K původním nejpoužívanějším automatizacím jsme pro vás připravili 6 dalších scénářů pokročilejších automatizací (včetně šablon):
Nevíte, jak si automatizace dle přednastavených scénářů připravit a spustit?
Podívejte se na tuto nápovědu >>
⚠️ UPOZORNĚNÍ: Scénáře, které jsou spouštěny triggery Nakoupí a Spustit opakovaně, nebo kontrolují data z integrace jako jsou např. objednávky, mohou být spuštěny pouze v rámci tarifu Marketer+.
U některých automatizací je pak třeba si dát pozor na volbu frekvence, aby mohl scénář správně fungovat dle nastavení.
Tyto informace naleznete pod názvem každého automatu.
Ve scénářích se také pracuje s odesílám slevových kupónů, které bychom vám doporučovali nastavovat jako unikátní slevové kódy. V této nápovědě naleznete bližší informace pro práci s tímto typem kupónů.
Zpětná vazba na 1. objednávku
jen pro Marketer+ / frekvence několikrát
Získejte hodnocení na objednávku nebo zboží, které si u vás noví zákazníci koupili.
Dle tohoto scénáře automat po 1. objednávce odešle e-mail s žádostí o zpětnou vazbu. Pokud je hodnocení zákazníka negativní, automatizace dále zareaguje odesláním e-mailu s projevením lítosti a slevou na další nákup.
⚡ Tipy k nastavení této automatizaci a na co si dát pozor:
V přednastaveném scénáři se v 1. šabloně e-mailu pracuje s funkcí přidání štítku (SPOKOJEN/NESPOKOJEN) pomocí *|ECM_ADDTAG_mujtag|*, které jsou pod tlačítky. Pojmenování výsledných štítků je samozřejmě na vás, jen pak nezapomeňte upravit podmínky v automatizaci, které je kontrolují.
Pokud budete chtít poslat dotazník, ve kterém vám kontakt může říct bližší detaily ohledně své spokojenosti, vytvořte si jej pomocí externího nástroje jako jsou např. Google dokumenty. V případě vlastního formuláře pak již nemusíte mít aktivní funkci přidávání štítků.
Doba čekání před odesláním e-mailu se zpětnou vazbou se vždy odvíjí od fungování vašeho e-shopu
Automatizace na kontakty označené štítkem
Automatizovaný scénář spouštěný ve chvíli, kdy je kontaktu přidán štítek.
Tento přednastavený scénář ilustruje reakci na nespokojenost zákazníka odesláním e-mailu s projevením lítosti a slevou na další nákup (jako možná alternativa negativní reakce na 1. objednávku viz předchozí automatizace).
Název štítku a výsledná reakce je pak samozřejmě na vás a vašem zamýšleném scénáři.
⚡ Tipy k nastavení této automatizaci a na co si dát pozor:
Automat je spuštěn ve chvíli, kdy je ke kontaktu přidán tag jiným automatem nebo speciálním merge tagem *|ECM_ADDTAG_mujtag|*
V případě, že budete používat současně přednastavený scénář na Zpětná vazba na 1. objednávku, odstraňte z ní 2. krok odeslání e-mailu, aby se navzájem neduplikovaly.
Odměna pro VIP zákazníky
jen pro Marketer+ / frekvence několikrát
Upevněte vztah s vašimi věrnými zákazníky. Automat odešle e-mail dle vámi zadané podmínky s informací o dosažení VIP statusu a s exkluzivní odměnou.
⚡ Tipy k nastavení této automatizaci a na co si dát pozor:
Nezapomeňte si upravit podmínku VIP dle vaší vlastní definice, ať už jde o počet objednávek, nebo celková výše nákupů.
Štítek je v automatizaci přidávána kontrolován, aby gratulační e-mail nechodil na VIP zákazníka po každé další podané objednávce. Tento štítek pak také může být využit pro segmentaci.
Reaktivace pro e-shop bez použití SMS
jen pro Marketer+
Automatizace každý den zkontroluje vaši databázi a pro všechny neaktivní kontakty spustí sérii reaktivačních e-mailů. Díky této kampani můžete neaktivní zákazníky získat zpět.
⚡ Tipy k nastavení této automatizaci a na co si dát pozor:
Kontakty mohou být v této automatizaci štítkovány pro použití v segmentaci jako např. Neaktivní / Reaktivován.
Automatizace může být zakončena odhlášením neaktivních kontaktů pro pročištění databáze od tzv. mrtvých duší.
Nastavení kontroly, tedy definice neaktivity se odvíjí od vašeho vlastního podnikání a nastavení strategie.
Reaktivace pro e-shop s použitím SMS
jen pro Marketer+
Zkuste neaktivní zákazníky motivovat k dalšímu nákupu pomocí e-mailu a SMS.
Automatizace každý den zkontroluje vaši databázi a na dlouhodobě neaktivní kontakty odešle e-mail se slevou. A pokud ani ten nezabere, následuje pošťouchnutí pomocí SMS se slevou.
⚡ Tipy k nastavení této automatizaci a na co si dát pozor:
Pro odesílání SMS je třeba mít u kontaktů platná telefonní čísla a zakoupené SMS kredity
Kontakty mohou být v této automatizaci štítkovány pro použití v segmentaci jako např. Neaktivní / Reaktivován.
Automatizace může být zakončena odhlášením neaktivních kontaktů pro pročištění databáze od tzv. mrtvých duší.
Nastavení kontroly, tedy definice neaktivity se odvíjí od vašeho vlastního podnikání a nastavení strategie.
Reaktivace kontaktů neaktivních v kampaních
jen pro Marketer+
Reaktivace pro ty, kteří nemají e-shop, ale chtějí pracovat s neaktivním publikem. Pomůže také s tříděním a případným čištěním databáze.
⚡ Tipy k nastavení této automatizaci a na co si dát pozor:
V přednastaveném scénáři se v šabloně e-mailu pracuje s funkcí přidání štítku (REAKTIVOVAN) pomocí *|ECM_ADDTAG_mujtag|*, který je pod tlačítkem. Pojmenování výsledného štítků je samozřejmě na vás, jen pak nezapomeňte upravit podmínku v automatizaci, která jej kontroluje.
Kontakty mohou být v této automatizaci štítkovány pro použití v segmentaci jako např. Neaktivní / Reaktivován.
Automatizace může být zakončena odhlášením neaktivních kontaktů pro pročištění databáze od tzv. mrtvých duší.
Nastavení kontroly, tedy definice neaktivity se odvíjí od vašeho vlastního podnikání a nastavení strategie.
Nejsou pro vás tyto scénáře dostačující a chtěli byste si nechat vytvořit automatizaci na míru od nás? Rádi vám se vším pomůžeme, stačí nám jen zaslat poptávku přes formulář Automatizace na míru.