Přeskočit na hlavní obsah

Výročí 1. nákupu pomocí automatizace

Automatizace, výročí rok od nákupu, nákup na e-shopu

Lucie Baránková avatar
Autor: Lucie Baránková
Aktualizováno před více než měsícem

Každý e-shopař si přeje, aby u něj zákazník nakupoval opakovaně. Ale co když na vás zákazník zapomene a další nákup již neuskuteční? Např. přejde ke konkurenci, nakoupí raději v kamenném obchodě apod.

Této situaci se dá jednoduše předejít pomocí vytvoření jednoduchého automatu, kdy se zákazníkovi odešle e-mail, ve kterém se mu se svým e-shopem připomenete.

Výročí 1. nákupu pomocí automatizace

💡TIP: Začněte budovat povědomí o vlastní značce a kvalitní vztah s vašimi kontakty pomocí cíleného e-mailingu –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ využijte našich přednastavených automatizací nebo si vytvořte vlastní automatizaci krok po kroku dle návodu v tomto článku.


V tomto článku naleznete:

1. Co je pro tvorbu automatizace potřeba?



Co je k automatizaci potřeba?

Jedním z předpokladů pro tvorbu této automatizace je přenášet si ke kontaktům do Ecomailu data o jejich nákupech.

Data o realizovaných objednávkách se přenáší v rámci konkrétních e-shopových integrací, nebo si můžete data o nákupech zasílat z vaší strany přes API či trackovací kód (více informací k oběma možnostem najdete v tomto článku).

👉 Abyste mohli pracovat s daty o nákupech, je potřeba využívat náš nejvyšší tarif Marketer+.

Jak automatizaci vytvořím?

Jako první vytvořte šablonu, kterou se chcete svým zákazníkům připomenout.

Šablona může vypadat například takto:

💡TIP: Jak pracovat s naším interaktivním editorem šablon, se dozvíte v této nápovědě.

Pokud již máte šablonu vytvořenou, tak v hlavním přehledu účtu kliknete na sekci “Automatizace” → kde následně vyberte “Nová automatizace” a zobrazí se vám tato nabídka:

Jako název můžete použít například “Výročí prvního nákupu” (název slouží jen pro váš přehled).

Poté je potřeba vybrat frekvenci spouštění automatizace. V tomto případě doporučujeme frekvenci “Pouze jednou pro každý e-mail” -> díky tomu zajistíte, že kontakt oslovíte touto automatizací pouze jednou, což je žádoucí, pokud se jedná o výročí prvního nákupu.

Další další krok je připojení seznamu kontaktů, na který má být automatizace navázána.


Po kliknutí na tlačítko "Pokračovat" se otevře builder automatizací, v němž si můžete nastavit celý scénář.

💡TIP: Pokud ještě s tvorbou automatizací nemáte zkušenosti, doporučujeme vám si nejprve projít článek Jak tvořit a spravovat automatizace -> ten vám pomůže se zorientovat v builderu automatizací a všech dostupných možnostech.

Na printscreenu vidíte, jak by mohl vypadat strom vaší automatizace, pokud reagujete na první nákup a poté se kontaktům, které od té doby nenakoupily, připomínáte:

Pokud si přejete připomenutí nákupu zaslat dříve než po roce, tak stačí upravit podmínku a čekání na dobu, kterou si zvolíte (například 3 měsíce).

💡TIP: Do šablony s připomínkou nákupu vám doporučujeme vložit slevový kód, kterým můžete zákazníka přimět k opětovnému nákupu, případně jiný prvek motivace k nákupu (doprava zdarma, 1+1 apod.).

Více o slevových kupónech v automatizaci se dozvíte v tomto článku.

💡TIP: ​Nejsou pro vás tyto scénáře dostačující a chtěli byste si nechat vytvořit automatizaci na míru od nás?

Rádi vám se vším pomůžeme, stačí nám jen zaslat poptávku přes formulář Automatizace na míru.

Dostali jste odpověď na svou otázku?