Přeskočit na hlavní obsah
Všechny sbírkyReporty a doručitelnost
Srovnání výsledků kampaní pomocí funkce Benchmark
Srovnání výsledků kampaní pomocí funkce Benchmark

Porovnejte výsledky kampaně s anonymními daty ostatních klientů.

Klára Fišerová avatar
Autor: Klára Fišerová
Aktualizováno před více než týdnem

V reportech kampaní naleznete funkci Benchmarku. To znamená, že můžete porovnat výsledky vašich kampaní s výsledky ostatních klientů. Snadno tak zjistíte, jak si kampaně vedou oproti jiným kampaním ve vybraném odvětví podnikání, nebo jaký je výsledek kampaně vůči průměrnému výsledku všech kampaní odeslaných z Ecomailu.

V tomto článku se dozvíte:


1. Jak porovnání funguje

Funkce Benchmark umožňuje porovnat výsledky odeslaných kampaní s výsledky ostatních klientů Ecomailu, kteří se do porovnání zapojí. Ecomail pracuje jedině s daty klientů, kteří k tomu dají souhlas, automaticky data anonymizuje a pracuje zároveň pouze s výsledky samotných kampaní. Výsledky kampaně jsou zařazeny do kategorie podnikání, kterou zvolíte při aktivaci funkce.

K porovnání jsou základní metriky, jako je

  • míra otevření - kolik z příjemců e-mail otevřelo

  • míra prokliku - kolik z příjemců se prokliklo skrze odkazy v kampani

  • vrácené e-maily - na kolik e-mailových adres nebylo možné kampaň doručit

  • počet odhlášení -kontakty, které se odhlásily z vaší kampaně proklikem v patičce

  • nahlášení za spam - kontakty, které označily sdělení jako spam

Jak tyto metriky vyhodnotit najdete v kapitole Jak poznat dobré výsledky.

2. Jak se zapojit do Benchmarku

Pro zapojení a aktivaci funkce Benchmark v reportech vašich kampaní, klikněte na tlačítko Aktivovat v horní nabídce v sekci Reporty.

V pop-upu, který se následně zobrazí poté zvolte, v jakém oboru podnikání se pohybujete. Na výběr máte z následujících možností:

  • Cestovní ruch, pohostinství

  • Domov a zahrada

  • Elektronika

  • Fitness, wellness, sport

  • Móda

  • Krása a kosmetika

  • Zdraví

  • Architektura, stavebnictví, realitní služby, zemědělství

  • Automobilový průmysl

  • SaaS

  • Finanční služby

  • IT a technologie

  • Média, komunikace

  • Logistika

  • Marketing

  • Neziskové organizace

  • Potraviny

  • Veřejná správa, politika

  • Služby

  • Umění, kultura a zábavní průmysl

  • Vzdělávání

  • Jiné

Zaškrtnutím souhlasu s využitím anonymizovaných dat a následnou aktivací se zapojíte do programu porovnání vůči benchmarku - budete tak mít možnost zjistit, jak se daří vašim kampaním v porovnání s anonymizovanými daty ostatních uživatelů Ecomailu.

3. Kde najít porovnání

Samotné porovnání následně najdete v reportu konkrétní odeslané kampaně v záložce Přehled, pod ostatními aktivitami. Můžete si zvolit, s jakou kategorií výsledky porovnáte.

Výchozí hodnotou je Váš průměr, který ukazuje, jak se odeslané kampani daří oproti průměru vašich předchozích kampaní.

Dále je k volbě porovnání celkový průměr, který porovnává kampaň oproti všem odeslaným kampaním, bez ohledu na odvětví.

V zabarveném bloku můžete sledovat, o kolik procent je váš výsledek lepší/horší, než je průměr dané kategorie.

⚠️ U menších nebo specifických kategorií se může stát, že pro relevantní výsledek není prozatím dostatek dat, a tak není možné ukázat vypovídající výsledek. V takovém případě usilovně pracujeme na sběru dat z této kategorie a až bude množství dat dostatečné, uvidíte výsledky i pro tuto kategorii. Do té doby můžete pracovat s výsledky všech kampaní.

4. Jak poznat dobré výsledky

Výsledky kampaní, ať už obecné, nebo v rámci porovnání v benchmarku, se vždy odvíjí od více faktorů. Stejná procentuální hodnota tak může mít zcela jiný význam u dvou odlišných kampaní. Pokud není váš výsledek o desítky procent horší, než porovnávaný obor, dá se obecně považovat za dobrý výsledek.

Rozesílkou na aktivní segment, větší personalizací, či celkovou optimalizací kampaně můžete své výsledky podstatně vylepšit. O tom více v tomto článku.

Obecně se mezi e-malingovými aplikacemi a specialisty uvádí tato čísla:

Míra

Význam

Optimální hodnota

Open rate

Kolik příjemců otevřelo vaši kampaň

20% - 30% +

Click rate

Kolik příjemců se prokliklo skrze odkaz

2% - 5% +

Doručitelnost

Kolika příjemcům byla kampaň v pořádku doručena

95% +

Mějte na paměti, že jde pouze o orientační hodnoty, které slouží spíše pro snazší interpretaci výsledků kampaní a k vykreslení prostoru pro zlepšení.

💡 Pokud u kampaní opakovaně zaznamenáváte výrazné rozdíly, které vám nedávají smysl, nebo se vám zdá, že vaše výsledky dlouhodobě klesají, neváhejte se obrátit na naše specialisty, kteří vám v rámci placených služeb rádi pomohou nastavit, či upravit strategii.

💭 Nenašli jste odpověď? Napište nám na chat, anebo na e-mail support@ecomail.cz. 😊

Dostali jste odpověď na svou otázku?