Automatizace si samozřejmě můžete vytvořit zcela sami a nastavit si celý scénář dle vašich představ. Nově však také máte k dispozici naše přednastavené scénáře, které vám práci ještě usnadní.
Připravili jsme pro vás 8 scénářů nejpoužívanějších automatizací, a to včetně šablon, které vám mohou posloužit jako inspirace na:
Poděkování za přihlášení k odběru
Sleva na první nákup
Přání k svátku
Přání k narozeninám
Opuštěný košík
Odměna 30 dní po nákupu
Výročí od 1. nákupu
E-book ke stažení
A jak si tedy přednastavenou automatizaci připravit a spustit?
Pojďme se na to podívat krok za krokem:
1. V sekci Automatizace klikněte na zelené tlačítko + Nová automatizace
2. V nově otevřeném okně vyplňte název automatizace, frekvenci jejího spouštění a vyberte seznam kontaktů, na který má být napojena.
UPOZORNĚNÍ: v této nápovědě naleznete více informací, o tom jak si zvolit správnou frekvenci dle konkrétního typu automatizace. Frekvenci je poté možné kdykoliv v nastavení upravit. Seznam, na který je automatizace napojena, však změnit nelze.
3. Vyberte si šablonu automatizace, ze které budete chtít vycházet
Více informací o účelu a nastavení každé z přednastavených automatizací, a také náhled celého scénáře můžete vidět po kliknutí na Náhled a více informací.
Pokud jste s výběrem automatizace spokojeni, klikněte na Použít šablonu.
4. Nyní se již můžete pustit do úpravy scénáře a nastavení detailů stejným způsobem jako byste tvořili novou (vlastní) automatizaci. Bližší podrobnosti o tvorbě a správě automatizace pak můžete najít v této nápovědě >> .
V každé akci "Odeslat e-mail" nezapomeňte vyplnit potřebné detaily jako je jméno a e-mail odesílatele s ověřenou doménou, předmět e-mailu a adresa pro odpovědi:
Pokud se v automatizaci nachází podmínka kontrolující nákup, jako je tomu například u opuštěného košíku, je třeba v této podmínce nastavit váš e-shop, aby tato kontrola probíhala. Obchod se zobrazí na výběr až ve chvíli, kdy se bude v aplikaci nacházet alespoň jedna transakce z daného obchodu:
S výběrem scénáře, se vám také vždy automaticky stáhne předpřipravená šablona (nebo šablony), která je k němu připravená. Tuto šablonu/y naleznete v sekci Šablony.
Upravte si tedy prosím každý mail a jeho obsah, aby odpovídal vaší značce, nebo si připravte svou vlastní a propojte ji s automatizací viz bod výše - Šablona e-mailu.
5. Pokud máte automatizaci dokončenou a otestovanou, klikněte na Spustit a zavřít. Od této chvíle bude automatizace aktivní a e-maily se začnou odesílat dle připraveného scénáře 😉.