V rámci automatizací můžete pracovat s různými triggery. V tomto článku vás provedeme nastavením triggeru Spustit opakovaně, díky kterému je možné automat pro kontakty spouštět opakovaně s předem nastavenou frekvencí.
Můžete tak pravidelně kontrolovat hodnoty v polích kontaktů, reagovat na splnění nastavené podmínky nebo například vždy ve stejný den v týdnu zasílat relevantní obsah.
V tomto článku se dozvíte:
Trigger Spustit Opakovaně je dostupný pouze v rámci tarifu Marketer+.
Jak trigger Spustit opakovaně funguje
U automatických kampaní je vždy zapotřebí zvolit trigger, tedy spouštěč automatizace, který zajistí spuštění automatizace pro vaše kontakty. Trigger Spustit opakovaně pak slouží především pro opakovanou kontrolu podmínky, kterou v rámci triggeru nastavíte.
Kontrola této podmínky pak probíhá opakovaně v den, který v rámci triggeru nastavíte. Pokud je podmínka splněna u některého kontaktu, vstoupí tento kontakt do automatizace. V případě, že kontakt podmínku nesplňuje, ke spuštění automatizace pro něj nedojde.
💡Příklad: Pomocí triggeru Spustit opakovaně můžete například jednoduše čistit vaši databázi o dlouhodobě neaktivní kontakty. Takové kontakty mohou zkreslovat reporty vašich kampaní (statistiky otevření) a hrozí u nich také vyšší riziko, že vaše sdělení označí za nevyžádané.
Neboť tyto kontakty však obvykle neučiní onen rozhodujcí krok a neodhlásí se z rozesílky samy, doporučujeme je pravidelně odhlašovat.
V nastavení opakování triggeru nastavíte, jak často se má podmínka kontrolovat (třeba každý týden).
V nastavení segmentu pak volíte podmínku, po jejímž splnění se automat pro neaktivní kontakty spustí.
V případě očištění databáze doporučujeme použít kombinaci podmínek:
Neotevřeli žádný e-mail => protože vás zajímá právě neaktivita v e-mailingu; zde volíte také časový horizont, v kterém vás neaktivita kontaktu zajímá (šasový horizont doporučujeme přizpůsobit frekvenci, v níž se svými kontakty komunikujete)
Datum registrace je před (s využitím funkce tzv. dynamického data)
=> touto cestou vyloučíte nově přihlášené kontakty, které zatím nestihly otevřít nebo přijmout sdělení (skutečnost, že např. za poslední rok ještě neotevřely žádné vaše sdělení, tedy není relevantní, když se tyto kontakty přihlásily k odběru třeba teprve před pár dny)
V dalších krocích automatizace pak můžete tyto kontakty jednoduše odhlásit, nebo si je například označit pomocí speciálního štítku a spustit na ně reaktivační scénář ve snaze je "oživit" (podrobnější informace k nastavení reaktivačního automatu naleznete v tomto článku).
U automatizace s triggerem Spustit opakovaně po jejím spuštění dochází k zasílání předem zvolené šablony. Pokus si nicméně přejete své sdělení pravidelně či jednou za čas ozvláštnit či upravit, můžete si šablonu ještě před opakovaným odesláním snadno upravit přímo v sekci "Šablony". Úprava šablony se pak propíše do automatizace pro všechny e-maily odeslané po této úpravě. Původní rozesílky nebudou nijak ovlivněny.
💡TIP: Pro správný a stále aktuální personalizovaný obsah můžete obsah do šablony propisovat pomocí merge tagů či datových feedů.
Základní nastavení triggeru
Při vytváření automatizace s triggerem Spustit opakovaně máte k dispozici možnosti nastavení, které ovlivní spuštění vaší automatizace.
Po vytvoření automatizace je zapotřebí nejprve zvolit frekvenci spuštění. Tato frekvence určuje, kolikrát se má automatizace spustit pro daný kontakt.
Na výběr jsou tři frekvence:
Pouze jednou pro každý e-mail – konkrétní kontakt vstoupí do automatizace pouze jednou a vícekrát se pro něj automatizace nespustí.
💡Trigger Spustit opakovaně zajistí pravidelnou kontrolu podmínky -> nicméně do scénáře pustí jen ty kontakty, co podmínku splňují, ale automatizací ještě nikdy neprošly.
Několikrát – konkrétní kontakt může do automatizace vstoupit vícekrát, ale nikoliv, pokud se v ní zrovna nachází; automat se tedy spouští vícekrát i pro kontakty, které jím již prošly, ale pouze tehdy, kdy pro ně byl již automat (s předchozím vstupem) dokončen.
💡Trigger Spustit opakovaně zajistí pravidelnou kontrolu podmínky -> do scénáře pustí všechny kontakty, co podmínku splňují, bez ohledu na to, zda již automatizací prošly někdy dříve.
Několikrát a paralelně – kontakt může vstoupit do automatizace vícekrát, i ve chvíli, kdy se již v automatizaci nachází (například v kroku čekání) a automatizace na stále probíhá.
Po nastavení frekvence ve vaší automatizaci přetáhněte do plátna trigger Spustit opakovaně. Podívejme se na jeho možná nastavení:
Opakování – zde nastavujete, jak často má automatizace kontrolovat nastavenou podmínku.
Čas spuštění – zde volíte hodinu, od které nejdříve proběhne kontrola podmínky.
Podmínka – v tomto poli nastavujete podmínku obdobně, jako je tomu u segmentů.
Můžete si vybrat z rozbalovací lišty některý z vašich již připravených segmentů (a jejich podmínek), nebo vytvořit přímo v rámci triggeru novou podmínku. Automatizaci můžete také spustit pro celý seznam (ve výběru "Vyberte výchozí segment nebo seznam kontaktů" zvolíte "Celý seznam kontaktů").
Opakování
Nastavení opakování je zásadní pro správné nastavení četnosti kontroly podmínky, a tedy i pro následné spuštění automatizace.
Opakování je možné nastavit v následujících frekvencích:
1. Každý den
2. Vybraný den
3. Vlastní frekvence opakování
Každý den
Při opakování každý den proběhne kontrola každý den. U této frekvence nastavujete pouze čas, od kterého nejdříve proběhne kontrola podmínky.
Aplikace vždy zobrazí konkrétní datum, při kterém proběhne 1. spuštění automatizace.
Vybraný den
U opakování ve vybraný den proběhne kontrola vždy v konkrétní zvolený den či dny v týdnu. Jednotlivé dny, kdy má probíhat kontrola, si můžete zaškrtnout v příslušných polích. V poli čas pak opět volíte, od které hodiny nejdříve má proběhnout kontrola podmínky.
Vlastní frekvence opakování
Ve vlastní frekvenci opakování máte možnost:
nastavit datum začátku opakování -> od tohoto data se pouze zapne odpočet, POZOR: nejde o datum prvního spuštění automatizace!
od vybraného data začátku opakování pak dochází k odpočítání vámi nastavené frekvence [v poli můžete zvolit den, týden, či měsíc]
V nastavení výše je vidět, že 20. 6. 2025 je datum zahajující odpočet 10 dní -> k prvnímu spuštění automatizace tedy dojde až 30. 6. 2025, poté 10. 7. 2025 apod.
💡TIP: Pokud si tedy přejete, aby se například automatizace poprvé reálně spustila již 20. 6. 2025 a pak každých 10 dní, pak je potřeba nastavit datum začátku opakování na 10. 6. 2025.
Další ilustrační příklad:
Při nastavení vlastní frekvence opakování na každý desátý den od Začátku opakování, tedy 5. 5. 2022, dojde k prvnímu spuštění až 15. 5. 2022. Další spuštění pak proběhne ještě o deset dní později, tedy 25. 5. 2022.
Podrobnější znázornění naleznete na časové ose níže:
Příklady využití automatizace s triggerem Spustit opakovaně
Pojďme si nastavení triggeru pro automatizace přiblížit na několika modelových příkladech.
1. Kontrola každý den - Zaslání poděkování za návštěvu
Představte si, že pracujete v salonu, a přejete si zasílat vašim klientům po návštěvě poděkování za 1. návštěvu společně s dalšími tipy.
Po návštěvě ke klientům v Ecomailu, kteří vás dnes navštívili, přidáte přes manuální/automatickou aktualizaci danou informaci do vlastního pole -> například pomocí hodnoty "ano".
Díky triggeru Spustit opakovaně s nastavením opakování každý den pak druhý den proběhne kontrola nastavené podmínky -> v tomto případě bude tato podmínka navazovat na definované vlastní pole a na jeho obsah (nachází se ve vlastním poli hodnota "ano"?).
Pokud hodnotu u kontaktu nalezneme, dojde ke spuštění automatizace a následnému zaslání poděkování těm kontaktům, kteří návštěvu včera udělali. Pro kontakty, které hodnotu "ano" ve vlastním poli nemají, se automatizace nespustí.
Samotná automatizace pak může vypadat například takto:
Trigger Spustit opakovaně bude mít následující nastavení:
2. Kontrola vybraný den v týdnu - Zasílání shrnutí novinek
Trigger Spustit opakovaně můžete využít i pro zasílání upomínkových e-mailů v pravidelné frekvenci. Můžete například každý pátek připomenout vašim kontaktům, aby nezapomněly na akce, které se konají následující týden. Můžete také například poslat shrnutí novinek z uplynulého týdne.
Automatizace pak může vypadat takto:
Frekvence spuštění bude u této automatizace Několikrát -> je totiž žádoucí, aby kontakty mohly procházet scénářem opakovaně a obdržely např. souhrn novinek každý týden.
V triggeru pak nastavujete konkrétní den či dny, kdy se má automatizace spustit. Pro spuštění pro celou vaši databázi postačí zvolit [Celý seznam] Název vašeho seznamu.
💡 TIP: Šablonu je v tomto případě nutné každý týden obměnit (v sekci Šablony) -> aby se v ní poslal aktuální obsah. Změnu můžete provádět ručně nebo lze využít datové feedy, díky kterým se do šablony propíše vždy aktuální obsah automaticky. Jak pracovat s datovými feedy, se dozvíte zde.
3. Kontrola vlastní frekvence - konkrétní den v měsíci
Můžete například vždy na konci měsíce zaslat informaci o stavu kreditů na věrnostní kartě či zaslat informaci k akcím nadcházejícího měsíce.
I v tomto případě doporučujeme nejprve vytvořit šablonu, jejíž obsah bude automatizací v pravidelné frekvenci rozesílán. Pokud se rozhodnete například zasílat stav bodů, můžete v šabloně využít merge tag pro vlastní pole, kam kontaktům informaci o počtu bodů zasíláte. Díky merge tagu (zástupnému znaku) se pak každému kontaktu propíše do e-mailu jeho unikátní hodnota.
Nastavení frekvence pro vlastní opakování k prvnímu dni v měsíci bude vypadat takto:
Automatizace pak může vypadat například takto:
TIP: Nevíte si s automatizací rady a raději byste její celkové nastavení přenechali odborníkům?
Využijte možnost nechat si vytvořit automatizaci na míru od našich zkušených e-mailingových specialistů. Pro více informací mrkněte zde.
💭 Nenašli jste odpověď? Napište nám na chat nebo e-mail support@ecomail.cz. 😊