Jestliže využíváte formulář pro sběr nových kontaktů, můžete tyto kontakty oslovit v rámci tzv. Uvítací automatizace. Tento typ automatizace je zpravidla určen pro nové uživatele, které se v databázi dosud nenacházeli. Pomocí automatizace jim zasíláte děkovný e-mail k odběru newsletterů nebo například slevu na první nákup či e-book. Frekvence spuštění u běžného scénáře Welcome automatizace je pouze jednou - např. z toho důvodu, aby příjemci nezneužívali opakovaného zasílání slevových kódů.

Můžete se ale stát, že potřebujete, aby se i již existující kontakty měly znovu možnost přihlásit přes formulář, například k novému webináři nebo mají zájem o další díl e-booku. Poradíme, jak takový scénář nastavit v Ecomailu.

Proč spouštět automatizaci také pro již existující kontakty?

Pokud využíváte formuláře pro sběr kontaktů, které odkazují např. na možnost stažení
e-booku či slouží k registraci na webinář, je vhodné tyto výhody nabídnout také kontaktům, které se již v databázi nacházejí.

Ve formuláři můžete kontakty požádat nejen o vyplnění e-mailové adresy, ale také o doplnění dalších informací, které o Vašich kontaktech zatím nemáte, k aktualizaci dat.

Jak je potřeba proces upravit?

Uvítací automatizace se vždy spouští pomocí triggeru "Přihlásí se do seznamu". Tento trigger se však vztahuje pouze na nové kontakt. Aby došlo ke spuštění automatizace na všechny kontakty (tedy i na již existující), je nutné upravit formulář pro sběr kontaktů, ale i automatizaci.

Jak upravit formulář:

Nejprve upravíte formulář tak, aby bylo možné identifikovat již existující kontakty, které formulář vyplní. V nastavení formuláře postačí povolit funkci "Aktualizace již existujícího kontaktu". Díky tomu formulář dovolí zápis a potvrzení i kontaktům, které již v databázi jsou.
(Bez povolení této funkce se kontaktům vypíše hláška o tom, že jejich kontakt již v databázi existuje a nejde ho tak znovu zapsat).

Zároveň je zapotřebí u formuláře nastavit tzv. skryté pole, skrze které se bude automaticky kontaktům přiřazovat definovaná hodnota. Ta bude sloužit k rozlišení kontaktů. Vše je ukázáno na modelovém příkladu v tomto článku.

Podrobnější informace k úpravě formuláře nabízí článek možnost přes formuláře sbírat nové a aktualizovat již existující kontakty. Jakmile bude formulář upraven, můžete se pustit do úpravy automatizace.

Jak upravit automatizaci:

Pokud upravujete již existující automatizaci, či vytváříte automatizaci novou, vždy budete vycházet z nastavení Uvítací automatizace.

TIP: Využijte našich přednastavených automatizací a usnadněte si tak tvorbu automatizace. 👍

Kromě triggeru Přihlášení do seznamu (který reaguje pouze na nové kontakty) je nutné přidat další trigger (tedy spouštěč) pro kontakty stávající, kterým bude typicky trigger: Opakovaně.
Ten kontroluje, zda má kontakt ve vlastním poli (skrytém poli) vyplněnou speciální hodnotu z formuláře - tedy jedná se o kontakty, které se přihlásily přes formulář s možností zápisu již existujících kontaktů.
Pokud ano, automatizace na kontakt spustí, pokud ne, kontakt do automatizace vůbec nevstoupí.
V nastavení triggeru Opakovaně volíte také čas, kdy má dojít ke kontrole vybraného pole.

Upozornění:
Trigger Opakovaně patří mezi pokročilou funkci, která je dostupná pouze v tarifu Marketer+.

Pojďme si vše ukázat na modelovém příkladu:

Přejte si, aby se přes sběrný formulář přihlásily kromě nových i již existující kontakty, a byla tak na ně spuštěna navazující automatizace?
Ukažme si nastavení krok za krokem.

  1. Vytvořte/upravte formulář pro sběr kontaktů.

    1. V nastavení formuláře povolte funkci "Aktualizace existujícího kontaktu"

    2. Do formuláře vložte skryté vlastní pole. Vyberte typ pole "hidden" a jako výchozí hodnotu vkládáte text, který se bude do vlastního pole propisovat. Pro tento případ zvolíme hodnotu ebook.

    3. Jakmile je formulář vytvořen/upraven dle vašich představ, stačí ho uložit. Po dokončení celého procesu nastavení (včetně automatizace) můžete formulář vložit na Váš web a začít sbírat nové kontakty a aktualizovat již existující. Formulář vložíte na web pomocí scriptu, který naleznete pod tlačítkem Použít formulář.

  2. Vytvořte /upravte automatizaci

    1. při úvodním nastavení automatizace zvolte frekvenci spuštění automatizace na "Několikrát" a vyberte příslušný seznam, na který má automatizace spouštět

    2. nastavte trigger a) Přihlásí se do seznamu, b) Opakovaně.

      U triggeru Opakovaně nastavte čas, kdy má probíhat kontrola hodnoty ve vlastním (skrytém) poli.

    3. Po triggeru následuje akce, která se má odehrát. Zpravidla zde zvolíte obsah e-mailu. Celý scénáře můžete upravit dle vašich požadavků.

  3. Testování

    Celý scénář vám doporučujeme otestovat na testovací publikum.

TIP: Pokud si přejete reagovat na vložení e-mailové adresy již existujícího kontaktu častěji než jednou za den, využijte více triggerů Opakovaně. Můžete tak nastavit například 6 triggerů po 4 hodinách.

>> Cílem nastavení formuláře a automatizace je možnost odeslat sdělení na kontakty, které vyplní svůj e-mail ve formuláři. Modelově nastavený scénář zajistí odeslání e-mailu pro stažení e-booku pro nové kontakty, ale i pro existující. Díky tomuto scénáři můžete být i nadále v kontaktu s vaším publikem.

Na závěr - pokud očekáváte, že se skrze formuláře bude přihlašovat více již existujících kontaktů než nových kontaktů, doporučujeme výjimečně vytvořit výjimečně zcela nový seznam kontaktů, ve kterém vytvoříte nový formulář
a automatizaci. Díky tomu se Automat spustí pro všechny bez rozdílu a okamžitě, protože v daném seznamu budou všechny kontakty nové. Doporučujeme zároveň
v posledním kroku Automatizace kontakty přehlašovat zpět do původní kompletní databáze kontaktů --> zůstává tak aktuální kompletní databáze, ale kontakty zároveň mohou projít Uvítacím procesem (i pokud již existují v původním seznamu).

Jestliže si budete přát s nastavením automatizace pomoci, neváhejte nás kontaktovat na support@ecomail.cz. V rámci našich služeb vám mohou automatizaci vytvořit naši specialisté.

Našli jste odpověď?