Nachází se ve vaší databázi kontakty, na které si přejete spustit scénář specifických událostí, a to ihned?
V aplikaci je pro tyto účely dostupný trigger (spouštěč automatu) "Spustit ihned". V něm si můžete zároveň nastavit podmínku, kterou musí kontakty splnit, aby triggerem prošly.
V tomto článku se podíváme na:
Příklady situací, v nichž se může hodit využít trigger Spustit ihned:
hromadná úprava kontaktů
třídění kontaktů na základě jejich vlastností
okamžitá aktivace automatizace
⚠️ Důležitá informace k triggeru Spustit ihned je, že automatizace se spustí okamžitě, jednorázově a nebude se např. další den opakovat, protože podle pravidla se spustí v daný moment [nyní] a jakmile automatem projdou všechny kontakty, které splnily úvodní podmínku, už se automat neopakuje (k tomuto chování chybí impuls).
Pokudi si přejete, aby docházelo ke kontrole určité podmínky a k akcím ve scénáři např. každý den v určitou hodinu (nejen dnes a teď v okamžik spuštění), zvolte trigger Spustit opakovaně.
1. Na jaké kontakty se automatizace spustí?
Automatizace se spustí vždy na všechny kontakty, které jsou v seznamu připojeném k automatu a které zároveň splní nastavenou podmínku v rámci triggeru.
V nastavení triggeru tak volíte, zda se má automatizace spustit na:
Celý seznam kontaktů
Specifický segment, který jste již v rámci seznamu vytvořili
Můžete si i přímo v rámci triggeru nastavit nový cílový segment
Pokud zvolíte možnost +Vytvořit nový segment, postačí si pak jen nadefinovat podmínky tohoto cílového segmentu:
2. Jak automatizaci nastavit?
Vytvořte novou automatizaci a nastavte její základní parametry. Název automatizace si zvolte dle úvahu, slouží je pro vaši orientaci. Připojený seznam kontaktů vyberte ten seznam kontaktů, pro který si přejete automatizaci spustit.
Frekvenci spuštění pak volíte podle toho, zda si přejete scénář na stejné kontakty někdy v budoucnu znovu spustit:
1. Pouze jednou pro každý e-mail -> automatizaci si přejete na kontakty spustit okamžitě v tuto chvíli, a již nikdy v budoucnu neplánujete, že byste ji na stejné kontakty spouštěli znovu (např. určitý štítek jim postačí přidat jen jednou)
2. Několikrát -> typicky využijete, pokud plánujete v budoucnu scénář automatizace upravovat (např. přidat kontaktům hromadně jiný štítek, jeho znění tak jen upravíte ve scénáři) a znovu ho spustit na kontakty, které jím již v minulosti prošly
Při tvorbě samotné automatizace můžete volit z předpřipravených scénářů automatizací, či vytvořit strom automatu od začátku dle vaší libosti.
Například pro jednoduchou úpravu kontaktu vám postačí automatizace s těmito třemi kroky:
V triggeru Spustit ihned pak navolíte, pro jaké kontakty se má automatizace spustit (o tom více výše). 👆
Před finálním spuštěním automatizace je vhodné si ji otestovat -> stačí váš kontakt vložit do sekce Testování. Kontakt pak projde celým nastaveným scénářem a můžete si ověřit, zda scénář vyhovuje vašim představám.
Vše proběhlo dle plánu? Skvělé, můžete automatizaci spustit. 🎉
3. Příklady využití automatizace
Pro jaké situace je tento trigger obzvlášť vhodný?
Trigger Spustit nyní využijete ve velkém množství scénářů. Poslouží např. k okamžité hromadné úpravě kontaktů. Můžete totiž provést úpravu některého z polí u kontaktu, přihlsit kontakt do jiného seznamu nebo mu přidat / odebrat štítek.
Může sloužit také jako jako spouštěč pro okamžité odeslání sekvence e-mailů nebo je možné jej použít v kombinaci s jinými triggery.
Aktivovat postupné odeslání sekvence e-mailů:
Nastavíte sekvenci e-mailů pro nové kontakty s triggerem Přihlásí se do seznamu (v rámci uvítací kampaně) -> e-maily se tak budou posílat každému nově přihlášenému kontaktu od okamžiku spuštění automatizace.
Pokud jste ale např.íklad ještě před spuštěním automatu do seznamu importovali původní databázi (a je relevantní, aby i těmto kontaktům přišla série e-mailů), můžete využít okamžitého spuštění pomocí triggeru Spustit ihned.
V automatizaci tak zkombinujete oba triggery:
Úprava kontaktu:
Spoustu možností správy profilu kontaktů vám nabízí akce Upravit kontakt. Hodí se pro hromadnou změnu vybraných hodnot, jako je např. hodnota v poli Země nebo třeba ve specifickém vlastním poli.
Sloučení seznamů:
V Ecomailu doporučujeme pracovat v jednom hlavním seznamu kontaktů.
Využíváte-li více seznamů a přejete si nyní sloučit seznamy kontaktů do jednoho, můžete využít automatizaci pro přihlášení kontaktu do centrálního seznamu a odhlášení ze seznamu původního:
Práce se štítky:
Díky automatizaci můžete kontaktům hromadně a ihned přidat nebo odebrat určitý štítek.
4. Jaký je rozdíl mezi triggery Spustit ihned a Spustit opakovaně?
Trochu jsme se tomuto tématu věnovali již v úvodu článku, pojďme si však informace shrnout.
Trigger Spustit ihned využijete pro okamžité, typicky jednorázové "akce" (úprava kontaktu, zaslání sekvence e-mailů).
Trigger Spustit opakovaně se hodí pro pravidelné a opakované spouštění automatizace, a to kontaktům, které splní úvodní podmínku. Můžete díky němu reagovat na změny kontaktů a např. tedy každý den v určitý kontrolovat, zda kontakty splňují vložené podmínky (mají určitý štítek, hodnotu ve vybraném poli...).
TIP: Nevíte si s automatizací rady a raději byste její celkové nastavení přenechali odborníkům?
Využijte možnost nechat si vytvořit automatizaci na míru od našich zkušených e-mailingových specialistů. Pro více informací mrkněte zde.
💭 Nenašli jste odpověď? Napište nám na chat nebo e-mail support@ecomail.cz 😊