RAYNET CRM je software pro podporu a řízení obchodu. Nabízí jednoduché ovládání, automatizaci rutinních činností a rychlejší správu obchodní agendy.
Přehled všech dostupných funkcí naleznete na webu CRM Raynet.
V tomto článku se dočtete:
Jak funguje integrace a proč ji začít používat? 👇
Jak integrace s Raynetem funguje a jaké funkce jsou Vám k dispozici?
Synchronizace kontaktů z Raynetu probíhá realtime. Kontakty se přenáší se štítkem "raynet", a pokud přidělíte další štítky v Raynetu, i ty se přenesou do Ecomailu. Pokud již zároveň kontakt v seznamu existuje (tj. při synchronizaci nalezneme identický e-mail v Raynetu a v Ecomailu), kontakt se nepřepíše (pouze mu přidáme štítek).
V poli "Zdroj kontaktu" se přenáší hodnota "raynet" – dle této informace lze kontakty také segmentovat:
Přenáší se Kontaktní osoby a Klienti.
Do Raynetu se zároveň propisují aktivity z odeslaných kampaní a automatizací a také štítky, které můžete kontaktům přidělovat v rámci automatizací. K aktualizaci těchto dat dojde každý den ráno.
Pokud je v účtu v Raynetu více vlastníků, přenášíme informaci o vlastníkovi do profilu kontaktu v Ecomailu. Mimo jiné přenášíme také ke klientům stav, vztah kontaktu a jazyk.
Pokud jsou vyplněna, přenáší se základní pole kontaktu.
O všech funkcích se dozvíte více v tomto článku.
Jak Raynet s Ecomailem propojíte?
Přihlaste se do Raynetu a v pravém horním rohu klikněte na své jméno a zvolte "Nastavení".
V sekci "Pro vývojáře" jsou k dispozici API klíče – API klíč budete potřebovat pro propojení svého účtu do účtu v Ecomailu, proto ho zkopírujte (příp. vytvořte nový).
V sekci podpora -> O aplikaci RAYNET CRM pak naleznete název instance, který budete při synchronizaci také vyplňovat.
V aplikaci Ecomail pak v pravém horním rohu klikněte na svou adresu, poté na správu účtu a poté na záložku integrace.
Klikněte na "Raynet" a zobrazí se Vám toto okno k vyplnění.
připojte jeden seznam kontaktů v Ecomailu
(proč využívat jednotnou databázi kontaktů v aplikaci se dozvíte zde)do uživatelského jména vložte e-mailovou adresu, pod kterou se přihlašujete do Raynetu
do Raynet API klíč vložte zkopírovaný API klíč z rozhraní Raynetu
do názvu Raynet instance vložte název instance (viz výše)
zvolte, jestli chcete z Raynetu přenášet obě e-mailové adresy (v poli Email 1 i Email 2)
zvolte, jestli kontakt odstraněný na straně Raynet bude odstraněn také v Ecomailu
FAQ (často kladené dotazy)
Kde lze najít aktivity z e-mailové kampaně?
Po prokliku jednotlivých kontaktů vstoupíte do jejich detailu.
Zde v záložce "historie", sekce "historie" vidíte odeslané kampaně na příslušný kontakt a jeho aktivity v kampani.
Po prokliku vidíte souhrn aktivit.
Přes "statistika výsledků" se zároveň prokliknete na report kampaně v Ecomailu.
Jak funguje štítkování kontaktů?
V Ecomailu můžete zároveň kontaktům přiřazovat štítek (tag), který se objeví i u kontaktů v Raynetu.
Štítek přiřadíte přes automatizaci pomocí akcí "přidat/odebrat tag v Raynetu":
Štítky si pak stačí zobrazit v přehledu kontaktních osob (přes modré plus v modré liště nad přehledem kontaktů):
⚠️ POZOR: Pokud dojde k úpravě štítků na úrovni Raynetu, štítky se v Ecomailu neaktualizují (u dalších údajů je oboustranný přenos funkční).
Kam se v Ecomailu přenese "vlastník" kontaktu?
V Raynetu může být několik vlastníků - každý z nich má pak vlastní kontakty.
Ecomail automaticky vytvoří vlastní pole "Vlastník" do Vašeho seznamu v Ecomailu.
Do tohoto pole se pak každému z kontaktů doplní jméno vlastníka (najdete pak v detailu kontaktů pod Vlastnosti seznamů -> Vlastník). I podle toho pak můžete v aplikaci segmentovat.
Jak lze z Raynetu přenášet dvě e-mailové adresy?
V Raynetu lze v profilu kontaktu ukládat i druhý Email (Email 2 na prtsc).
Pokud chcete mít možnost přepsat do Ecomailu i druhý e-mail z profilu kontaktu, stačí, když aktivujete funkci "Přenášet obě e-mailové adresy z profilu kontaktu" na posledním místě v pop-up okně nastavení integrace v Ecomailu.
V takovém případě se automaticky vytvoří dva profily se stejnými informacemi z profilu, pouze s rozdílnou e-mailovou adresou (první kontakt bude mít e-mailovou adresu z pole "Email" a druhý kontakt z pole "Email 2" v Raynetu).
Co dělat, když integrace do Raynetu nepřenáší informace o odeslaných kampaních?
Pokud se vám do Raynetu nepropisují informace o odeslaných kampaních, prověřte, jestli se kontakty nenacházejí v obou složkách (Kontaktní osoby a Klienti). Pokud ano, doporučujeme u takových kontaktů odstranit štítek raynet_client. Vyčkejte do dalšího dne, kdy dojde k automatické synchonizaci -> situace by měla být napravena a reporty odeslaných kampaní opět u kontaktů uvidíte.
💭 Nenašli jste odpověď? Napište nám na chat nebo e-mail support@ecomail.cz. 😊