Přeskočit na hlavní obsah
Shopify integrace

Vlastníte e-shop na platformě Shopify? Integrujte jej s Ecomailem a využijte získaná data pro vaši rozesílku.

Kateřina Irová avatar
Autor: Kateřina Irová
Aktualizováno před více než měsícem

👉 Tato integrace je dostupná pouze v tarifu Marketer+.

V tomto článku naleznete


Co doplněk umožní?

  • synchronizace objednávek v reálném čase

    • včetně kategorie a stavu objednávky

  • synchronizace kontaktů v reálném čase

  • odeslání události opuštěného košíku

  • synchronizace štítků pro označení kontaktů

  • synchronizace slevových kuponů

Instalace pluginu vám zabere pár minut. Pusťte se do toho.

💡 Chcete mít Ecomail v češtině? Nejprve si založte účet na Ecomail.cz a poté pokračujte v instalaci dle tohoto článku.

Jaké kontakty se do Ecomailu přenášejí?

Kontakty z objednávek z platformy Shopify se přenášejí na základě oprávněného zájmu. Těmto kontaktům tak dále můžete zasílat obdobnou nabídku produktů nebo služeb pomocí hromadného sdělení. O tom více zde.

Ke kontaktům se přenášejí na základě formy souhlasu s rozesílkou následující štítky:

  • shopify –⁠⁠⁠⁠⁠ kontakt provedl nákup na e-shopu

  • shopify_newsletter –⁠⁠⁠⁠⁠ kontakt udělil souhlas se zasíláním newsletterů (registrace k odběru novinek)

  • shopify, shopify_newsletter –⁠⁠⁠⁠⁠ kontakt nakoupil a zároveň souhlasil se zasíláním newsletterů

Štítek shopify_newsletter se přenáší ve chvíli, kdy mají kontakty v Shopify možnost zaškrtnout zájem o novinky.

Kontakty pak můžete na základě tohoto štítku dále třídit.

⚠️ Pokud kontakty neudělí v procesu nákupu souhlas k rozesílce, přenášejí se automaticky do aplikace jako odhlášené

Jak nainstalovat doplněk?

1. Přihlaste se do vašeho účtu v Shopify a přejděte na stránku Shopify app store. Zde naleznete doplněk Ecomailu k instalaci -> zde. Klikněte na "Add app".

Následně budete přesměrováni do Vašeho účtu Shopify.

2. Na konci této stránky potvrďte instalaci doplňku

3. Po instalaci doplňku se přihlaste do účtu v Ecomailu. Pokud účet nemáte založený, můžete si jej v tomto kroku vytvořit.

Po přihlášení do aplikace či dokončení registrace dojde k instalaci doplňku.

4. Ve Správě účtu - Integrace - můžete upravit seznam kontaktů, do kterého si přejete data ze Shopify přenášet.

5. Pokud jste v Ecomailu již pracovali, aktivace doplňku změní jazyk Vašeho prostředí na anglický. Toto nastavení můžete snadno upravit v sekci Manage your account > Settings > App language.

Kontrola prvního propojení

Pokud chcete zkontrolovat správnost přenosu dat, klikněte v horním menu na “Kontakty” a rozklikněte seznam, který jste při integraci zvolili (např. První seznam nebo Zákazníci). V seznamu kontaktů naleznete informaci o tom, kolik aktivních kontaktů se v seznamu nachází.


Pro kontrolu kontaktních údajů zákazníka klikněte na libovolnou e-mailovou adresu -> Vlastnosti. Přehled provedených nákupů uvidíte v sekci Nákupy (do Ecomailu se přenáší nákup až po aktivaci doplňku).

Kontakty, které se do Ecomailu přenáší skrze tento doplněk, mají v poli Zdroj hodnotu "shopify". Dle této hodnoty můžete kontakty segmentovat. Stejně tak můžete kontakty segmentovat na základě kategorie produktů, ve které nakoupily. Kategorie produktů se přenáší na základě tzv. Tags vytvořených v administraci Shopify.

Pro slevové kupony ze Shopify se v Ecomail účtu vytvoří automaticky nová složka, se kterou můžete pracovat.

Jak na opuštěný košík

Využijte události opuštěného košíku v automatizaci a připomeňte kontaktům nedokončený nákup. Jedná se o jednu z nejúčinnějších automatizací.

⚠️ Událost vložení zboží do košíku se z Shopify propíše poté, co kontakt přejde k dokončení nákupu (v Shopify Checkout). Ecomail může sledovat události opuštěného košíku pouze u kontaktů, které zadají svůj e-mail a zároveň potvrdí, že si přejí odebírat newsletter. Tuto událost najdete také v Shopify – Abandoned checkout.

Pokud kontakt nedokončí nákup, vytvoří se v Ecomailu vlastní událost, na kterou můžete dále reagovat:

Chcete-li odeslat e-mail s připomínkou opuštěného košíku, pokračujte v nastavení automatizace dle tohoto článku, případně pracujte s přednastavenou automatizací.

💡 Pro testování automatizace opuštěného košíku je třeba postupovat stejnými kroky, jako postupuje klient. Je tedy zapotřebí mít zadaný e-mail a souhlasit s odběrem newsletteru.

Práce s jazykovými mutacemi

Pokud pracujete v Shopify s různými jazykovými mutacemi e-shopu pod jednou administrací, přičemž jde o samostatné obchody (stores), doporučujeme napojit každou mutaci e-shopu na samostatný účet v Ecomailu.

Zajistíte si tak korektní přenos dat v rámci integrace i bezproblémové fungování pokročilých automatizací typu opuštěný košík.

Účty vytvořené pro jednotlivé mutace můžete jednoduše spravovat z jednoho hlavního účtu, který lze na vaši žádost nastavit jako tzv. agenturní účet. Z hlavního účtu tak budete mít snadný přístup do všech podúčtů pouhým proklikem.

Jestliže máte jazykové mutace vašeho e-shopu v rámci jednoho Shopify obchodu (store), pak napojte e-shop na jeden Ecomail účet, v jehož rámci si vytvoříte více seznamů kontaktů. Své zákazníky si pak roztřiďte do cílových seznamů pomocí automatizace, která po přihlášení nových kontaktů zkontroluje příslušnou podmínku (např. přenesenou hodnotu v základním poli Země, pokud tento údaj zákazníci v objednávce vyplňují).

💭 Nenašli jste odpověď? Napište nám na chat nebo e-mail support@ecomail.cz. 😊


Dostali jste odpověď na svou otázku?