Při vytváření uvítací automatizace je doporučená frekvence spouštění “pouze jednou”. Triggerem automatizace je “přihlášení do seznamu”.

Na jaké kontakty se automatizace spustí?

Díky tomuto spouštěči se automatizace spustí pouze na nové kontakty, které se dosud v daném seznamu kontaktů nevyskytovaly. Spuštění automatizace s tímto triggerem se týká kontaktů, které se k Vašemu mailingu přihlásí skrze formulář na Vašem webu, ručně importovaných kontaktů (zde je ovšem zapotřebí v posledním kroku importu zaškrtnout pole “na tyto kontakty spustit automatizaci”) nebo na kontakty z objednávek (pluginy) nebo z vlastní integrace pomocí API.

Mám nastavený trigger. Co dál?

Dalším krokem standardně bývá akce odeslání e-mailu, protože reagujete na aktivní čas kontaktu. Okamžitě při zaznamenání přihlášení tak kontaktu doručíme obsah, který ho může zajímat (přivítání, sleva na první nákup nebo e-book, který jste slíbili v textaci formuláře).

E-mail je při tomto nastavení odesílán hned potom, co uživatel splní úvodní trigger (přihlášení).

Další scénář událostí je samozřejmě ve vaší režii. Můžete například před odesláním e-mailu reagovat na to, z jakého zdroj kontakty pochází.

TIP: Přejete si uvítací e-mail odeslat pouze na kontakty z formuláře? V tomto případě můžete využít akce podmínka. Ta rozliší kontakty podle toho, zda nastavenou podmínku splní (a zařadí se do větve ANO) a může pro ně následovat zcela odlišný scénář než pro ty, kteří nesplní (a zařadí se do větve NE).

Jaký obsah mohu poslat?

Obsahem uvítacích e-mailů z e-shopu např. bývá slevový kupón na první nákup. Potřebné informace o slevových kupónech naleznete v tomto samostatném článku.

Pokud kontakty lákáte na e-book, posílejte odkaz na Váš web, kde si mohou e-book stáhnout nebo posílejte kapitoly postupně (a vytvořte tak uvítací "seriál").

(TIP) Nastavení uvítací automatizace se zprávou na FB Messenger

Facebook messenger doporučujeme využívat v kombinaci s odeslání e-mailu. Než se však pustíte do tvorby FB Messenger zprávy, je nezbytné propojit váš účet v Ecomailu s Facebookem -> postupujte následovně:

1. Připojte Facebook stránku, pomocí které chcete se zákazníky komunikovat, a to libovolného seznamu v sekci "Facebook integrace". Jak propojit Ecomail s Facebookem se dočtete zde.

2. "Whitelistujte" stránku, na kterou umístíte pop-up pro zobrazení Messengeru. U připojené stránky klikněte na tlačítko "Nastavení FB Messengeru" a vložte doménu, na které bude váš pop-up zobrazen. Ujistěte se, že vkládáte přesný název vaší domény, nikoliv konkrétní stránku nebo odkaz se znaky navíc (znaky jako / ? # apod.)

3. Vytvořte aplikaci https://developers.facebook.com/apps/, vyplňte název a e-mail. Dále nemusíte vkládat žádné další produkty do aplikace, pro funkci messengeru postačí vygenerované APP ID, které naleznete v levém horním rohu.

4. Pokud nemáte na svém webu inicializován Facebook script, přidejte ho do své stránky (https://developers.facebook.com/docs/javascript/quickstart/). Nezapomeňte ve scriptu nahradit vaším APP ID.

5. Aktivujte v pop-upu možnost "Poslat do Messengeru". Jděte do seznamu kontaktů, klikněte na záložku “formuláře” a vyberete si pro sběr kontaktů "pop-up okno".


6. Poté si nastavíte pop-up dle svých preferencí (vzhled, font, popis aj.). Následně vložte obsah Messenger.

Nakonec nastavte parametry pro svou Facebookovou stránku.

V tuto chvíli by měl být Ecomail v pořádku propojený s Facebookem. Můžete se tak pustit do dalšího nastavení automatizace. Po odeslání e-mailu můžete nastavit například libovolnou dobu čekání a následně odeslat “FB Messenger zprávu”. Tuto možnost naleznete v sekci “akce” v automatizaci.

Nyní už stačí jen nastavit obsah Messenger zprávy.

Jakmile se uživatel zaregistruje k odběru novinek, odešle se zpráva na Messenger. Příchozí zpráva, která dorazí do chatu, může vypadat třeba takto:

A to je vše. Po přihlášení uživatele k odběru můžete se zákazníkem komunikovat ještě 24 hodin přes Messenger a někdy v budoucnu mu případně poslat 1 upomínkovou zprávu.

V případě jakýchkoliv dotazů nás neváhejte kontaktovat na support@ecomail.cz

Našli jste odpověď?