Přeskočit na hlavní obsah
Shoper integrace

Vlastníte e-shop na platformě Shoper? Integrujte jej s Ecomailem a využijte získaná data pro vaši rozesílku.

Petra Kramlová avatar
Autor: Petra Kramlová
Aktualizováno před více než týdnem

👉 Tato integrace je dostupná pouze v tarifu Marketer+.

V tomto článku naleznete


1. Co doplněk umožní?

  • synchronizace kontaktů z e-shopu do seznamu kontaktů v Ecomailu v reálném čase

    • ti, kteří souhlasí s odběrem newsletteru, mají štítek shoper_newsletter

  • přenos objednávek v reálném čase

    • včetně kategorie a stavu objednávky

  • sledování pohybu uživatele na vašem webu pomocí trackovacího kódu

  • odeslání události opuštěného košíku

  • sledování naposledy prohlíženého zboží

  • synchronizace štítků pro označení kontaktů

  • synchronizace slevových kuponů

  • spuštění automatizací navazující na přihlášení nového kontaktu

Instalace pluginu vám zabere pár minut. Pusťme se do toho.

2. Jak nainstalovat doplněk?

1. Přihlaste se do vašeho účtu v Shoper a přejděte na stránku Doplňky a integrace. Zde v sekci Aplikace vpravo nahoře vyhledejte doplněk Ecomail.

2. Klikněte na “Zainstalu Aplikacje“.

3. Instalaci potvrďte kliknutím na tlačítko “Zainstaluj aplikacje”.

4. Potvrďte souhlas s podmínkami obchodu s aplikacemi a klikněte na “Instaluj”.

5. Vraťte se zpět do kategorie “Moje aplikacje”.

6. Nastavte aplikaci kliknutím na “Configuration”.

7. Přejděte z administrace e-shopu do nastavení vašeho účtu v Ecomailu.

8. Nyní se stačí přihlásit do účtu v Ecomailu. Pokud účet nemáte založený, můžete si jej v tomto kroku vytvořit.

9. Vyberte seznam kontaktů do kterého se budou přenášet kontakty z e-shopu a složku pro přenos slevových kuponů a nastavení integrace dokončete klikem na “Polacz”.

10. Tento krok je volitelný a pokud nechcete nastavovat trackování, můžete ho přeskočit. Klikněte na Kod sledzenia –⁠⁠⁠⁠⁠ zobrazí se vám trackovací kód.

Kód zkopírujte tlačítkem Kopiuj a potí okno s trackovacím kódem zavřete tlačítkem Anuluj.

11. Jděte do administrace Shoper a přejděte do sekce Dodatki a integracje -> vyberte sekci Integracje wlasne -> přejděte do prostřední sekce Stopka strony, przed zamknieciem </body> ->.

Sem vložte trackovací kód, který jsem zkopírovali při nastavení propojení integrace (bod 10) -> Nastavení uložte.

12. A máte hotovo!

Pokud jste v Ecomailu již pracovali, aktivace doplňku změní jazyk prostředí na polský. Toto nastavení můžete snadno upravit v sekci Zarządzaj kontem > Lokalizacja i bezpieczeństwo > Lokalizacja aplikacji

3. Jaké kontakty se do Ecomailu přenášejí?

Kontakty z objednávek z platformy Shoper se přenášejí na základě oprávněného zájmu. Těmto kontaktům tak dále můžete zasílat obdobnou nabídku produktů nebo služeb pomocí hromadného sdělení. O tom více zde.

Ke kontaktům se přenášejí na základě formy souhlasu s rozesílkou následující štítky:

  • shoper –⁠⁠⁠⁠⁠ kontakt provedl registraci nebo nákup na e-shopu

  • shoper_newsletter –⁠⁠⁠⁠⁠ kontakt udělil souhlas se zasíláním newsletterů (registrace k odběru novinek)

  • shoper, shoper_newsletter –⁠⁠⁠⁠⁠ kontakt nakoupil a souhlasil se zasíláním newsletterů

Navíc se ke kontaktům přenáší jazykový kód, který odpovídá jazykové mutaci, jež má e-shop nastavenou.například: shoper_pl, shoper_en nebo shoper_cz.

Štítek shoper_newsletter se přenáší ve chvíli, kdy mají kontakty v Shoper možnost zaškrtnout zájem o novinky. Pokud tuhle možnost na webu nemáte, kontaktům se štítek shoper_newsletter nepřidá.


Kontakty, které se do Ecomailu přenáší skrze tento doplněk, mají v poli Zdroj hodnotu "shoper". Dle této hodnoty můžete kontakty segmentovat.

4. Kontrola prvního propojení

Pokud chcete zkontrolovat správnost přenosu dat, klikněte v horním menu na “Kontakty” a rozklikněte seznam, který jste při integraci zvolili (např. První seznam nebo Zákazníci). V seznamu kontaktů naleznete informaci o tom, kolik aktivních kontaktů se v seznamu nachází.

Pro kontrolu kontaktních údajů zákazníka klikněte na libovolnou e-mailovou adresu -> Vlastnosti. Přehled provedených objednávek uvidíte v sekci Nákupy.

Pro slevové kupony ze Shoperu se v Ecomail účtu vytvoří automaticky nová složka, se kterou můžete pracovat. Do Ecomailu se přenáší jednorázové slevové kupony, přenos probíhá 1× denně v ranních hodinách.

5. Jak na opuštěný košík

Využijte události opuštěného košíku v automatizaci a připomeňte svým kontaktům nedokončený nákup. Jedná se o jednu z nejúčinnějších automatizací. Pokud kontakt nedokončí nákup, vytvoří se v Ecomailu vlastní událost, na kterou můžete dále reagovat:

Chcete-li odeslat e-mail s připomínkou opuštěného košíku, pokračujte v nastavení automatizace dle tohoto článku, případně pracujte s přednastavenou automatizací.

6. Nastavení sledování uživatelů

Sledování uživatelů vám umožní sbírat informace o pohybu zákazníků na webu. Díky němu můžete reagovat na prohlížení jednotlivých stránek vašeho e-shopu a personalizovat tak váš e-mailing.

Jak na to?

Integrace zajistí implementaci trackovacího kódu do vašeho e-shopu automaticky. Pro správné zajištění trekování je třeba tento kód nakonfigurovat po váš účet v Ecomailu

Nastavení sledování uživatelů proveďte v těchto čtyřech krocích:

  1. Jděte do administrace Shoper a přejděte do sekce Dodatki a integracje.

  2. Tady vyberte sekci Integracje wlasne.

  3. Přejděte do prostřední sekce Stopka strony, przed zamknieciem </body> a sem vložte váš trackovací kód.

    Kde najdu svůj trackovací kód? –⁠⁠⁠⁠⁠ viz sekce Instalace doplňku.
    Pro zobrazení trackovacího kódu s již aktivním doplňkem, prosím, přejděte do administrace Shoperu a proveďte kroky 6–⁠⁠⁠⁠⁠10.

  4. Nastavení uložte.

7. Nastavení formuláře pro sběr kontaktů

Tento krok je nepovinný. Díky formulářům můžete rozšířit vaši databázi.

V Ecomailu si můžete vytvořit formulář pro sběr kontaktů a snadno jej vložit na váš web.

Formulář umožní sbírat nové kontakty a rozšířit databázi. Stačí vytvořit formulář v Ecomailu a vložit jej přímo do Shoperu.

Jak na to?

  1. Vytvořte formulář pro sběr kontaktů v Ecomailu.

  2. Klikněte na "Použít formulář".

3. Zkopírujte kód, který se nachází mezi <script> a </script>.

4. Jděte do administrace Shoper, přejděte do sekce Vzhled a obsah -> aktuální grafická šablona -> váš vlastní JS skript a zde vložte zkopírovaný kód.

5. Nastavení Uložte.

💡 TIP: Chcete na vašem e-shopu použít více různých sběrných formulářů? Kódy z více formulářů jednoduše nakopírujte pod sebe

⚠️ Pozor: Kód se vkládá bez prvního a posledního řádku s tagem <script>

8. Přidání produktového feedu

Zboží do e-mailů za pár minut? S produktovým feedem hravě!

Už žádné zdlouhavé vkládání produktů ručně! S produktovým feedem je to otázka minut. Stačí importovat zbožový feed do Ecomailu a během pár kliknutí máte hotovo. Importujte XML feed a obohaťte e-maily o atraktivní nabídky s obrázky, popisy a cenami.

Kde získám XML produktový feed?

Získat XML feed je snadné. V administraci Shoperu si nainstalujte aplikaci pro produktové feedy a vygenerujte XML pro Ceneo, Heureka, Zbozi.cz a další.

9. Segmentace zákazníků dle způsobu a stavu platby

Chcete zasílat zákazníkům odlišná sdělení podle těchto kritérií? Segmentovat zákazníky můžete na základě způsobu platby a stavu objednávky. Segmentaci provedete pomocí vlastního dotazu segmentu, který definuje požadované podmínky.

Jak na to

Přejděte do sekce Kontakty -> vyberte Seznam kontaktů -> Segmenty -> Nový segment
-> Pojmenujte nový segment -> Vyberte Vlastní segment query

Do pole Dotaz segmentu zadejte následující dotaz, přičemž upravte text v uvozovkách podle vašich potřeb:

Pro dotaz na způsob platby:

transaction.props.paidBy EQUALS 'Gotówka' 

Do textu v uvozovkách zadejte název způsobu platby ve stejném tvaru, jako se zobrazuje v administraci vašeho e-shopu.

Pro dotaz na stav platby:

transaction.props.isPaid EQUALS 'true/false' 

💡 true pro zaplacené objednávky / false pro nezaplacené objednávky

Můžete kombinovat více podmínek pomocí logických operátorů AND a OR.

Klikněte na Uložit. Nově vytvořený segment můžete využít v běžných kampaních i automatizacích.

Příklady použití segmentů:

  • Zákazníci, kteří zaplatili objednávku v hotovosti.

  • Zákazníci, kteří dosud nezaplatili objednávku.

  • Zákazníci, kteří zaplatili objednávku kartou v posledních 30 dnech.

💭 Nenašli jste odpověď? Napište nám na chat nebo e-mail support@ecomail.cz. 😊

Dostali jste odpověď na svou otázku?