Doplněk pro propojení Shoptetu s Ecomailem přenese v reálném čase kontakty ze sekce Newsletter, z registrace (při volbě odběr Newsletteru) a ze všech objednávek vašeho e-shopu do Ecomailu (včetně obsahu objednávek.)
Po prvním přenesení kontaktů a objednávek už se budou data do vašeho účtu u Ecomailu synchronizovat automaticky, takže se už nebudete muset o nic starat a můžete rovnou začít s e-mailingem. Integrace a pokročilé funkce, které umožňuje, jsou dostupné pouze v tarifu Marketer+.

Do kódu vašeho e-shopu byl navíc automaticky přidán trackovací kód pro sledování pohybu uživatele na webu

  • Objednávky naleznete v Kontakty -> detail kontaktu -> Nákupy
  • Výsledky z webtrackingu - Kontakty -> detail kontaktu -> Aktivita & události -> Návštěva stránky 
  • Kontaktní údaje odběratele - Kontakty -> detail kontaktu -> vlastnosti

Co všechno propojení umožňuje a jak ho nastavit, se dozvíte zde.

Často kladené otázky:

  1. nefunguje propojení nebo nepřišel aktivační e-mail s kódem
  2. GDPR - aktivní zákazníci
  3. ověření domény před rozesílkou
  4. testovací období zdarma
  5. aktivace tarifu po testovacím období
  6. synchronizace kontaktů z formuláře a sekce Newsletter [pouze původní integrace]
  7. double opt-in pro kontakty z formuláře
  8. jak na tvorbu automatizací
  9. transakční e-maily
  10. štítky (vč. skupin ze Shoptetu)
  11. třídění kontaktů pomocí segmentace
  12. více jazykových mutací v Shoptetu

1) Nefunguje mi propojení, nebo mi nepřišel e-mail s integračním kódem.

Pokud nedorazil e-mail s integračním kódem, nahlédněte do všech záložek ve svém e-mailu jako například Hromadné, Promo a pro jistotu i Spam. Případně překontrolujte, zda e-mail, pod kterým jste zaregistrováni u Shoptetu, je funkční. E-mail s integračním kódem dorazí na e-mail majitele vašeho Shoptet účtu.
Pakliže se vám nedaří propojení, obraťte se na naši podporu na support@ecomail.cz.

2) GDPR - mohu posílat newsletter na všechny převedené kontakty z objednávek?

Dle GDPR je možné odesílat newslettery všem vašim zákazníkům s nabídkou obdobných výrobků a služeb (máte k tomu právní titul "oprávněný zájem") a není proto potřeba souhlas. Pokud však máte pod objednávkovým formulářem v e-shopu check box pro souhlas se zasíláním newsletterů, doporučujeme dát check box raději pryč, protože výslovný souhlas zde není úplně potřeba. Nezapomínejte ale vaši databázi pravidelně pročišťovat a v každém newsletteru vždy mějte funkční odhlašovací odkaz. 

Více o e-mailingu podle GDPR zde.

3) Před odesláním newsletteru nebo spuštěním automatické kampaně je nezbytné ověřit odesílací doménu?

Ověření domény (např. @mujshop.cz) je nutné pro odeslání e-mailů v Ecomailu. Ověření ovlivňuje doručitelnost vašich newsletterů. Proč musím ověřit doménu a jak na to, zde

Pokud máte administraci záznamů přímo na Shoptetu, ověřte je podle této nápovědy.

4) Jsou služby Ecomailu po zakoupení Shoptet doplňku zdarma?

Ecomail a Shoptet jsou dvě různé aplikace s různými funkcemi. Pro využívání obou aplikací je třeba uhradit každou aplikaci zvlášť - tedy Shoptet doplněk i tarif u Ecomailu. Nabízíme však pro Shoptet uživatele 14 denní testování zcela zdarma.

5) Co se stane po tom, co mi vyprší 14 denní testování u Ecomailu zcela zdarma?

Účet se vám převede na Free verzi a můžete si zakoupit tarif, který odpovídá vašemu počtu kontaktů. Případně můžete přestat doplněk využívat bez jakýchkoli závazků.

6) Jak aktivovat přenášení kontaktů ze záložky "Newsletter" [pouze původní integrace]

Pokud si přejete do Ecomailu automaticky synchronizovat kontakty ze sekce "Marketing -> Newsletter", je potřeba v Shoptetu nastavení tuto funkci povolit. Poté se do účtu budou data posílat automaticky, jako ze sekce objednávek. 

Na hlavní straně v Shoptet účtu zvolte v levém menu ikonu > Propojení > poté rozkliknete > Správce doplňků: 

V záložce Správce doplňků uvidíte hned nahoře v sekci > Doplňky, které vyžadují pozornost > u ikonky Ecomailu > Akce > kliknete na Rozšíření práv a schválíte "Požadované rozšíření":

7) Co když si chci nastavit double opt-in pro kontakty z Ecomail formulářů?

To je samozřejmě možné. V rámci seznamu kontaktů -> Nastavení -> Nastavení registrace -> Registrace s potvrzením e-mailu (tzv. double opt-in). Double opt-in se správně spustí pouze pro kontakty z Ecomail formulářů, nikoli z objednávek a formulářů ze Shoptetu (tyto kontakty se v případě souhlasu s odběrem newsletterů automaticky přenášejí jako Přihlášené).

Pokud budete chtít dvojité ověření e-mailové adresy i u kontaktů ze Shoptetu, je třeba si double opt-in nastavit v administraci e-shopu.
Naleznete ho jako všechny ostatní předpřipravené e-maily ve vašem Shoptet účtu v sekci Nastavení > Emaily > Automatické zasílání > Ověřit email.

8) Mohu vytvářet automatizace jako například opuštěný košík?

Automatické kampaně jsou nejvíce efektivní e-mailingový nástroj, např. Automat opuštěného košíku. Neváhejte se do nich pustit.

9) Měli bychom Ecomail využívat i pro transakční e-maily?

Nikoli. Transakční e-maily je lepší ponechat ve svém účtu u Shoptetu. 

10) Jak pracovat se štítky?

Zákaznické skupiny

Pokud v Shoptetu rozdělujete kontakty do skupin, propíše se k takovým kontaktům při integraci štítek příslušné skupiny. Štítek se ke kontaktu přidá pouze ve chvíli, pokud zákazník objednal a zároveň se zaregistroval/byl přihlášený do e-shopu a vybral, do jaké skupiny patří, tedy například od skupiny "Koncový zákazník" nebo "Velkoobchodní odběratel".
Název štítku vychází z ID skupiny, které naleznete v url při náhledu detailu Skupiny zákazníků v Shoptetu:

Pokud máte například u skupiny Koncový zákazník v url id=1, v Ecomail aplikaci pak budete mít u daného kontaktu štítek shoptet_1:

Upozorňujeme na to, že pokud změníte u zákazníka zařazení do skupiny "ručně" bez provedení objednávky, tak se štítek v Ecomailu zatím nezaktualizuje. K přidání nového štítku dojde až ve chvíli, kdy zákazník opět objedná na vašem e-shopu. Pozor, původní štítek nebude odstraněn. Můžete tak mít u kontaktu ve výjimečných případech i více štítků najednou.

Ze seznamu "zákazníci" jsou aktuálně kontakty také synchronizovány do Ecomailu. Pokud však nedojde k objednávce, není zatím přenášen štítek s ID skupiny. Tuto funkci připravujeme. 

V případě, že jste si nainstalovali doplněk před 18. 10. 2019, doporučujeme "historické kontakty" ze seznamu "zákazníci" naimportovat do Ecomailu ručně se shodným názvem štítku, jako Ecomail nově propisuje automaticky (např. shoptet_1).

Sekce Newsletter

V sekci Newsletter je více distribučních seznamů. Všechny kontakty z této sekce se propisují se štítkem shpt_X, např. shpt_newsletters (defaultní název 1. distribučního seznamu v Shoptetu, tj. defaultního seznamu Newsletter)

Sekce Objednávky
Kontakty z objednávek mají vždy štítek shoptet-orders

11) Jak pracovat se segmenty?

Vytváření segmentů a personalizace jsou velmi důležité aspekty pro lepší cílení na své adresáty. Vše o segmentaci se můžete dočíst zde. Pokud chcete segmentovat dle data registrace, jedná se o datum registrace u Ecomailu nikoli u Shoptetu. U "historických" kontaktů doporučujeme tento segment podle data posledního nákupu, nikoli data registrace.

S dalšími dotazy nás můžete kontaktovat prostřednictvím e-mailu support@ecomail.cz nebo online chatu přímo v účtu.

12) Jak pracovat s více účty (jazykovými mutacemi)?

Podobně jako je pro každou jazykovou mutaci v Shoptetu momentálně potřeba zvláštní e-shop, stejně tak i v Ecomailu je pro každou novou jazykovou mutaci/pro nový e-shop potřeba zvláštní účet. Díky tomu můžeme zaručit funkční propojení pomocí jednoho aktivního pluginu, který máte vždy k jednomu konkrétnímu účtu.

Pokud si přejete více účtů spravovat pomocí jednoho hlavního účtu, můžete požádat o tzv. agenturní režim.

Našli jste odpověď?