Doplněk pro propojení Shoptetu s Ecomailem ihned přenese kontakty ze všech objednávek vašeho e-shopu do Ecomailu včetně obsahu objednávek. Po prvním převedení kontaktů a objednávek už se budou data do vašeho účtu u Ecomailu synchronizovat automaticky, takže se už nebudete muset o nic starat a můžete rovnou začít s e-mailingem. Tato funkce je dostupná pouze v tarifu Marketer+.

Do kódu vašeho e-shopu byl navíc automaticky přidán náš trackovací kód pro sledování pohybu uživatele na webu

  • Objednávky naleznete v Kontakty -> detail kontaktu -> Nákupy
  • Výsledky z webtrackingu - Kontakty -> detail kontaktu -> Aktivita & události -> Návštěva stránky 
  • Kontaktní údaje odběratele - Kontakty -> detail kontaktu -> vlastnosti

Více o tom, co všechno propojení umožňuje a jak ho nastavit.

Přečtěte si často kladené otázky:

  1. nefunguje propojení nebo nepřišel aktivační e-mail s kódem
  2. GDPR - aktivní zákazníci
  3. ověření domény před rozesílkou
  4. testovací období zdarma
  5. aktivace tarifu po testovacím období
  6. nepřenesly se kontakty ze záložky "Newsletter"
  7. automatická synchronizace kontaktů z formuláře
  8. double opt-in pro kontakty z formuláře
  9. jak na tvorbu automatizací
  10. transakční e-maily
  11. skupiny ze Shoptetu
  12. třídění kontaktů pomocí segmentace

1) Nefunguje mi propojení, nebo mi nepřišel e-mail s integračním kódem.

Pokud nedorazil e-mail s integračním kódem, nahlédněte do všech záložek ve svém e-mailu jako například Hromadné, Promo a pro jistotu i Spam. Případně překontrolujte, zda e-mail, pod kterým jste zaregistrováni u Shoptetu, je funkční. E-mail s integračním kódem dorazí na e-mail majitele vašeho Shoptet účtu.

Pakliže se vám nedaří propojení, obraťte se na naši podporu na support@ecomail.cz.

2) GDPR - mohu posílat newsletter na všechny převedené kontakty z objednávek?

Dle GDPR je možné odesílat newslettery všem vašim zákazníkům s nabídkou obdobných výrobků a služeb (máte k tomu právní titul "oprávněný zájem") a není proto potřeba souhlas. Pokud však máte pod objednávkovým formulářem v e-shopu check box pro souhlas se zasíláním newsletterů, doporučujeme dát check box raději pryč, protože výslovný souhlas zde není úplně potřeba. Nezapomínejte ale vaši databázi pravidelně pročišťovat a v každém newsletteru vždy mějte funkční odhlašovací odkaz. 

Více o e-mailingu podle GDPR zde.

3) Před odesláním newsletteru nebo spuštěním automatické kampaně je nezbytné ověřit odesílací doménu?

Ověření domény (např. @mujshop.cz) je nutné pro odeslání e-mailů v Ecomailu. Ověření ovlivňuje doručitelnost vašich newsletterů. Proč musím ověřit doménu a jak na to, zde

Pokud máte administraci záznamů přímo na Shoptetu, ověřte je podle této nápovědy.

4) Jsou služby Ecomailu po zakoupení Shoptet doplňku zdarma?

Ecomail a Shoptet jsou dvě různé aplikace s různými funkcemi. Pro využívání obou aplikací je třeba uhradit každou aplikaci zvlášť - tedy Shoptet doplněk i tarif u Ecomailu. Nabízíme však pro Shoptet uživatele 14 denní testování zcela zdarma.

5) Co se stane po tom, co mi vyprší 14 denní testování u Ecomailu zcela zdarma?

Účet se vám převede na Free verzi a můžete si zakoupit tarif, který odpovídá vašemu počtu kontaktů. Případně můžete přestat doplněk využívat bez jakýchkoli závazků.

6) Přenesly se mi pouze kontakty z objednávek, ale ne ze záložky Newsletter.

Do Ecomailu se ze Shoptetu přenášejí veškeré kontakty z nákupů a ze seznamu "zákazníci". Pokud si přejete do Ecomailu přidat i kontakty ze sekce Marketing -> Newsletter, je potřeba je ze Shoptetu stáhnout a ručně naimportovat do Ecomailu. Automatickou synchronizaci ze seznamu "newsletter" připravujeme.

7) Nechci nové kontakty importovat ze sekce Newsletter v Shoptetu do Ecomailu ručně. Mohu to udělat jinak?

Pokud se vám nechce nově nasbírané kontakty ze Shoptet formulářů importovat ručně, sbírejte kontakty rovnou pomocí Ecomail formulářů.

8) Co když si chci nastavit double opt-in pro kontakty z Ecomail formulářů?

To je samozřejmě možné. V rámci seznamu kontaktů -> Nastavení -> Nastavení registrace -> Registrace s potvrzením e-mailu (tzv. double opt-in). Double opt-in se správně spustí pouze pro kontakty z formulářů, nikoli z objednávek ze Shoptetu.

9) Mohu vytvářet automatizace jako například opuštěný košík?

Automatické kampaně jsou nejvíce efektivní e-mailingový nástroj. Neváhejte se do nich pustit a opuštěného košíku tím spíše.

10) Měli bychom Ecomail využívat i pro transakční e-maily?

Nikoli. Transakční e-maily je lepší ponechat stávající ve svém účtu u Shoptetu. 

11) Jak pracovat se "skupinami" zakázníků ze Shoptetu?

Pokud v Shoptetu rozdělujete kontakty do skupin, propíše se k takovým kontaktům při integraci štítek příslušné skupiny. Štítek se ke kontaktu přidá pouze ve chvíli, pokud zákazník objednal a zároveň se zaregistroval/byl přihlášený do e-shopu a vybral, do jaké skupiny patří, tedy například od skupiny "Koncový zákazník" nebo "Velkoobchodní odběratel".

Název štítku vychází z ID skupiny, které naleznete v url při náhledu detailu Skupiny zákazníků):

Pokud máte například u skupiny Koncový zákazník v url id=1, v Ecomail aplikaci pak budete mít u daného kontaktu štítek Shoptet_1. 


Upozorňujeme na to, že pokud změníte u zákazníka zařazení do skupiny "ručně" bez provedení objednávky, tak se štítek v Ecomailu zatím nezaktualizuje. K přidání nového štítku dojde až ve chvíli, kdy zákazník opět objedná na vašem e-shopu. Pozor, původní štítek nebude odstraněn. Můžete tak mít u kontaktu ve výjimečných případech i více štítků najednou.

Ze seznamu "zákazníci" jsou aktuálně kontakty také synchronizovány do Ecomailu. Pokud však nedojde k objednávce, není zatím přenášen štítek s ID skupiny. Tuto funkci připravujeme. 

V případě, že jste si nainstalovali doplněk před 18. 10. 2019, doporučujeme "historické kontakty" ze seznamu "zákazníci" naimportovat do Ecomailu ručně se shodným názvem štítku, jako Ecomail nově propisuje automaticky (např. shoptet_1).

12) Jak pracovat se segmenty?

Vytváření segmentů a personalizace jsou velmi důležité aspekty pro lepší cílení na své adresáty. Vše o segmentaci se můžete dočíst zde. Pokud chcete segmentovat dle data registrace, jedná se o datum registrace u Ecomailu nikoli u Shoptetu. U "historických" kontaktů doporučujeme tento segment podle data posledního nákupu, nikoli data registrace.

S dalšími dotazy nás můžete kontaktovat prostřednictvím e-mailu support@ecomail.cz nebo online chatu přímo v účtu.



Našli jste odpověď?