Přeskočit na hlavní obsah
Všechny sbírkyZačínáme s Ecomailem
Dvoufaktorové ověření účtu
Dvoufaktorové ověření účtu

2FA. Dvoufaktorové ověření. Dvoufázové ověření. Bezpečnost dat.

Daniela Esterová avatar
Autor: Daniela Esterová
Aktualizováno před více než týdnem

Zvyšte zabezpečení svého účtu a ochraňte svá data aktivací dvoufázového ověření v nastavení účtu. I díky němu budou vaše data a účet v bezpečí před případnou krádeží nebo útoky hackerů.

V rámci Ecomailu si můžete ověření nastavit skrze váš e-mail, či pomocí některé z bezpečnostních aplikací, jako je Google Authenticator.

V nápovědě se dozvíte:


1. Co je dvoufaktorové ověření a proč jej nastavit?

Dvoufázové nebo také dvoufaktorové ověření (můžete se setkat i se zkratkou 2FA) je způsob, pomocí kterého se uživatel může bezpečně přihlásit ke svému účtu, protože při autentizaci poskytne dva důkazy (faktory) potvrzující jeho identitu.

Dvojitou autentizaci v tomto případě tvoří zadání vašeho přihlašovacího jména a hesla a zadání kódu zaslaného v e-mailu nebo zobrazeného v autentizační aplikaci.

Výhody dvoufázového ověření

Většina online služeb používá pouze systém jednoduchého přihlašování, kdy uživateli pro vstup do systému stačí jen jméno a heslo. Výhoda aktivního dvoufázového ověření tkví v tom, že pokud vám někdo přihlašovací údaje odcizí, tak to automaticky nemusí znamenat, že se mu podaří dostat i přímo do vašeho účtu. Musel by totiž získat i přístup do vašeho e-mailu (případně telefonu či autentizační aplikace), pomocí nichž se přihlašování do účtu při 2FA potvrzuje.

2. Nastavení dvoufaktorového ověření pro Ecomail účet

Dvoufázové ověření naleznete v sekci Správa účtu → Zabezpečení účtu a lokalizace → Dvoufaktorová autentizace.

I. Nastavení ověření přes e-mail

Po zvolení ověření pomocí e-mailu vás aplikace při každém přihlášení vyzve k zadání kódu z vašeho e-mailu (jedná se o ten samý e-mail, přes který se do Ecomailu přihlašujete).

Jedná se o transakční e-mail, který Vám bude doručen z domény Ecomail.cz

Zaslaný kód zkopírujte a vložte do přihlašovacího okna. Pokud je zadán správný kód, budete přihlášeni do aplikace.

II. Nastavení ověření přes autentizační aplikace

Pro užití autentizační aplikace vyberte druhou možnost a klikněte na tlačítko “Aktivovat dvoufaktorovou autentizaci”:

V aplikaci se otevře pop up okno s informacemi k nastavení tohoto typu ověření. Do telefonu si stáhněte autentizační aplikaci (např. Google Authenticator)/nebo otevřete již existující a naskenujte nabídnutý QR kód.

Aplikace posléze vytvoří dočasný šestimístný číselný kód, který je třeba vložit do sekce “Vložte kód”:

Vložením kódu z aplikace aktivujete dvojité ověření právě přes tuto aplikaci.

Při každém přihlášení je tedy třeba mít při ruce mobilní telefon s touto aplikací, která pokaždé vygeneruje dočasný kód, který použijete k přihlášení do Ecomail účtu.

Pozor: Kód má platnost vždy pár vteřin, opisujte vždy ten kód, který je v aplikaci zrovna zobrazen. Po vypršení platnosti se vygeneruje a je třeba zadat k přihlášení nový kód.

3. Nejčastější otázky

Musím si dvoufázové ověření zapínat?

Dvoufázové ověření je dobrovolné, i když doporučené pro Vaší bezpečnost a bezpečnost Vašich dat. V účtu jej můžete kdykoliv deaktivovat.

Jak můžu zrušit zabezpečení dvoufázovým ověřením ve svém Ecomail účtu?

Stačí se přihlásit do svého účtu a v sekci Správa účtu -> Nastavení -> Dvoufaktorová autentizace deaktivujete možnost Používat dvoufaktorovou autentizaci.

Budu muset přihlášení do Ecomailu potvrzovat kódem nebo v autentizační aplikaci vždy když se budu chtít přihlásit?

Ano, validace se z bezpečnostních důvodů vyžaduje při každém přihlášení.

V našem účtu je více uživatelů. Pokud aktivuji dvoufaktorové ověření pro svůj e-mail, bude automaticky spuštěno pro všechny uživatele?

Nikoliv. Dvoufázové ověření je funkcí v účtu, kterou si každý z uživatelů v účtu může (de)aktivovat sám. Pro lepší bezpečnost vašich dat ale určitě doporučujeme, aby si dvoufaktorové ověřování aktivovali všichni.

Nepřišel mi ověřovací kód. Jak mám postupovat?

Pokud vám nepřišel ověřovací kód, můžete si jej zaslat znovu. Pokud během několika minut neobdržíte žádný e-mail, napište nám na podporu - rádi vám s vstupem do účtu pomůžeme.

Kód mi dorazil, ale nedaří se mi do aplikace opakovaně přihlásit. Jak postupovat?

Pokud vám opakovaně nefungují vaše přihlašovací údaje v kombinaci s dvoufaktorovým ověřováním - obraťte se na naši podporu, která vám s touto situací pomůže.

Domnívám se, že došlo k neoprávněnému přihlášení do mého účtu. Co mám dělat?

Pokud se domníváte, že se někdo neoprávněně přihlašuje do vašeho účtu, změň okamžitě heslo do aplikace a nastavte dvoufaktorové ověření, které přidává další ověření do procesu přihlášení.


💭 Nenašli jste odpověď? Napište nám na chat, anebo na e-mail support@ecomail.cz. 😊

Dostali jste odpověď na svou otázku?