Přeskočit na hlavní obsah
Všechny sbírkyAutomatizaceModelové příklady automatů
Přednastavené scénáře pokročilých automatizací

Přednastavené scénáře pokročilých automatizací

V této nápovědě vás seznámíme s přednastavenými scénáři pokročilých automatizací a jejich nastavením.

Andrea Fuxova avatar
Autor: Andrea Fuxova
Aktualizováno před více než týdnem

Přednastavené scénáře pokročilých automatizací

K původním nejpoužívanějším automatizacím jsme pro vás připravili 6 dalších scénářů pokročilejších automatizací (včetně šablon):

Nevíte, jak si automatizace dle přednastavených scénářů připravit a spustit?
Podívejte se na tuto nápovědu >>


⚠️ UPOZORNĚNÍ: Scénáře, které jsou spouštěny triggery Nakoupí a Spustit opakovaně, nebo kontrolují data z integrace jako jsou např. objednávky, mohou být spuštěny pouze v rámci tarifu Marketer+.
U některých automatizací je pak třeba si dát pozor na volbu frekvence, aby mohl scénář správně fungovat dle nastavení.
Tyto informace naleznete pod názvem každého automatu.

Ve scénářích se také pracuje s odesílám slevových kupónů, které bychom vám doporučovali nastavovat jako unikátní slevové kódy. V této nápovědě naleznete bližší informace pro práci s tímto typem kupónů.

Zpětná vazba na 1. objednávku

jen pro Marketer+ / frekvence několikrát

Získejte hodnocení na objednávku nebo zboží, které si u vás noví zákazníci koupili.

Dle tohoto scénáře automat po 1. objednávce odešle e-mail s žádostí o zpětnou vazbu. Pokud je hodnocení zákazníka negativní, automatizace dále zareaguje odesláním e-mailu s projevením lítosti a slevou na další nákup.

Tipy k nastavení této automatizaci a na co si dát pozor:

  • V přednastaveném scénáři se v 1. šabloně e-mailu pracuje s funkcí přidání štítku (SPOKOJEN/NESPOKOJEN) pomocí *|ECM_ADDTAG_mujtag|*, které jsou pod tlačítky. Pojmenování výsledných štítků je samozřejmě na vás, jen pak nezapomeňte upravit podmínky v automatizaci, které je kontrolují.

  • Pokud budete chtít poslat dotazník, ve kterém vám kontakt může říct bližší detaily ohledně své spokojenosti, vytvořte si jej pomocí externího nástroje jako jsou např. Google dokumenty. V případě vlastního formuláře pak již nemusíte mít aktivní funkci přidávání štítků.

  • Doba čekání před odesláním e-mailu se zpětnou vazbou se vždy odvíjí od fungování vašeho e-shopu

Odměna pro VIP zákazníky

jen pro Marketer+ / frekvence několikrát

Upevněte vztah s vašimi věrnými zákazníky. Automat odešle e-mail dle vámi zadané podmínky s informací o dosažení VIP statusu a s exkluzivní odměnou.

Tipy k nastavení této automatizaci a na co si dát pozor:

  • Nezapomeňte si upravit podmínku VIP dle vaší vlastní definice, ať už jde o počet objednávek, nebo celková výše nákupů.

  • Štítek je v automatizaci přidávána kontrolován, aby gratulační e-mail nechodil na VIP zákazníka po každé další podané objednávce. Tento štítek pak také může být využit pro segmentaci.

Reaktivace pro e-shop bez použití SMS

jen pro Marketer+

Automatizace každý den zkontroluje vaši databázi a pro všechny neaktivní kontakty spustí sérii reaktivačních e-mailů. Díky této kampani můžete neaktivní zákazníky získat zpět.

Tipy k nastavení této automatizaci a na co si dát pozor:

  • Kontakty mohou být v této automatizaci štítkovány pro použití v segmentaci jako např. Neaktivní / Reaktivován.

  • Automatizace může být zakončena odhlášením neaktivních kontaktů pro pročištění databáze od tzv. mrtvých duší.

  • Nastavení kontroly, tedy definice neaktivity se odvíjí od vašeho vlastního podnikání a nastavení strategie.

Reaktivace pro e-shop s použitím SMS

jen pro Marketer+

Zkuste neaktivní zákazníky motivovat k dalšímu nákupu pomocí e-mailu a SMS.
Automatizace každý den zkontroluje vaši databázi a na dlouhodobě neaktivní kontakty odešle e-mail se slevou. A pokud ani ten nezabere, následuje pošťouchnutí pomocí SMS se slevou.

Tipy k nastavení této automatizaci a na co si dát pozor:

  • Pro odesílání SMS je třeba mít u kontaktů platná telefonní čísla a zakoupené SMS kredity

  • Kontakty mohou být v této automatizaci štítkovány pro použití v segmentaci jako např. Neaktivní / Reaktivován.

  • Automatizace může být zakončena odhlášením neaktivních kontaktů pro pročištění databáze od tzv. mrtvých duší.

  • Nastavení kontroly, tedy definice neaktivity se odvíjí od vašeho vlastního podnikání a nastavení strategie.


Reaktivace kontaktů neaktivních v kampaních

jen pro Marketer+

Reaktivace pro ty, kteří nemají e-shop, ale chtějí pracovat s neaktivním publikem. Pomůže také s tříděním a případným čištěním databáze.

Tipy k nastavení této automatizaci a na co si dát pozor:

  • V přednastaveném scénáři se v šabloně e-mailu pracuje s funkcí přidání štítku (REAKTIVOVAN) pomocí *|ECM_ADDTAG_mujtag|*, který je pod tlačítkem. Pojmenování výsledného štítků je samozřejmě na vás, jen pak nezapomeňte upravit podmínku v automatizaci, která jej kontroluje.

  • Kontakty mohou být v této automatizaci štítkovány pro použití v segmentaci jako např. Neaktivní / Reaktivován.

  • Automatizace může být zakončena odhlášením neaktivních kontaktů pro pročištění databáze od tzv. mrtvých duší (využít můžete níže popsaný návazný scénář Odhlášení kontaktů se štítkem 👇)

  • Nastavení kontroly, tedy definice neaktivity se odvíjí od vašeho vlastního podnikání a nastavení strategie.

Odhlášení kontaktů se štítkem

Tento přednastavený scénář využijete v návaznosti na předchozí scénáře k reaktivaci kontaktů. 👆 Cílem je definitivní odhlášení dlouhodobě neaktivních kontaktů.

Scénář reaguje na přidání štítku NEAKTIVNI v rámci automatizace pro reaktivaci. Kontaktu je odeslán finální reaktivační e-mail, kde má možnost potvrdit svůj zájem o odběr novinek (kliknutím na tlačítko, které mu přidá štítek REAKTIVOVAN). Pokud tak neučiní, dojde k jeho odhlášení z vaší databáze.

Název štítku, který kontrolujete v rámci triggeru a v podmínce, závisí na vašem specifickém nastavení (v jakém znění je štítek, který neaktivním/reaktivovaným kontaktům přidáváte).


​⚡ Tipy k nastavení této automatizaci a na co si dát pozor:

  • Automat je spuštěn ve chvíli, kdy je ke kontaktu přidán tag jiným automatem nebo speciálním merge tagem *|ECM_ADDTAG_mujtag|*

  • V případě, že pracujete na konci předchozího scénáře Reaktivace kontaktů neaktivních v kampaních (či v jiném reaktivačním scénáři) rovnou s krokem odhlášení, není již potřeba vytvářet tento nový scénář.

💡 TIP: Nejsou pro vás tyto scénáře dostačující a chtěli byste si nechat vytvořit automatizaci na míru od nás? Rádi vám se vším pomůžeme, stačí nám jen zaslat poptávku přes formulář Automatizace na míru.

💭 Nenašli jste odpověď? Napište nám na chat nebo e-mail support@ecomail.cz. 😊

Dostali jste odpověď na svou otázku?