Každý e-shopař si přeje, aby u něj zákazník nakupoval opakovaně. Ale co když na vás zákazník zapomene a další nákup již neuskuteční? Např. přejde ke konkurenci, nakoupí raději v kamenném obchodě apod.
Této situaci se dá jednoduše předejít pomocí vytvoření jednoduchého automatu, kdy se zákazníkovi odešle e-mail, ve kterém se mu se svým e-shopem připomenete.
Výročí 1. nákupu pomocí automatizace
💡TIP: Začněte budovat povědomí o vlastní značce a kvalitní vztah s vašimi kontakty pomocí cíleného e-mailingu – využijte našich přednastavených automatizací nebo si vytvořte vlastní automatizaci krok po kroku dle návodu v tomto článku.
V tomto článku naleznete:
1. Co je pro tvorbu automatizace potřeba?
Co je k automatizaci potřeba?
Jedním z předpokladů pro tvorbu této automatizace je přenášet si ke kontaktům do Ecomailu data o jejich nákupech.
Data o realizovaných objednávkách se přenáší v rámci konkrétních e-shopových integrací, nebo si můžete data o nákupech zasílat z vaší strany přes API či trackovací kód (více informací k oběma možnostem najdete v tomto článku).
👉 Abyste mohli pracovat s daty o nákupech, je potřeba využívat náš nejvyšší tarif Marketer+.
Jak automatizaci vytvořím?
Jako první vytvořte šablonu, kterou se chcete svým zákazníkům připomenout.
Šablona může vypadat například takto:
💡TIP: Jak pracovat s naším interaktivním editorem šablon, se dozvíte v této nápovědě.
Pokud již máte šablonu vytvořenou, tak v hlavním přehledu účtu kliknete na sekci “Automatizace” → kde následně vyberte “Nová automatizace” a zobrazí se vám tato nabídka:
Jako název můžete použít například “Výročí prvního nákupu” (název slouží jen pro váš přehled).
Poté je potřeba vybrat frekvenci spouštění automatizace. V tomto případě doporučujeme frekvenci “Pouze jednou pro každý e-mail” -> díky tomu zajistíte, že kontakt oslovíte touto automatizací pouze jednou, což je žádoucí, pokud se jedná o výročí prvního nákupu.
Další další krok je připojení seznamu kontaktů, na který má být automatizace navázána.
Po kliknutí na tlačítko "Pokračovat" se otevře builder automatizací, v němž si můžete nastavit celý scénář.
💡TIP: Pokud ještě s tvorbou automatizací nemáte zkušenosti, doporučujeme vám si nejprve projít článek Jak tvořit a spravovat automatizace -> ten vám pomůže se zorientovat v builderu automatizací a všech dostupných možnostech.
Na printscreenu vidíte, jak by mohl vypadat strom vaší automatizace, pokud reagujete na první nákup a poté se kontaktům, které od té doby nenakoupily, připomínáte:
Pokud si přejete připomenutí nákupu zaslat dříve než po roce, tak stačí upravit podmínku a čekání na dobu, kterou si zvolíte (například 3 měsíce).
💡TIP: Do šablony s připomínkou nákupu vám doporučujeme vložit slevový kód, kterým můžete zákazníka přimět k opětovnému nákupu, případně jiný prvek motivace k nákupu (doprava zdarma, 1+1 apod.).
Více o slevových kupónech v automatizaci se dozvíte v tomto článku.
💡TIP: Nejsou pro vás tyto scénáře dostačující a chtěli byste si nechat vytvořit automatizaci na míru od nás?
Rádi vám se vším pomůžeme, stačí nám jen zaslat poptávku přes formulář Automatizace na míru.