Integraci je možné využívat pouze v rámci tarifu Marketer+.
Co doplněk umožní?
synchronizace objednávek v reálném čase
synchronizace kontaktů v reálném čase
odesílat událost opuštěného košíku
Instalace pluginu vám zabere pár minut. Pusťte se do toho.
⚠️ Chcete mít Ecomail v češtině? Nejprve si založte účet na Ecomail.cz a poté pokračujte v instalaci dle tohoto článku.
Jaké kontakty se do Ecomailu přenášejí?
Kontakty z objednávek z platformy Shopify se přenášejí na základě oprávněného zájmu a těmto kontaktům tak dále můžete zasílat obdobnou nabídku produktů nebo služeb pomocí hromadného sdělení. O tom více zde.
Pokud mají v Shopify kontakty při nákupu možnost zaškrtnout zájem o novinky (a přidat tak souhlas k již existujícímu oprávněnému zájmu), přenesou se do Ecomailu se štítkem shopify_newsletter. Kontakty pak můžete na základě tohoto štítku dále třídit.
Jak nainstalovat doplněk?
1. Přihlaste se do vašeho účtu v Shopify a přejděte na stránku Shopify app store. Zde naleznete doplněk Ecomailu k instalaci >> zde. Klikněte na "Add app".
Následně budete přesměrováni do Vašeho účtu Shopify.
2. Na konci této stránky potvrďte instalaci doplňku
3. Po instalaci doplňku se přihlaste do účtu v Ecomailu. Pokud účet nemáte založený, můžete si jej v tomto kroku vytvořit.
Po přihlášení do aplikace či dokončení registrace dojde k instalaci doplňku.
4. Ve Správě účtu - Integrace - můžete upravit seznam kontaktů, do kterého si přejete data ze Shopify přenášet.
5. Pokud jste v Ecomailu již pracovali, aktivace doplňku změní jazyk Vašeho prostředí na anglický. Toto nastavení můžete snadno upravit v sekci Manage your account > Settings > App language.
Kontrola prvního propojení
Pokud chcete zkontrolovat správnost přenosu dat, klikněte v horním menu na “Kontakty” a rozklikněte seznam, který jste při integraci zvolili (např. První seznam nebo Zákazníci). V seznamu kontaktů naleznete informaci o tom, kolik aktivních kontaktů se v seznamu nachází.
Pro kontrolu kontaktních údajů zákazníka klikněte na libovolnou e-mailovou adresu -> Vlastnosti. Přehled provedených nákupů uvidíte v sekci Nákupy (do Ecomailu se přenáší nákup až po aktivaci doplňku).
Kontakty, které se do Ecomailu přenáší skrze tento doplněk, mají v poli Zdroj hodnotu "shopify". Dle této hodnoty můžete kontakty segmentovat.
Událost opuštěného košíku
Využijte události opuštěného košíku v automatizaci a připomeňte kontaktům nedokončený nákup. Jedná se o jednu z nejúčinnějších automatizací.
⚠️ Událost vložení zboží do košíku se z Shopify propíše poté, co kontakt přejde k dokončení nákupu (v Shopify Checkout). Ecomail může sledovat události opuštěného košíku pouze u kontaktů, které zadají svůj e-mail a zároveň potvrdí, že si přejí odebírat newsletter. Tuto událost najdete také v Shopify – Abandoned checkout.
Pokud kontakt nedokončí nákup, vytvoří se v Ecomailu vlastní událost, na kterou můžete dále reagovat:
Chcete-li odeslat e-mail s připomínkou opuštěného košíku, pokračujte v nastavení automatizace dle tohoto článku.
V případě dotazů nás neváhejte kontaktovat na support@ecomail.cz, kde Vám rádi poradíme.