Sledování vlastních událostí
Sledování vlastních událostí, které se odehrávají na vašem webu, je pomocí Ecomailu velmi snadné, stačí použít tento krátký kus kódu:
window.ecotrack('trackStructEvent', 'kategorie','akce','štítek','vlastnost','hodnota');
Název | Povinné? | Popis |
Kategorie | Ano | Název, který určíte pro skupinu objektů, které chcete sledovat, např. 'média', 'ecomm'. |
Akce | Ne | Řetězec, který definuje typ uživatelské interakce s webovým objektem, např. 'přehrát-video', 'přidat-do-košíku'. |
Štítek | Ne | Volitelný řetězec, který identifikuje konkrétní objekt, na který se akce vztahuje, např. ID přehrávaného videa nebo SKU produktu přidaného do košíku. |
Vlastnost | Ne | Volitelný řetězec popisující objekt nebo provedenou akci. Může to být například množství položky přidané do košíku. |
Hodnota | Ne | Volitelný float pro kvantifikaci nebo další popis uživatelské akce. Může to být například cena položky přidané do košíku nebo počáteční čas videa, kde bylo právě stisknuto přehrávání. |
Zde je konkrétní příklad události, a to přehrání videa na vaší stránce:
window.ecotrack('trackStructEvent', 'Videoplayer', 'Play', 'Svatebni-video.mpg', '', '0.0');
Vlastní události můžete následně využívat v segmentacích (Aktivita uživatelů -> Vlastní událost) a automatizacích (trigger Vlastní událost). V segmentaci můžete nastavit podmínku pro zobrazení pouze konkrétní kategorie z vašeho e-shopu, pokud k nám zasíláte vlastní události s adekvátně vyplněnými poli (viz tabulka výše).
Pro automatizaci, respektive trigger Nastane vlastní událost, je potřeba minimálně hodnota v Kategorie.