Doplněk pro propojení Shoptetu s Ecomailem přenese v reálném čase kontakty ze sekce Newsletter, z registrace (při volbě odběr Newsletteru) a ze všech objednávek vašeho e-shopu do Ecomailu (včetně obsahu objednávek.)
Po prvním přenesení kontaktů a objednávek už se budou data do vašeho účtu u Ecomailu synchronizovat automaticky, takže se už nebudete muset o nic starat a můžete rovnou začít s e-mailingem. Integrace a pokročilé funkce, které umožňuje, jsou dostupné pouze v tarifu Marketer+.
Do kódu vašeho e-shopu byl navíc automaticky přidán trackovací kód pro sledování pohybu uživatele na webu.
- Objednávky naleznete v Kontakty -> detail kontaktu -> Nákupy
- Výsledky z webtrackingu - Kontakty -> detail kontaktu -> Aktivita & události -> Návštěva stránky
- Kontaktní údaje odběratele - Kontakty -> detail kontaktu -> vlastnosti
Co všechno propojení umožňuje a jak ho nastavit, se dozvíte zde.
Často kladené otázky:
- nefunguje propojení nebo nepřišel aktivační e-mail s kódem
- GDPR - aktivní zákazníci
- ověření domény před rozesílkou
- testovací období zdarma
- aktivace tarifu po testovacím období
- synchronizace kontaktů z formuláře a sekce Newsletter [pouze původní integrace]
- double opt-in pro kontakty z formuláře
- jak na tvorbu automatizací
- transakční e-maily
- štítky (vč. skupin ze Shoptetu)
- třídění kontaktů pomocí segmentace
- více jazykových mutací v Shoptetu
1) Nefunguje mi propojení, nebo mi nepřišel e-mail s integračním kódem.
Pokud nedorazil e-mail s integračním kódem, nahlédněte do všech záložek ve svém e-mailu jako například Hromadné, Promo a pro jistotu i Spam. Případně překontrolujte, zda e-mail, pod kterým jste zaregistrováni u Shoptetu, je funkční. E-mail s integračním kódem dorazí na e-mail majitele vašeho Shoptet účtu.
Pakliže se vám nedaří propojení, obraťte se na naši podporu na support@ecomail.cz.
2) GDPR - mohu posílat newsletter na všechny převedené kontakty z objednávek?
Dle GDPR je možné odesílat newslettery všem vašim zákazníkům s nabídkou obdobných výrobků a služeb (máte k tomu právní titul "oprávněný zájem") a není proto potřeba souhlas. Pokud však máte pod objednávkovým formulářem v e-shopu check box pro souhlas se zasíláním newsletterů, doporučujeme dát check box raději pryč, protože výslovný souhlas zde není úplně potřeba. Nezapomínejte ale vaši databázi pravidelně pročišťovat a v každém newsletteru vždy mějte funkční odhlašovací odkaz.
Více o e-mailingu podle GDPR zde.
3) Před odesláním newsletteru nebo spuštěním automatické kampaně je nezbytné ověřit odesílací doménu?
Ověření domény (např. @mujshop.cz) je nutné pro odeslání e-mailů v Ecomailu. Ověření ovlivňuje doručitelnost vašich newsletterů. Proč musím ověřit doménu a jak na to, zde.
Pokud máte administraci záznamů přímo na Shoptetu, ověřte je podle této nápovědy.
4) Jsou služby Ecomailu po zakoupení Shoptet doplňku zdarma?
Ecomail a Shoptet jsou dvě různé aplikace s různými funkcemi. Pro využívání obou aplikací je třeba uhradit každou aplikaci zvlášť - tedy Shoptet doplněk i tarif u Ecomailu. Nabízíme však pro Shoptet uživatele 14 denní testování zcela zdarma.
5) Co se stane po tom, co mi vyprší 14 denní testování u Ecomailu zcela zdarma?
Účet se vám převede na Free verzi a můžete si zakoupit tarif, který odpovídá vašemu počtu kontaktů. Případně můžete přestat doplněk využívat bez jakýchkoli závazků.
6) Jak aktivovat přenášení kontaktů ze záložky "Newsletter" [pouze původní integrace]
Pokud si přejete do Ecomailu automaticky synchronizovat kontakty ze sekce "Marketing -> Newsletter", je potřeba v Shoptetu nastavení tuto funkci povolit. Poté se do účtu budou data posílat automaticky, jako ze sekce objednávek.
Na hlavní straně v Shoptet účtu zvolte v levém menu ikonu > Propojení > poté rozkliknete > Správce doplňků:
V záložce Správce doplňků uvidíte hned nahoře v sekci > Doplňky, které vyžadují pozornost > u ikonky Ecomailu > Akce > kliknete na Rozšíření práv a schválíte "Požadované rozšíření":
7) Co když si chci nastavit double opt-in pro kontakty z Ecomail formulářů?
To je samozřejmě možné. V rámci seznamu kontaktů -> Nastavení -> Nastavení registrace -> Registrace s potvrzením e-mailu (tzv. double opt-in). Double opt-in se správně spustí pouze pro kontakty z Ecomail formulářů, nikoli z objednávek a formulářů ze Shoptetu (tyto kontakty se v případě souhlasu s odběrem newsletterů automaticky přenášejí jako Přihlášené).
Pokud budete chtít dvojité ověření e-mailové adresy i u kontaktů ze Shoptetu, je třeba si double opt-in nastavit v administraci e-shopu.
Naleznete ho jako všechny ostatní předpřipravené e-maily ve vašem Shoptet účtu v sekci Nastavení > Emaily > Automatické zasílání > Ověřit email.
8) Mohu vytvářet automatizace jako například opuštěný košík?
Automatické kampaně jsou nejvíce efektivní e-mailingový nástroj, např. Automat opuštěného košíku. Neváhejte se do nich pustit.
9) Měli bychom Ecomail využívat i pro transakční e-maily?
Nikoli. Transakční e-maily je lepší ponechat ve svém účtu u Shoptetu.
10) Jak pracovat se štítky?
Zákaznické skupiny
Pokud v Shoptetu rozdělujete kontakty do skupin, propíše se k takovým kontaktům při integraci štítek příslušné skupiny. Štítek se ke kontaktu přidá pouze ve chvíli, pokud zákazník objednal a zároveň se zaregistroval/byl přihlášený do e-shopu a vybral, do jaké skupiny patří, tedy například od skupiny "Koncový zákazník" nebo "Velkoobchodní odběratel".
Název štítku vychází z ID skupiny, které naleznete v url při náhledu detailu Skupiny zákazníků v Shoptetu:
Pokud máte například u skupiny Koncový zákazník v url id=1, v Ecomail aplikaci pak budete mít u daného kontaktu štítek shoptet_1:
Upozorňujeme na to, že pokud změníte u zákazníka zařazení do skupiny "ručně" bez provedení objednávky, tak se štítek v Ecomailu zatím nezaktualizuje. K přidání nového štítku dojde až ve chvíli, kdy zákazník opět objedná na vašem e-shopu. Pozor, původní štítek nebude odstraněn. Můžete tak mít u kontaktu ve výjimečných případech i více štítků najednou.
Ze seznamu "zákazníci" jsou aktuálně kontakty také synchronizovány do Ecomailu. Pokud však nedojde k objednávce, není zatím přenášen štítek s ID skupiny. Tuto funkci připravujeme.
V případě, že jste si nainstalovali doplněk před 18. 10. 2019, doporučujeme "historické kontakty" ze seznamu "zákazníci" naimportovat do Ecomailu ručně se shodným názvem štítku, jako Ecomail nově propisuje automaticky (např. shoptet_1).
Sekce Newsletter
V sekci Newsletter je více distribučních seznamů. Všechny kontakty z této sekce se propisují se štítkem shpt_X, např. shpt_newsletters (defaultní název 1. distribučního seznamu v Shoptetu, tj. defaultního seznamu Newsletter)
Sekce Objednávky
Kontakty z objednávek mají vždy štítek shoptet-orders
11) Jak pracovat se segmenty?
Vytváření segmentů a personalizace jsou velmi důležité aspekty pro lepší cílení na své adresáty. Vše o segmentaci se můžete dočíst zde. Pokud chcete segmentovat dle data registrace, jedná se o datum registrace u Ecomailu nikoli u Shoptetu. U "historických" kontaktů doporučujeme tento segment podle data posledního nákupu, nikoli data registrace.
S dalšími dotazy nás můžete kontaktovat prostřednictvím e-mailu support@ecomail.cz nebo online chatu přímo v účtu.
12) Jak pracovat s více účty (jazykovými mutacemi)?
Podobně jako je pro každou jazykovou mutaci v Shoptetu momentálně potřeba zvláštní e-shop, stejně tak i v Ecomailu je pro každou novou jazykovou mutaci/pro nový e-shop potřeba zvláštní účet. Díky tomu můžeme zaručit funkční propojení pomocí jednoho aktivního pluginu, který máte vždy k jednomu konkrétnímu účtu.
Pokud si přejete více účtů spravovat pomocí jednoho hlavního účtu, můžete požádat o tzv. agenturní režim.