Přeskočit na hlavní obsah

Jak na Ecomail se Shoptetem?

Často kladné otázky k integraci se systémem Shoptet a Ecomailem. FAQ.

Monika Marešová avatar
Autor: Monika Marešová
Aktualizováno před více než 2 týdny

Doplněk pro propojení Shoptetu s Ecomailem automaticky přenáší kontakty v reálném čase z vašeho Shoptetu do Ecomailu. Díky integraci se přenášejí informace o kontaktech, jejich objednávkách a pohybu na webu. Co všechno propojení umožňuje a jak ho nastavit najdete zde.

👉 Tato integrace je pro vás dostupná pouze v tarifu Marketer+.

Jak na Ecomail se Shoptetem?

Obsah článku/často kladené otázky:


💡TIP: Dáváte přednost videu? Podívejte se na záznam webináře Jak za odpoledne propojit Shoptet s Ecomailem a nastartovat e-mailing:​


1) Stáhli jsme doplněk pro propojení s Ecomailem. Kde najdu kód pro propojení?

Kód pro propojení Shoptetu s Ecomailem chodí na hlavní e-mailovou adresu sloužící ke komunikaci v Shoptetu.



Nahlédněte do všech složek v příslušné e-mailové schránce (Promo/Hromadné nebo Spam). Zkontrolujte také, zda je příslušná e-mailová adresa funkční.

💡 Pokud i přesto kód nenaleznete, obraťte se na naši podporu na support@ecomail.cz.

Pomohou nám informace o tom, kdy a v kolik hodin jste doplněk objednali, a na jakou adresu měl kód dorazit.

2) Jaké kontakty se mi ze Shoptetu přenášejí a na které mohu posílat newslettery?

V základní verzi integrace se Shoptetem se vám přenáší do Ecomailu všechny kontakty, které na Vašem e-shopu vytvořily objednávku.
​
​I na kontakty, které "pouze" nakoupily, můžete dle pravidel GDPR odesílat newslettery s nabídkou obdobných výrobků a služeb (máte k tomu právní titul oprávněný zájem) a není proto potřeba jejich výslovný souhlas. Více informací najdete v tomto článku naší nápovědy. 💡
​
Pokud si přejete přenášet do Ecomailu i kontakty z registrací na e-shop či z registrací skrze Shoptet formuláře a dát svým zákazníkům větší svobodu při vyjádření (ne)souhlasu s odběrem newsletteru, aktivujte si kromě integrace Shoptet-Ecomail i placený Shoptet doplněk Hromadné rozesílání e-mailů.

Uživatelé tak získají možnost na konci objednávky udělit nesouhlas se zasíláním hromadných sdělení. Možnost "Nepřeji si odebírat newslettery" mohou zvolit také při registraci do samotného e-shopu nebo kdykoliv později ve svém uživatelském účtu.

Seznam zákazníků, kteří aktivně zaškrtli nesouhlas s rozesílkou sdělení, najdete v Shoptetu v sekci Nastavení → Emaily → Odhlášení uživatelé. ​

Na praktických příkladech ukážeme, jak to funguje:

  • Zákazník nakoupí a nezaškrtne checkbox –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ kontakt se přenese do Ecomailu jako aktivní zákazník. Jelikož neudělil nesouhlas se zasíláním obchodních sdělení, můžete na něj zasílat newslettery.

  • Zákazník se zaregistruje k odběru novinek skrze Shopte formulář –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ kontakt se přenese do Ecomailu jako aktivní kontakt. Na základě udělení přímého souhlasu s rozesílkou na něj můžete zasílat newslettery.

    Kontakty z registrací se přenášejí pouze v případě, že využíváte v Shoptetu doplněk Hromadné rozesílání e-mailů

  • Zákazník nakoupí a zaškrtne checkbox že si nepřeje odebírat novinky –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ vzhledem k úpravám je tento kontakt v Shoptetu označený jako tzv. Robinson. Takové kontakty označíme štítkem shoptet_unsub.

    Do Ecomailu kontakt nejprve přeneseme jako aktivní a během chvíle dojde k jeho odhlášení. Doporučujeme proto kampaně odesílat na segment kontaktů, ve kterém nastavte podmínku pro vyloučení kontaktů opatřených štítkem "shoptet_unsub".

Více informací o štítcích, které se k Shoptet kontaktům přenáší, najdete v sekci článku "Štítky".

⚠️ Momentálně může dojít při odhlášení kontaktu k prodlevě až jedné hodiny od registrace/objednávky. Společně se Shoptetem pracujeme na časové optimalizaci integrace a snížení této prodlevy.

ℹ️ Vzhledem k novému opt-out režimu Shoptet Robinsonů doporučujeme posunout dobu v odeslání prvního e-mailu v uvítací automatizaci (nastavte po úvodním triggeru dobu čekání na více než 1 hodinu).

3) Kde najdu data z integrace?

Veškerá důležitá data naleznete v detailu kontaktů.

  • Objednávky naleznete v Kontakty > Detail kontaktu > Nákupy

  • Výsledky z webtrackingu v Kontakty > Detail kontaktu > Aktivity & události

  • Kontaktní údaje odběratele v Kontakty > Detail kontaktu > Osobní údaje a vlastní pole





Na základě těchto dat můžete kontakty snadno filtrovat pomocí funkce segmentace.

4) Co musím udělat před odesláním první kampaně, či automatizace?

Před nastavením prvních automatizací či odesláním první kampaně je potřeba ověřit si odesílací doménu, z níž budete váš mailing posílat. Díky ověřené odesílací doméně získají vaše kampaně lepší důvěryhodnost a dokážeme jim tak zajistit dobrou doručitelnost.

💡Ověřením domény vás provedeme v tomto článku nápovědy.

5) Jsou služby Ecomailu po stažení Shoptet doplňku zdarma? Jak získám bezplatné čtrnáctidenní testovací období?

Ecomail a Shoptet jsou dvě různé aplikace. Doplněk Ecomail je u Shoptetu zcela zdarma. Můžete si však navíc v Shoptetu aktivovat i placený doplněk Hromadné rozesílání e-mailů, díky kterému se značně rozšíří možnosti Shoptet integrace (viz výše).

V aplikaci Ecomail pak třeba pro využívání integrace pracovat v placeném tarifu Marketer+. Kompletní ceník najdete zde.

👆 Pro všechny Shoptet uživatele nabízíme 14denní nezávazné testování zcela zdarma. Po dobu testování si můžete vyzkoušet veškeré pokročilé funkce Ecomailu včetně rozesílky na celou vaši databázi kontaktů.

Pro aktivaci testovacího období kontaktujte naši podporu na adrese support@ecomail.cz nebo nám napište na chat.

6) Jak nastavit double opt-in proces?

Double opt-in zvyšuje bezpečnost odběru newsletteru díky dvojímu uživatelskému potvrzení, čímž snižuje riziko, že se do vaší databáze dostanou neplatné, neexistující nebo nerelevantní kontakty.

Funkci double opt-in aktivujete v nastavení daného seznamu kontaktů -> vyberte sekci Nastavení seznamu -> Přihlášení odběratelů.

⚠️ POZOR: Double opt-in se spustí pouze pro kontakty registrované skrze Ecomail sběrné formuláře (tj. formuláře, které jste si vytvořili u nás v aplikaci a umístili na váš Shoptet e-shop).

Neposílá se však kontaktům z objednávek a registrovaných skrze nativní Shoptet formuláře (tyto kontakty se v případě, kdy neudělí nesouhlas s odběrem newsletterů, automaticky přenášejí jako aktivní = přihlášené).

7) Slevové kupóny

Slevové kupóny se přenáší do automaticky vygenerované složky "Shoptet coupons", pokud tento doplněk máte ve svém Shoptetu aktivní a kupóny vygenerované. Tato složka kupónů se vytvoří automaticky. Jak na práci se slevovými kupóny, se dočtete v našem článku. ​

Slevové kupóny jsou synchronizovány při napojení integrace a poté 1x denně vždy v nočních hodinách. Přenášeny jsou pouze unikátní slevové kupóny (na jedno použití). Vícenásobné kupóny nejsou přenášeny, neboť takové můžete vložit do vašich newsletterů vlastním textem.

Do složky Shoptet coupons se přenesou veškeré platné kupóny bez ohledu na velikost slevy. Kupóny dle výše slevy můžete roztřídit manuálně, a to exportem z administrace Shoptetu a následným importem do speciálně vytvořené složky v Ecomailu.

💡TIP: Nezapomeňte si nastavit upozornění na limit počtu zbývajících kupónů.

8) Jaké automatizace mohu díky integraci snadno vytvořit?

Jelikož doplněk automaticky synchronizuje aktivity uživatelů, včetně např. události vložení zboží do košíku, můžete využít pro vaše marketingové kampaně také automatizace.

Automatické kampaně jsou nejvíce efektivní e-mailingový nástroj –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ můžete díky nim upevnit váš vztah se zákazníkem a zvýšit tak tržby vašeho e-shopu díky opakovaným nákupům.

Díky Shoptet integraci máte vše potřebné pro vytvoření například těchto automatizací:

Pro tyto nejrozšířenější automatizace máme v Ecomailu předpřipravené scénáře, které můžete využít a dále si je dle potřeby upravit. Jak s nimi pracovat, najdete v této nápovědě.

⚠️ POZOR: Aby se správně přenášela data o opuštěném košíku, je potřeba mít v účtu nahraný funkční produktový feed. ID jednotlivých produktů ve feedu by se měla shodovat s ID produktů na vašem webu. ​

Více informací o produktových feedech se dozvíte v tomto článku.

💡TIP: Personalizujte své šablony pomocí základních merge tagů. Využijte také merge tagy pro propsání informací o naposledy prohlíženém či zakoupeném zboží.

9) Měli bychom Ecomail využívat i pro transakční e-maily?

Transakční e-maily doporučujeme ponechat ve vašem účtu u Shoptetu, neboť se zde nacházejí veškeré důležité informace týkající se objednávek. Jak na jejich nastavení a úpravu, najdete v této nápovědě Shoptetu.

10) Jak pracovat se štítky?


Kontaktům z integrace se Shoptetem se automaticky přiřazují štítky na základě jejich původu. Díky štítkům lépe rozlišíte původ kontaktům. Štítky můžete pak využít i pro segmentaci kontaktů.

Štítek

Typ kontaktu

shoptet-orders

Kontakt nakoupil

shpt_newsletters

Kontakt se zaregistroval k odběru novinek skrze Shoptet formulář nebo nevyjádřil nesouhlas s rozesílkou novinek během objednávky / při registraci na e-shop

shoptet_unsub

Kontakt vyjádřil nesouhlas s rozesílkou novinek při objednávce nebo při registraci na e-shop

shoptet_1, shoptet_2, ...

Označuje uživatelskou skupinu v Shoptetu (např. Koncový zákazník, Velkoobchodní odběratel).

Název štítku vychází z ID skupiny, které naleznete v URL řádku při náhledu detailu Skupiny zákazníků v Shoptetu.

A) Zákaznické skupiny

Pokud v Shoptetu rozdělujete kontakty do skupin, propíše se k takovým kontaktům při integraci štítek příslušné skupiny.

Štítek se ke kontaktu přidá ve chvíli, kdy se uživatel zaregistroval do e-shopu; nebo pokud zákazník objednal a zároveň se zaregistroval/byl přihlášený do e-shopu a vybral, do jaké skupiny patří, tedy například do skupiny "Koncový zákazník" nebo "Velkoobchodní odběratel".

Pokud máte například u skupiny Koncový zákazník v URL id=1, v Ecomail aplikaci pak budete mít u daného kontaktu štítek shoptet_1:


👇

⚠️POZOR: Pokud změníte u zákazníka zařazení do skupiny "ručně" bez provedení objednávky, tak se štítek s ID skupiny v Ecomailu automaticky zaktualizuje až o půlnoci daného dne.

B) Registrované kontakty

Ze sekce Registrace v e-shopu se do Ecomailu přenáší jako aktivní pouze ty kontakty, které nezaškrtly nesouhlas s odběrem novinek.

Pokud kontakt vyjádří při registraci na e-shop/kdykoliv později ve svém uživatelském účtu či v rámci objednávky nesouhlas, přenese se do Ecomailu jako odhlášený se štítem shoptet_unsub.

ℹ️ K přenosu kontaktů z registrace na e-shop bude docházet pouze tehdy, pokud v Shoptetu využíváte navíc placený doplněk Hromadné rozesílání e-mailů.

C) Sekce Newsletter

V sekci Newsletter v rámci vaší Shoptet administrace je více distribučních seznamů. Všechny kontakty z této sekce se propisují se štítkem shpt_newsletters.

D) Sekce Objednávky

Kontakty z objednávek mají vždy štítek shoptet-orders.

Pokud kontakt vyjádří v objednávce nesouhlas s odesíláním newsletteru, přenese se do Ecomailu jako odhlášený se štítem shoptet_unsub.

11) Jak pracovat se segmenty?

Vytváření segmentů a personalizace jsou velmi důležité aspekty pro lepší cílení na své adresáty. Vše o segmentaci se můžete dočíst zde.

Příklady častých segmentů:

Cílení na zákazníky

Přejete si oslovit pouze kontakty, které už u vás nakoupily (a např. tedy vynechat ty, co se zatím pouze registrovaly do e-shopu či přes Shoptet formulář k odběru newsletteru)? Využijte segmentace na základě podmínky Má štítek.

Zakoupení specifického produktu, nákup z kategorie

Pro oslovení kontaktů, jež zakoupili konkrétní produkt, či produkt z vybrané kategorie můžete nastavit podmínku Zakoupili konkrétní zboží / Zakoupili zboží z kategorie.

Nákup za posledních x dní

K oslovení zákazníků, kteří nakoupili v posledních dnech, využijte podmínku Nakoupili v obchodě.

12) Jak pracovat s více účty (jazykovými mutacemi)?

Podobně jako je pro každou jazykovou mutaci v Shoptetu momentálně potřeba zvláštní e-shop, stejně tak i v Ecomailu je pro každou novou jazykovou mutaci/pro nový e-shop potřeba zvláštní účet. Díky tomu můžeme zaručit funkční propojení pomocí jednoho aktivního pluginu, který máte vždy k jednomu konkrétnímu účtu.

Pokud si přejete více účtů spravovat pomocí jednoho hlavního účtu, můžete požádat o tzv. agenturní účet.

13) Shoptet cookies lišta

Pokud využíváte na svém e-shopu cookies lištu od Shoptetu, je plugin nastaven tak, aby se trackování chování uživatele webu spustilo pouze pro ty, kteří souhlasili s cookies.

⚠️ Pro přenos vlastních událostí pracujte s variantou lišty “Znění platné od roku 2022”​


​14) Co se stane, pokud si kontakt změní svou e-mailovou adresu v administraci Shoptetu?

Pokud využíváte doplněk Hromadné rozesílání e-mailů, pak se k nám změna přenese automaticky a dojde k vytvoření nového kontaktu s touto e-mailovou adresou (e-mail je hlavním identifikátorem kontaktu v Ecomailu, je proto neměnný). Původnímu kontaktu bude přiřazen štítek shoptet_unsub a dojde k jeho odhlášení.

V opačném případě je potřeba aktualizaci provést ručně z vaší strany.


💭 Nenašli jste odpověď? Napište nám na chat nebo e-mail support@ecomail.cz. 😊

Dostali jste odpověď na svou otázku?