Přeskočit na hlavní obsah
Jak na Ecomail se Shoptetem?

Často kladné otázky k integraci se systémem Shoptet a Ecomailem. FAQ.

Monika Marešová avatar
Autor: Monika Marešová
Aktualizováno před více než 3 týdny

Doplněk pro propojení Shoptetu s Ecomailem automaticky přenáší kontakty v reálném čase z vašeho Shoptetu do Ecomailu. Díky integraci se přenášejí informace o kontaktech, jejich objednávkách a pohybu na webu. Co všechno propojení umožňuje a jak ho nastavit najdete zde.

👉 Tato integrace je pro vás dostupná pouze v tarifu Marketer+.

Obsah článku/často kladené otázky:


💡TIP: Dáváte přednost videu? Podívejte se na záznam webináře Jak za odpoledne propojit Shoptet s Ecomailem a nastartovat e-mailing:


1) Stáhli jsme doplněk pro propojení s Ecomailem. Kde najdu kód pro propojení?

Kód pro propojení Shoptetu s Ecomailem naleznete na e-mailové adrese majitele Shoptet účtu, na které je registrovaný váš e-shop.

Nahlédněte do všech složek v příslušné e-mailové schránce (Promo/Hromadné nebo Spam). Zkontrolujte také, zda je e-mail (pod kterým jste zaregistrováni u Shoptetu) funkční.

💡 Pokud i přesto kód nenaleznete, obraťte se na naši podporu na support@ecomail.cz. Pomohou nám informace o tom, kdy a v kolik hodin jste doplněk objednali a na jakou adresu měl kód dorazit.

2) Jaké kontakty se mi ze Shoptetu přenášejí a na které mohu posílat newslettery?

Díky integraci se do účtu přenášejí kontakty, které provedly nákup nebo se zaregistrovaly k odběru novinek.

Dle pravidel GDPR je možné odesílat newslettery všem zákazníkům s nabídkou obdobných výrobků a služeb (máte k tomu právní titul "oprávněný zájem") a není proto potřeba jejich výslovný souhlas. Více o tom v článku Obchodní sdělení/newsletter z pohledu právníka.

Pokud využíváte doplněk Hromadné rozesílání e-mailů na straně Shoptetu, získají tak vaši zákazníci možnost na konci objednávky udělit nesouhlas se zasíláním hromadných sdělení. Možnost "Nepřeji si odebírat newslettery" mohou zvolit také při registraci do samotného e-shopu.

Seznam zákazníků, kteří aktivně zaškrtli nesouhlas s rozesílkou sdělení, najdete v Shoptetu.v sekci Nastavení → Emaily → Odhlášení uživatelé.

Na praktických příkladech ukážeme, jak to funguje:

  • Zákazník nakoupí a nezaškrtne checkbox –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ kontakt se přenese do Ecomailu jako aktivní zákazník. Jelikož neudělil nesouhlas se zasíláním sdělení, můžete na něj zasílat newslettery.

  • Zákazník se zaregistruje k odběru novinek –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ kontakt se přenese do Ecomailu jako aktivní kontakt. Na základě udělení přímého souhlasu s rozesílkou na něj můžete zasílat newslettery.

    Kontakty z registrací se přenášejí pouze v případě, že využíváte v Shoptetu doplněk Hromadné rozesílání e-mailů

  • Zákazník nakoupí a zaškrtne checkbox že si nepřeje odebírat novinky –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ vzhledem k úpravám je tento kontakt v Shoptetu označený jako tzv. Robinson. Takové kontakty označíme štítkem shoptet_unsub. Do Ecomailu kontakt nejprve přeneseme jako aktivní a během chvíle dojde k jeho odhlášení. Doporučujeme proto kampaně odesílat na segment kontaktů, ve kterém nastavte podmínku pro vyloučení kontaktů opatřených štítkem shoptet_unsub.

⚠️Momentálně může dojít při odhlášení kontaktu k prodlevě až jedné hodiny od registrace/objednávky. Společně se Shoptetem nyní pracujeme na časové optimalizaci integrace a snížení této prodlevy.

ℹ️ Vzhledem k novému opt-out režimu Shoptet Robinsonů doporučujeme nyní posunout dobu v odeslání prvního e-mailu v Uvítací automatizaci (nastavit dobu čekání na více než 1 hodinu).

Více naleznete v sekci Jak pracovat se štítky.

3) Kde najdu data z integrace?

Veškerá důležitá data naleznete v detailu kontaktů.

  • Objednávky naleznete v Kontakty > Detail kontaktu > Nákupy

  • Výsledky z webtrackingu v Kontakty > Detail kontaktu > Aktivita & události

  • Kontaktní údaje odběratele v Kontakty > Detail kontaktu > Údaje

Snadno můžete kontakty na základě těchto dat filtrovat také díky segmentaci.

4) Co musím udělat před odesláním první kampaně, či automatizace?

Před nastavením prvních automatizací a odesláním první kampaně je potřeba ověřit si odesílací doménu. Díky ověřené odesílací doméně získají Vaše kampaně důvěryhodnost a dokážeme jim tak zajistit dobrou doručitelnost. Více informací najdete v článku Proč musím ověřit doménu a jak na to.

Pokud máte administraci záznamů přímo na Shoptetu, ověřte doménu podle této nápovědy.

5) Jsou služby Ecomailu po stažení Shoptet doplňku zdarma? Jak získám bezplatné čtrnáctidenní testovací období?

Ecomail a Shoptet jsou dvě různé aplikace. Doplněk Ecomail je u Shoptetu zcela zdarma.

V aplikaci Ecomail je poté třeba pracovat v placeném tarifu Marketer+. Kompletní ceník najdete zde.

👆 Pro všechny Shoptet uživatele nabízíme 14denní testování zcela zdarma. Pro aktivaci testovacího období kontaktujte naši podporu.

6) Jak nastavit double opt-in proces?

V nastavení seznamu kontaktů v Ecomailu, v sekci nastavení registrace aktivujete registraci s potvrzením e-mailu (tzv. double opt-in).

⚠️ Double opt-in se spustí pouze pro kontakty z Ecomail formulářů, nikoli kontaktům z objednávek a formulářů ze Shoptetu (tyto kontakty se v případě kdy neudělí nesouhlas s odběrem newsletterů automaticky přenášejí jako Aktivní, a tedy přihlášené).

Pokud budete chtít dvojité ověření e-mailové adresy i u kontaktů ze Shoptetu a jeho formulářů, či objednávek, je třeba si double opt-in nastavit v administraci e-shopu přímo v Shoptetu.

Naleznete ho jako všechny ostatní předpřipravené e-maily ve vašem Shoptet účtu v sekci Nastavení > Emaily > Automatické zasílání > Ověřit email.

7) Slevové kupóny

Slevové kupóny se přenáší do automaticky vygenerované složky "Shoptet coupons", pokud tento doplněk máte ve svém Shoptetu aktivní a kupóny vygenerované. Tato složka kupónů se vytvoří automaticky. Jak na práci se slevovými kupóny se dočtete v našem článku.


Slevové kupóny jsou synchronizovány při napojení integrace a poté 1x denně vždy v nočních hodinách. Přenášeny jsou pouze unikátní slevové kupóny (na jedno použití). Vícenásobné kupóny nejsou přenášeny, neboť takové můžete vložit do vašich newsletterů vlastním textem.


Do složky Shoptet coupons se přenesou veškeré platné kupóny bez ohledu na velikost slevy. Kupóny dle výše slevy můžete roztřídit manuálně, a to exportem z administrace Shoptetu a následným importem do vytvořené složky.

💡TIP: Nezapomeňte si nastavit upozornění na limit počtu zbývajících kupónů.

8) Jaké automatizace mohu díky integraci snadno vytvořit?

Jelikož doplněk automaticky synchronizuje aktivity uživatelů, včetně prohlížení košíku, můžete využít pro vaše marketingové kampaně také automatizace.

Automatické kampaně jsou nejvíce efektivní e-mailingový nástroj –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ můžete díky nim upevnit váš vztah se zákazníkem a zvýšit tak tržby vašeho e-shopu díky opakovaným nákupům.

Díky doplňku máte vše potřebné pro vytvoření například těchto automatizací:

Tyto nejrozšířenější automatizace už pro vás máme v aplikaci předpřipravené. Jak s nimi pracovat najdete v této nápovědě.

💡TIP: Personalizujte své šablony pomocí základních merge tagů. Využijte také merge tagy pro propsání informací o prohlíženém, či zakoupeném zboží.

9) Měli bychom Ecomail využívat i pro transakční e-maily?

Transakční e-maily doporučujeme ponechat ve svém účtu u Shoptetu, neboť se zde nacházejí veškeré důležité informace týkající se objednávek. Jak na jejich nastavení a úpravu najdete v této nápovědě Shoptetu.

10) Jak pracovat se štítky?

Kontaktům z integrace se Shoptetem se automaticky přiřazují štítky na základě jejich původu. Díky štítkům lépe rozlišíte původ kontaktům. Jak se štítky pracovat najdete v této nápovědě.

Štítek

Typ kontaktu

shoptet-orders

Kontakt nakoupil

shpt_newsletters

Kontakt se zaregistroval k odběru novinek, nebo nevyjádřil nesouhlas s rozesílkou sdělení během objednávky

shoptet_unsub

Kontakt se odhlásil z rozesílky sdělení při objednávce, nebo později ve svém registrovaném účtu

shoptet_1, shoptet_2, ...

Uživatelská skupina v Shoptetu (Koncový zákazník, Velkoobchodní odběratel). Název štítku vychází z ID skupiny, které naleznete v URL při náhledu detailu Skupiny zákazníků v Shoptetu.

A) Zákaznické skupiny

Pokud v Shoptetu rozdělujete kontakty do skupin, propíše se k takovým kontaktům při integraci štítek příslušné skupiny. Štítek se ke kontaktu přidá ve chvíli, kdy se uživatel zaregistroval do e-shopu, nebo pokud zákazník objednal a zároveň se zaregistroval/byl přihlášený do e-shopu a vybral, do jaké skupiny patří, tedy například od skupiny "Koncový zákazník" nebo "Velkoobchodní odběratel".

Pokud máte například u skupiny Koncový zákazník v URL id=1, v Ecomail aplikaci pak budete mít u daného kontaktu štítek shoptet_1:

⚠️Pokud změníte u zákazníka zařazení do skupiny "ručně" bez provedení objednávky, tak se štítek s ID skupiny v Ecomailu automaticky zaktualizuje až o půlnoci daného dne.

B) Registrované kontakty

Ze sekce Registrace v e-shopu, se do Ecomail přenáší pouze kontakty, které aktivně zaškrtly souhlas s odběrem sdělení.

ℹ️ Pokud nemáte v Shoptetu doplněk Hromadné rozesílání e-mailů aktivní, kontakty z registrace se do Ecomail nepřenáší.

V případě, že se registrovaný zákazník odhlásí z odběru newsletteru ve správě jeho účtu ve vašem obchodě, je pak kontakt automaticky odhlášen i v Ecomail a pro přesnou evidenci se mu přiřadí štítek shoptet_unsub.

C) Sekce Newsletter

V sekci Newsletter je více distribučních seznamů. Všechny kontakty z této sekce se propisují se štítkem shpt_newsletters

D) Sekce Objednávky

Kontakty z objednávek mají vždy štítek shoptet-orders

11) Jak pracovat se segmenty?

Vytváření segmentů a personalizace jsou velmi důležité aspekty pro lepší cílení na své adresáty. Vše o segmentaci se můžete dočíst zde.

Příklady častých segmentů:

Datum registrace

Pro třídění databáze na základě data registrace pracujte u kontaktů spíše s datem posledního nákupu. Datum registrace je totiž u kontatků ze Shoptetu datum, kdy se kontatk propsal do Ecomailu. Při hromadné synchronizaci by tak u historických kontaktů nemusela být tato data relevantní.

Odběr novinek, nakupující

Přejete si oslovit pouze kontakty, které se přihlásily k odběru Vašeho newsletteru? Využijte segmentace na základě podmínky Má štítek.

Zakoupení specifického produktu, nákup z kategorie

Pro oslovení kontaktů, jež zakoupili konkrétní produkt, či produkt z vybrané kategorie můžete nastavit podmínku Zakoupili konkrétní zboží, nebo Zakoupili zboží z kategorie.

Nákup za posledních x dní

K oslovení zákazníků, kteří nakoupili v posledních dnech využijte podmínku Nakoupili v obchodě.

12) Jak pracovat s více účty (jazykovými mutacemi)?

Podobně jako je pro každou jazykovou mutaci v Shoptetu momentálně potřeba zvláštní e-shop, stejně tak i v Ecomailu je pro každou novou jazykovou mutaci/pro nový e-shop potřeba zvláštní účet. Díky tomu můžeme zaručit funkční propojení pomocí jednoho aktivního pluginu, který máte vždy k jednomu konkrétnímu účtu.

Pokud si přejete více účtů spravovat pomocí jednoho hlavního účtu, můžete požádat o tzv. agenturní účet.

13) Shoptet cookies lišta

Pokud využíváte na svém e-shopu cookies lištu od Shoptetu, je plugin nastaven tak, aby se trackování chování uživatele webu spustilo pouze pro ty, kteří souhlasili s cookies.

⚠️Pro přenos vlastních událostí pracujte s variantou lišty “Znění platné od roku 2022”



💭 Nenašli jste odpověď? Napište nám na chat nebo e-mail support@ecomail.cz. 😊

Dostali jste odpověď na svou otázku?