Shopify integrace

Vlastníte e-shop na platformě Shopify? Integrujte jej s Ecomailem a využijte získaná data pro vaši rozesílku.

Kateřina Irová avatar
Autor: Kateřina Irová
Aktualizováno před více než týdnem

Integraci je možné využívat pouze v rámci tarifu Marketer+.

Co doplněk umožní?

Instalace pluginu vám zabere pár minut. Pusťte se do toho.

⚠️ Chcete mít Ecomail v češtině? Nejprve si založte účet na Ecomail.cz a poté pokračujte v instalaci dle tohoto článku.

Jaké kontakty se do Ecomailu přenášejí?

Kontakty z objednávek z platformy Shopify se přenášejí na základě oprávněného zájmu a těmto kontaktům tak dále můžete zasílat obdobnou nabídku produktů nebo služeb pomocí hromadného sdělení. O tom více zde.


Pokud mají v Shopify kontakty při nákupu možnost zaškrtnout zájem o novinky (a přidat tak souhlas k již existujícímu oprávněnému zájmu), přenesou se do Ecomailu se štítkem shopify_newsletter. Kontakty pak můžete na základě tohoto štítku dále třídit.

Jak nainstalovat doplněk?

1. Přihlaste se do vašeho účtu v Shopify a přejděte na stránku Shopify app store. Zde naleznete doplněk Ecomailu k instalaci >> zde. Klikněte na "Add app".

Následně budete přesměrováni do Vašeho účtu Shopify.

2. Na konci této stránky potvrďte instalaci doplňku

3. Po instalaci doplňku se přihlaste do účtu v Ecomailu. Pokud účet nemáte založený, můžete si jej v tomto kroku vytvořit.

Po přihlášení do aplikace či dokončení registrace dojde k instalaci doplňku.

4. Ve Správě účtu - Integrace - můžete upravit seznam kontaktů, do kterého si přejete data ze Shopify přenášet.

5. Pokud jste v Ecomailu již pracovali, aktivace doplňku změní jazyk Vašeho prostředí na anglický. Toto nastavení můžete snadno upravit v sekci Manage your account > Settings > App language.

Kontrola prvního propojení

Pokud chcete zkontrolovat správnost přenosu dat, klikněte v horním menu na “Kontakty” a rozklikněte seznam, který jste při integraci zvolili (např. První seznam nebo Zákazníci). V seznamu kontaktů naleznete informaci o tom, kolik aktivních kontaktů se v seznamu nachází.


Pro kontrolu kontaktních údajů zákazníka klikněte na libovolnou e-mailovou adresu -> Vlastnosti. Přehled provedených nákupů uvidíte v sekci Nákupy (do Ecomailu se přenáší nákup až po aktivaci doplňku).

Kontakty, které se do Ecomailu přenáší skrze tento doplněk, mají v poli Zdroj hodnotu "shopify". Dle této hodnoty můžete kontakty segmentovat.

Událost opuštěného košíku

Využijte události opuštěného košíku v automatizaci a připomeňte kontaktům nedokončený nákup. Jedná se o jednu z nejúčinnějších automatizací.

⚠️ Událost vložení zboží do košíku se z Shopify propíše poté, co kontakt přejde k dokončení nákupu (v Shopify Checkout). Ecomail může sledovat události opuštěného košíku pouze u kontaktů, které zadají svůj e-mail a zároveň potvrdí, že si přejí odebírat newsletter. Tuto událost najdete také v Shopify – Abandoned checkout.

Pokud kontakt nedokončí nákup, vytvoří se v Ecomailu vlastní událost, na kterou můžete dále reagovat:

Chcete-li odeslat e-mail s připomínkou opuštěného košíku, pokračujte v nastavení automatizace dle tohoto článku.

V případě dotazů nás neváhejte kontaktovat na support@ecomail.cz, kde Vám rádi poradíme.


Dostali jste odpověď na svou otázku?