Co je to doména, a proč je třeba ji ověřit, jsme již popsali v tomto článku. K čemu ale slouží bounce doména a jak jí ověřit?

Každý e-mail, který je odeslán přes Ecomail, v sobě nese informaci o tom, že je odeslán pomocí služby Ecomail. Jedná se o tzv. "envelope-from sender" neboli bounce doména, kterou je v našem případě doména "bounce.ecomailapp.cz".

Pokud chcete ještě zvýšit důvěryhodnost a doručitelnost vašich newsletterů pomocí nastavení vlastní bounce domény, je třeba vytvořit doménu 3. řádu (např. mailing.ecomail.cz). Z této domény budete svá sdělení odesílat.

Ke své standardní doméně nyní stačí přidat CNAME záznam dle následujícího postupu:

  1. Přihlaste se do svého webhostingu, respektive tam, kde má Vaše doména jmenné servery a kde se tyto záznamy upravují

---> nejste si jistí, kde to je? nevadí -> poslouží k tomu registr domén nic.cz, kde je tato informace k nahlédnutí:

2. Vyberte si název domény, ze které chcete odesílat své newslettery (např. mailing, mail, novinky, news apod.), takže ve výsledku např. novinky.ecomail.cz

3. Zvolte možnost úpravy DNS záznamů

4. Zvolte typ záznamu CNAME

Typ záznamu:

CNAME


5. A vyplňte u něj následující:

Název/name:

novinky.vasedomena.cz

(některé hostingy doménu "předvyplňují", pak stačí vypsat pouze "novinky", postup přidání záznamu bývá v nápovědě daného hostingu uvedena)

Hodnota/value:

sparkpostmail.com

5. DKIM záznam zde nevyplňujte

6. SPF záznam zde nevyplňujte

7. Zadejte vybranou doménu (zde v článku novinky.ecomail.cz) do sekce Domény ve vašem Ecomail účtu (pod správou účtu) a klikněte na možnost "zkontrolovat nastavení DNS". Doména by měla být "ověřená" a záznamy budou zelené.

Pokud ne, vyčkejte, prosím - hosting si na ověření domény bere až 48 h. Případně se obraťte na support@ecomail.cz, kam prosím pošlete printscreen (snímek obrazovky), kde budou vidět upravené záznamy v hostingu.

8. Po ověření můžete odesílat své newslettery z vaší nové ověřené domény -> tedy např. z monika@novinky.ecomail.cz

A kam budou kontakty odpovídat? Typicky totiž subdoména nemá adresu pro přijetí odpovědí.
Z toho důvodu máte v každé kampani pole pro vyplnění adresy pro přijetí odpovědí, kam stačí vepsat standardní existující e-mailovou adresu, kterou používáte pro komunikaci se svými kontakty. Není tedy třeba žádnou další schránku zakládat.

TIP: přímo do šablony můžete vložit tlačítko "napište nám", na které vložíte adresu pro přijetí odpovědí (do pole "odkaz" u tlačítka vložte např. mailto:support@ecomail.cz).

FAQ: Před odesláním kampaně vyskakuje hláška o neověřené doméně. Doménu v účtu však ověřenou mám.

Pokud se vám před odesláním kampaně objevuje hláška, že doména není ověřená, a přitom v sekci Domény svítí doména jako ověřená, zkontrolujte, zda v nastavení kampaně odesíláte z této domény. Není v doméně překlep? Nepoužíváte e-mail s jinou doménou, než kterou nemáte ověřenou?

Nemám žádnou vlastní doménu, co s tím?

Vlastní doménu si můžete zřídit u jednoho z mnoha webhostingů jako je Wedos, Active24 a další.

TIP:
Zlepšete ještě více svou doručitelnost pomocí trackovací domény.

Našli jste odpověď?