Přeskočit na hlavní obsah
Všechny sbírkyAutomatizace
Co jsou automatizace a proč je používat
Co jsou automatizace a proč je používat

Chcete vědět, jak pracovat s automatickými kampaněmi?

Monika Marešová avatar
Autor: Monika Marešová
Aktualizováno před více než týdnem

V tomto článku naleznete:

Co jsou to Automatizace?

Automatizace je automaticky odeslaná kampaň. Nespouštíte ji kliknutím na "odeslat kampaň" jako u běžných kampaní, ale sama se spouští automaticky na základě vámi zvoleného impulsu, tzv. triggeru. Tím může být třeba přihlášení k doběru newsletteru pomocí formuláře, provedení objednávky na e-shopu nebo datum svátku kontaktu.

Kromě odeslání e-mailů nebo SMS můžete ve scénáři automatizace využít další akce nebo podmínky. Díky tomu vytvoříte alternativní scénáře pro různé segmenty kontaktů.

Díky tomu, že je automatická kampaň často více personalizovaná a zároveň reaguje na konkrétní chování kontaktů, bývá často úspěšnější a je proto ideálním nástrojem, díky kterému s kontakty navážete a podpoříte dlouhodobý vztah.

K čemu automatizace slouží?

Automatizace je automatická kampaň, kterou jednou promyslíte, nastavíte a pak už funguje sama. Například pro každý nově příchozí kontakt se odešle hned po registraci přes formulář uvítací e-mail v tzv. welcome kampani. Tyto e-maily pak mají vysokou míru otevření, protože chodí kontaktům v reakci na jejich chování.

Automatizace mají také velmi dobrou návratnost -> dokáží oslovit klienta k dalšímu nákupu nebo k nákupu doplňkového produktu.

Mezi základní automatizace patří také automatizace opuštěného košíku, opakované spotřeby apod. Podívejte se na modelové příklady automatizací.

Zvládneme automatickou kampaň nastavit sami?

Samozřejmě. Vytvoření automatizace je podobně těžké (lehké 😊) jako vytvoření běžné kampaně. Např. vytvoření automatizace přání k svátku zabere pár minut.

Co k vytvoření automatizace potřebuji?

  • vymyslet scénář nebo se podívat na naše doporučené automatizace

  • projít si článek o tvorbě automatizované kampaně

  • pokud bude součástí automatické kampaně odesílání e-mailu, připravte si dopředu šablonu e-mailu (jako při tvorbě kampaně)

  • aktivace tarifu pro tvorbu automatizací:

    • Tarif Profi pro jednoduché automatizace jako jsou:

      • Přání k svátku

      • Welcome kampaň

      • Automatizace na základě chování v běžných kampaních

      • Automatizace na základě informací u kontaktů

    • Tarif Marketer+ a integraci pro pokročilé automatizace jako jsou:

      • Opuštěný košík

      • Opakovaná spotřeba (up-sell)

      • Automatizace na základě chování na webu a další

    • SMS kredity pro automatizaci s využítím SMS zpráv


​💡 TIP: Podívejte se na rozcestník všech článků o automatizacích.


💭 Nenašli jste odpověď? Napište nám na chat nebo e-mail support@ecomail.cz. 😊

Dostali jste odpověď na svou otázku?