Přeskočit na hlavní obsah
Integrace s Raynet

Propojte svůj účet v Ecomailu se svým účtem v CRM Raynet.

Monika Marešová avatar
Autor: Monika Marešová
Aktualizováno tento týden

RAYNET CRM je software pro podporu a řízení obchodu. Nabízí jednoduché ovládání, automatizaci rutinních činností a rychlejší správu obchodní agendy.
Přehled všech dostupných funkcí naleznete na webu CRM Raynet.

Integrace s Raynet

V tomto článku se dočtete:


Jak funguje integrace a proč ji začít používat? 👇

Jak integrace s Raynetem funguje a jaké funkce jsou Vám k dispozici?

Synchronizace kontaktů z Raynetu do Ecomailu probíhá realtime. Přenáší se Kontaktní osoby a Klienti.

Kontaktní osoby se přenáší se štítkem "raynet", Klienti pak se štítkem "raynet_client". Pokud jim přidělíte další štítky v Raynetu, i ty se přenesou do Ecomailu. K přenosu štítku dojde jak při prvotní synchronizaci, tak i při pozdějším přidání štítku ke kontaktu v administraci Raynetu.

⚠️ POZOR: z Raynetu se do Ecomailu přenesou v reálném čase veškeré nově přidané štítky.

Pokud však dojde ke smazání či úpravě štítků na úrovni Raynetu, štítky se v Ecomailu neaktualizují (u dalších údajů je oboustranný přenos funkční).

Pokud již zároveň kontakt v seznamu existuje (tj. při synchronizaci nalezneme identický e-mail v Raynetu a v Ecomailu), kontakt se nepřepíše (pouze mu přidáme štítek). K tomu typicky dojde v případě, kdy si k nám nejprve kontakt nahrajete jinou cestou a až poté napojíte integraci s Raynetem.

V poli "Zdroj kontaktu" se přenáší hodnota "raynet" –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ dle této informace lze kontakty také segmentovat:

V rámci integrace dojde k automatickému vyplnění základních polí kontaktu v Ecomailu (jméno, příjmení, město, adresa, telefonní číslo...), pokud jsou dané informace v Raynetu dostupné.

Jestliže je v účtu v Raynetu více vlastníků, přenášíme informaci o vlastníkovi do profilu kontaktu v Ecomailu. Dále přenášíme ke kontaktům také stav, vztah kontaktu a jazyk.

Tyto údaje se zapíší do vlastních polí, která se u kontaktů při přenosu do Ecomailu automaticky vytvoří. Pokud informace není v Raynetu uvedená, pole v Ecomailu zůstane prázdné.

Do Raynetu se z Ecomailu zároveň propisují aktivity z odeslaných kampaní a automatizací a také štítky, které kontaktům přidělíte v rámci automatizace skrze akci "Přidat tag v Raynetu" (dále můžete využít také akci "Odebrat tag v Raynetu").

K aktualizaci těchto dat dojde 1x denně v ranních hodinách.

O funkcích obousměrné integrace Raynetu s Ecomailem se dočtete více v tomto článku, zpracovaném podporou Raynetu.

Jak Raynet s Ecomailem propojíte?

Přihlaste se do Raynetu a v pravém horním rohu klikněte na své jméno a zvolte "Nastavení".

V sekci "Pro vývojáře" jsou k dispozici API klíče –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ API klíč budete potřebovat pro propojení svého účtu do účtu v Ecomailu, proto ho zkopírujte (příp. vytvořte nový).


Pod svým profilem v sekci O aplikaci RAYNET CRM pak naleznete název instance, který budete při synchronizaci také vyplňovat.


V aplikaci Ecomail pak v pravém horním rohu klikněte na svou adresu, poté na správu účtu a poté na záložku integrace.


Klikněte na "Raynet" a zobrazí se Vám toto okno k vyplnění.

  • připojte jeden seznam kontaktů v Ecomailu
    (proč využívat jednotnou databázi kontaktů v aplikaci se dozvíte zde)

  • do uživatelského jména vložte e-mailovou adresu, pod kterou se přihlašujete do Raynetu

  • do Raynet API klíč vložte zkopírovaný API klíč z rozhraní Raynetu

  • do názvu Raynet instance vložte název instance (viz výše)

  • zvolte, jestli chcete z Raynetu přenášet obě e-mailové adresy (v poli Email 1 i Email 2)

  • zvolte, jestli kontakt odstraněný na straně Raynet bude odstraněn také v Ecomailu

FAQ (často kladené dotazy)

Kde lze najít aktivity z e-mailové kampaně?

Po prokliku jednotlivých kontaktů vstoupíte do jejich detailu.

Zde v záložce "historie", sekce "historie" vidíte odeslané kampaně na příslušný kontakt a jeho aktivity v kampani.

Po prokliku vidíte souhrn aktivit.

Přes "statistika výsledků" se zároveň prokliknete na report kampaně v Ecomailu.

Jak funguje přenos štítků z Ecomailu do Raynetu?

V Ecomailu můžete zároveň kontaktům přiřazovat štítek (tag), který se objeví i u kontaktů v Raynetu.


Štítek přiřadíte přes automatizaci pomocí akcí "přidat/odebrat tag v Raynetu":

Štítky si pak stačí zobrazit v přehledu kontaktních osob (přes modré plus v modré liště nad přehledem kontaktů):

Kam se v Ecomailu přenese "vlastník" kontaktu?

V Raynetu může být několik vlastníků - každý z nich má pak vlastní kontakty.

Ecomail automaticky vytvoří vlastní pole "Vlastník" do Vašeho seznamu v Ecomailu.

Do tohoto pole se pak každému z kontaktů doplní jméno vlastníka (informaci najdete v detailu kontaktu v sekci Osobní údaje a vlastní pole -> Vlastník). I podle toho pak můžete v aplikaci segmentovat.

Jak lze z Raynetu přenášet dvě e-mailové adresy?

V Raynetu lze v profilu kontaktu ukládat i druhý Email (Email 2 na prtsc).

Pokud chcete mít možnost přepsat do Ecomailu i druhý e-mail z profilu kontaktu, stačí, když aktivujete funkci "Přenášet obě e-mailové adresy z profilu kontaktu" na posledním místě v pop-up okně nastavení integrace v Ecomailu.

V takovém případě se automaticky vytvoří dva profily se stejnými informacemi z profilu, pouze s rozdílnou e-mailovou adresou (první kontakt bude mít e-mailovou adresu z pole "Email" a druhý kontakt z pole "Email 2" v Raynetu).

Co dělat, když integrace do Raynetu nepřenáší informace o odeslaných kampaních?

Pokud se vám do Raynetu nepropisují informace o odeslaných kampaních, prověřte, jestli se kontakty nenacházejí v obou složkách (Kontaktní osoby a Klienti). Pokud ano, doporučujeme u takových kontaktů odstranit štítek raynet_client. Vyčkejte do dalšího dne, kdy dojde k automatické synchonizaci -> situace by měla být napravena a reporty odeslaných kampaní opět u kontaktů uvidíte.

💭 Nenašli jste odpověď? Napište nám na chat nebo e-mail support@ecomail.cz. 😊

Dostali jste odpověď na svou otázku?