Propojte si účet u Ecomailu se svým účtem u SugarCRM. Díky integraci budou kontakty z vašeho CRM synchronizovány v reálném čase.
V tomto článku se dozvíte:
1. Propojení SugarCRM s účtem v Ecomailu
Získání API klíče
a. Přihlásíte se do účtu Ecomailu jako administrátor/majitel účtu
b. Rozkliknete uživatele v pravém horní rohu (1) -> Správa účtu (2) -> Pro vývojáře (3)
c. Zde zkopírujete API klíč (4)
Obrázek 3 Ecomail – Získání API klíče
Vložení API klíče do CRM
a. Přihlásíte se do CRM účtu s právy admina
b. Kliknete na uživatelské menu a přejdete do „Admin“
Obrázek 4 Ecomail – CRM – admin
c. V administraci dále přejdete do nastavení „Ecomail Plugin Konfigurace“ a kliknete do pole „Konfigurace“
Obrázek 5 Ecomail – CRM – zadání API
d. Zde vložíte API klíč a kliknete na tlačítko „Uložit“. Tím dojde k propojení SugarCRM s vaším Ecomail účtem, jehož API klíč jste poskytli.
Obrázek 6 Ecomail – CRM – vložení API klíče
2. Synchronizace kontaktů
V CRM přejděte do modulu Marketing, kde můžeme následně buď:
1. Vytvořit nový marketingový seznam kliknutím na „Nový marketingový seznam"
2. Upravit již existující marketingový seznam rozkliknutím jeho detailu
Obrázek 1: Ecomail – Volba marketingového seznamu
Pro pole „Ecomail list“ vyberte seznam kontaktů, se kterým chcete zvolený Marketingový seznam synchronizovat. Pole „Ecomail list“ obsahuje pouze seznamy, které jsou vytvořeny na straně Ecomailu.
Obrázek 2: Ecomail – Výběr Ecomail listu
Vpravo nalezneme pole „Při prvním propojení“, které určuje akci, jenž bude provedena při další synchronizaci po uložení:
• „Stáhnout data“ – promaže Marketingový seznam a vyplní ho kontakty z Ecomail seznamu, který jste vybrali
• „Promazat Ecomail“ – promaže veškeré kontakty ve vybraném Ecomail seznamu a naplní jej kontakty z Marketingového seznamu
Prázdná možnost neprovede ani jednu z výše uvedených akcí.
3. Důležité poznámky
Pokud kontakt existuje na straně Ecomailu, ale neexistuje na straně CRM, tak se kontakt vytvoří jako Zájemce se zdrojem zájemce "Ecomail" a všemi údaji, které jsou o tomto kontaktu v Ecomailu
Pokud se kontakt odhlásí z odběru, tak je na straně CRM odhlášen ze všech odběrů
• V detailu kontaktu uvidíte jeho emailovou adresu červeně a přeškrtnutou, což značí, že si nepřeje být na tento email kontaktován
• Následně kontakt odeberete ze všech ostatních Ecomail seznamů
• V Marketingovém seznamu tento kontakt zůstane
Mezi další funkcionality patří kontrola aktuálních údajů o Ecomail seznamech a kontaktech
• Pokud změníte název Ecomail seznamu, tak se změna při další synchronizaci projeví i na straně CRM
• Pokud v detailu kontaktu na straně CRM nebo Ecomailu dojde ke změně (např. jméno, email, příjmení…), tak se při další synchronizaci změna propíše i na druhou stranu
V základu synchronizujete Zájemce, Kontakty a Firmy, další informace lze nastavit individuálně na míru. V případě zájmu kontaktuje přímo službu SugarCRM.
• Synchronizuje se pouze primární adresa
Intervaly synchronizace lze nastavit zcela libovolně (od 1. minuty až po neomezeně). V tomto případě také kontaktujte službu SugarCRM.
💭Nenašli jste odpověď? Napište nám na chat nebo e-mail support@ecomail.cz. 😊