Doplněk pro propojení Shoptetu s Ecomailem přenese v reálném čase kontakty ze sekce Newsletter, z registrace (při volbě odběr Newsletteru) a ze všech objednávek vašeho e-shopu do Ecomailu (včetně obsahu objednávek.)

Po prvním přenesení kontaktů a objednávek už se budou data do vašeho účtu u Ecomailu synchronizovat automaticky, takže se už nebudete muset o nic starat a můžete rovnou začít s e-mailingem.

Integrace a pokročilé funkce, které umožňuje, jsou dostupné pouze v tarifu Marketer+.

Do kódu vašeho e-shopu bude automaticky přidán trackovací kód pro sledování pohybu uživatele na webu a událostí na webu (opuštěný košík, prohlížení produktů).

  • Objednávky naleznete v Kontakty > detail kontaktu > Nákupy

  • Výsledky z webtrackingu v Kontakty > detail kontaktu -> Aktivita & události

  • Kontaktní údaje odběratele v Kontakty > detail kontaktu > vlastnosti

Co všechno propojení umožňuje a jak ho nastavit, se dozvíte zde.

Obsah článku/často kladené otázky:

  1. Nefunguje propojení/nepřišel aktivační e-mail s kódem.

  2. GDPR vs aktivní zákazníci.

  3. Ověření domény před první rozesílkou.

  4. Testovací období zdarma.

  5. Aktivace tarifu po testovacím období.

  6. Synchronizace kontaktů z formuláře a sekce Newsletter [pouze původní integrace].

  7. Double opt-in pro kontakty z formuláře.

  8. Tvorba automatizací.

  9. Transakční e-maily.

  10. Štítky (vč. skupin ze Shoptetu).

  11. Třídění kontaktů pomocí segmentace.

  12. Více jazykových mutací v Shoptetu.


1) Nefunguje mi propojení, nebo mi nepřišel e-mail s integračním kódem.

Pokud nedorazil e-mail s integračním kódem, nahlédněte do všech záložek ve svém e-mailu jako například Hromadné, Promo a pro jistotu i Spam. Zkontrolujte také, zda je e-mail (pod kterým jste zaregistrováni u Shoptetu) funkční.
E-mail s integračním kódem dorazí na e-mail majitele vašeho Shoptet účtu.

Pakliže se vám nedaří propojení, obraťte se na naši podporu na support@ecomail.cz, s informací o tom, kdy a v kolik hodin jste doplněk na straně Shoptetu objednali.

2) GDPR aneb mohu posílat newsletter na všechny synchronizované kontakty z objednávek?

Dle GDPR je možné odesílat newslettery všem vašim zákazníkům s nabídkou obdobných výrobků a služeb (máte k tomu právní titul "oprávněný zájem") a není proto potřeba jejich výslovný souhlas.
Z toho důvodu, pokud máte pod objednávkovým formulářem v e-shopu check box pro souhlas se zasíláním newsletterů, doporučujeme check box skrýt v nastavení.

Nezapomínejte vaši databázi pravidelně pročišťovat (podívejte se třeba na náš webinář >> úklid v e-mailingu) a v každém newsletteru vždy mějte funkční odhlašovací odkaz

Více o e-mailingu podle GDPR.

3) Před odesláním newsletteru nebo spuštěním automatické kampaně je nezbytné ověřit odesílací doménu?

Ověření domény (např. @mujshop.cz) je nutné pro odeslání e-mailů v Ecomailu, s ohledem na to, že ovlivňuje doručitelnost vašich newsletterů. Proč musím ověřit doménu a jak na to.

Pokud máte administraci záznamů přímo na Shoptetu, ověřte je podle této nápovědy.

4) Jsou služby Ecomailu po zakoupení Shoptet doplňku zdarma?

Ecomail a Shoptet jsou dvě různé aplikace s různými funkcemi. Pro využívání obou aplikací je třeba uhradit každou aplikaci zvlášť - tedy Shoptet doplněk i tarif u Ecomailu.
Nabízíme však pro Shoptet uživatele 14 denní testování zcela zdarma.

5) Co se stane po tom, co mi vyprší 14 denní testování u Ecomailu zcela zdarma?

Účet se vám převede na Free verzi a máte možnost si zakoupit tarif, který odpovídá vašemu počtu kontaktů. Případně můžete přestat doplněk využívat bez jakýchkoli závazků.

6) Jak aktivovat přenášení kontaktů ze záložky "Newsletter" [pouze původní integrace]

Pokud si přejete do Ecomailu automaticky synchronizovat kontakty ze sekce "Marketing -> Newsletter", je potřeba v Shoptetu nastavení tuto funkci povolit. Poté se do účtu budou data posílat automaticky, jako ze sekce objednávek. 

Na hlavní straně v Shoptet účtu zvolte v levém menu ikonu > Propojení > poté rozkliknete > Správce doplňků: 

V záložce Správce doplňků uvidíte hned nahoře v sekci > Doplňky, které vyžadují pozornost > u ikonky Ecomailu > Akce > kliknete na Rozšíření práv a schválíte "Požadované rozšíření":

7) Co když si chci nastavit double opt-in pro kontakty z Ecomail formulářů?

V nastavení seznamu kontaktů v sekci nastavení registrace aktivujete registraci s potvrzením e-mailu (tzv. double opt-in). Double opt-in se správně spustí pouze pro kontakty z Ecomail formulářů, nikoli kontaktům z objednávek a formulářů ze Shoptetu (tyto kontakty se v případě souhlasu s odběrem newsletterů automaticky přenášejí jako Aktivní, a tedy přihlášené).

Pokud budete chtít dvojité ověření e-mailové adresy i u kontaktů ze Shoptetu, je třeba si double opt-in nastavit v administraci e-shopu.
Naleznete ho jako všechny ostatní předpřipravené e-maily ve vašem Shoptet účtu v sekci Nastavení > Emaily > Automatické zasílání > Ověřit email.

8) Mohu vytvářet automatizace jako například opuštěný košík?

Automatické kampaně jsou nejvíce efektivní e-mailingový nástroj - díky doplňku můžete jednoduše nastavit např. automat opuštěného košíku nebo automat reagující na poslední prohlížení produktů na webu.

9) Měli bychom Ecomail využívat i pro transakční e-maily?

Transakční e-maily je lepší ponechat ve svém účtu u Shoptetu. 

10) Jak pracovat se štítky?

Zákaznické skupiny

Pokud v Shoptetu rozdělujete kontakty do skupin, propíše se k takovým kontaktům při integraci štítek příslušné skupiny. Štítek se ke kontaktu přidá ve chvíli, kdy se uživatel zaregistroval do e-shopu, nebo pokud zákazník objednal a zároveň se zaregistroval/byl přihlášený do e-shopu a vybral, do jaké skupiny patří, tedy například od skupiny "Koncový zákazník" nebo "Velkoobchodní odběratel".
Název štítku vychází z ID skupiny, které naleznete v url při náhledu detailu Skupiny zákazníků v Shoptetu:

Pokud máte například u skupiny Koncový zákazník v url id=1, v Ecomail aplikaci pak budete mít u daného kontaktu štítek shoptet_1:

Upozorňujeme na to, že pokud změníte u zákazníka zařazení do skupiny "ručně" bez provedení objednávky, tak se štítek s ID skupiny v Ecomailu automaticky zaktualizuje až o půlnoci daného dne.

Ze sekce Registrace v e-shopu, se do Ecomail přenáší pouze kontakty, které aktivně zaškrtly souhlas s odběrem Newsletterů. Pokud nemáte v Shoptet modul Newsletter aktivní, kontakty z Registrace se do Ecomail nepřenáší.

V případě, že se registrovaný zákazník odhlásí z odběru newsletteru ve správě jeho účtu ve vašem obchodě, je pak kontakt automaticky odhlášen i v Ecomail a pro přesnou evidenci se mu přiřadí štítek shoptet_unsub.

Sekce Newsletter

V sekci Newsletter je více distribučních seznamů. Všechny kontakty z této sekce se propisují se štítkem shpt_X, např. shpt_newsletters (defaultní název 1. distribučního seznamu v Shoptetu, tj. defaultního seznamu Newsletter)

Sekce Objednávky
Kontakty z objednávek mají vždy štítek shoptet-orders

11) Jak pracovat se segmenty?

Vytváření segmentů a personalizace jsou velmi důležité aspekty pro lepší cílení na své adresáty. Vše o segmentaci se můžete dočíst zde. Pokud chcete segmentovat dle data registrace, jedná se o datum registrace u Ecomailu nikoli u Shoptetu. U "historických" kontaktů doporučujeme tento segment podle data posledního nákupu, nikoli data registrace.

S dalšími dotazy nás můžete kontaktovat prostřednictvím e-mailu support@ecomail.cz nebo online chatu přímo v účtu.

12) Jak pracovat s více účty (jazykovými mutacemi)?

Podobně jako je pro každou jazykovou mutaci v Shoptetu momentálně potřeba zvláštní e-shop, stejně tak i v Ecomailu je pro každou novou jazykovou mutaci/pro nový e-shop potřeba zvláštní účet. Díky tomu můžeme zaručit funkční propojení pomocí jednoho aktivního pluginu, který máte vždy k jednomu konkrétnímu účtu.

Pokud si přejete více účtů spravovat pomocí jednoho hlavního účtu, můžete požádat o tzv. agenturní režim.

Našli jste odpověď?