat.
4. Kontrola prvního propojení
Pokud chcete zkontrolovat správnost přenosu dat, klikněte v horním menu na “Kontakty” a rozklikněte seznam, který jste při integraci zvolili (např. První seznam nebo Zákazníci). V seznamu kontaktů naleznete informaci o tom, kolik aktivních kontaktů se v seznamu nachází.
Pro kontrolu kontaktních údajů zákazníka klikněte na libovolnou e-mailovou adresu -> Vlastnosti. Přehled provedených objednávek uvidíte v sekci Nákupy.
Pro slevové kupony ze Shoperu se v Ecomail účtu vytvoří automaticky nová složka, se kterou můžete pracovat. Do Ecomailu se přenáší jednorázové slevové kupony, přenos probíhá 1× denně v ranních hodinách.
5. Jak na opuštěný košík
Využijte události opuštěného košíku v automatizaci a připomeňte svým kontaktům nedokončený nákup. Jedná se o jednu z nejúčinnějších automatizací. Pokud kontakt nedokončí nákup, vytvoří se v Ecomailu vlastní událost, na kterou můžete dále reagovat:
Chcete-li odeslat e-mail s připomínkou opuštěného košíku, pokračujte v nastavení automatizace dle tohoto článku, případně pracujte s přednastavenou automatizací.
6. Nastavení sledování uživatelů
Sledování uživatelů vám umožní sbírat informace o pohybu zákazníků na webu. Díky němu můžete reagovat na prohlížení jednotlivých stránek vašeho e-shopu a personalizovat tak váš e-mailing.
Jak na to?
Integrace zajistí implementaci trackovacího kódu do vašeho e-shopu automaticky. Pro správné zajištění trekování je třeba tento kód nakonfigurovat po váš účet v Ecomailu
Nastavení sledování uživatelů proveďte v těchto čtyřech krocích:
Jděte do administrace Shoper a přejděte do sekce Dodatki a integracje.
Tady vyberte sekci Integracje wlasne.
Přejděte do prostřední sekce Stopka strony, przed zamknieciem </body> a sem vložte váš trackovací kód.
Kde najdu svůj trackovací kód? – viz sekce Instalace doplňku.
Pro zobrazení trackovacího kódu s již aktivním doplňkem, prosím, přejděte do administrace Shoperu a proveďte kroky 6–10.Nastavení uložte.
7. Nastavení formuláře pro sběr kontaktů
ℹ Tento krok je nepovinný. Díky formulářům můžete rozšířit vaši databázi.
V Ecomailu si můžete vytvořit formulář pro sběr kontaktů a snadno jej vložit na váš web.
Formulář umožní sbírat nové kontakty a rozšířit databázi. Stačí vytvořit formulář v Ecomailu a vložit jej přímo do Shoperu.
Jak na to?
Vytvořte formulář pro sběr kontaktů v Ecomailu.
Klikněte na "Použít formulář".
3. Zkopírujte kód, který se nachází mezi <script> a </script>.
4. Jděte do administrace Shoper, přejděte do sekce Vzhled a obsah -> aktuální grafická šablona -> váš vlastní JS skript a zde vložte zkopírovaný kód.
5. Nastavení Uložte.
💡 TIP: Chcete na vašem e-shopu použít více různých sběrných formulářů? Kódy z více formulářů jednoduše nakopírujte pod sebe
⚠️ Pozor: Kód se vkládá bez prvního a posledního řádku s tagem <script>
8. Přidání produktového feedu
Zboží do e-mailů za pár minut? S produktovým feedem hravě!
Už žádné zdlouhavé vkládání produktů ručně! S produktovým feedem je to otázka minut. Stačí importovat zbožový feed do Ecomailu a během pár kliknutí máte hotovo. Importujte XML feed a obohaťte e-maily o atraktivní nabídky s obrázky, popisy a cenami.
Kde získám XML produktový feed?
Získat XML feed je snadné. V administraci Shoperu si nainstalujte aplikaci pro produktové feedy a vygenerujte XML pro Ceneo, Heureka, Zbozi.cz a další.
9. Segmentace zákazníků dle způsobu a stavu platby
Chcete zasílat zákazníkům odlišná sdělení podle těchto kritérií? Segmentovat zákazníky můžete na základě způsobu platby a stavu objednávky. Segmentaci provedete pomocí vlastního dotazu segmentu, který definuje požadované podmínky.
Jak na to
Přejděte do sekce Kontakty -> vyberte Seznam kontaktů -> Segmenty -> Nový segment
-> Pojmenujte nový segment -> Vyberte Vlastní segment query
Do pole Dotaz segmentu zadejte následující dotaz, přičemž upravte text v uvozovkách podle vašich potřeb:
Pro dotaz na způsob platby:
transaction.props.paidBy EQUALS 'Gotówka'
Do textu v uvozovkách zadejte název způsobu platby ve stejném tvaru, jako se zobrazuje v administraci vašeho e-shopu.
Pro dotaz na stav platby:
transaction.props.isPaid EQUALS 'true/false'
💡 true pro zaplacené objednávky / false pro nezaplacené objednávky
Můžete kombinovat více podmínek pomocí logických operátorů AND a OR.
Klikněte na Uložit. Nově vytvořený segment můžete využít v běžných kampaních i automatizacích.
Příklady použití segmentů:
Zákazníci, kteří zaplatili objednávku v hotovosti.
Zákazníci, kteří dosud nezaplatili objednávku.
Zákazníci, kteří zaplatili objednávku kartou v posledních 30 dnech.
💭 Nenašli jste odpověď? Napište nám na chat nebo e-mail support@ecomail.cz. 😊