Přeskočit na hlavní obsah
WPJ integrace

Vlastníte e-shop na platformě WPJ? Integrujte jej s Ecomailem a využijte získaná data pro vaši rozesílku.

Pavel Manda avatar
Autor: Pavel Manda
Aktualizováno před více než měsícem


WPJ integrace

Vlastníte e-shop na platformě WPJ? Integrujte jej s Ecomailem a využijte získaná data pro vaši rozesílku.

👉 Tato integrace je dostupná pouze v tarifu Marketer+.

V této chvíli je dostupná BETA verze tohoto propojení. Ta přenáší následující entity:

  • Zákazník

  • Objednávka

  • Produkt

Přenos probíhá 1x denně v ranních hodinách. Jestliže chcete využít přenos dat v reálném čase je zapotřebí využít tzv. sGTM tagu ve vašem Google Tag Manageru (GTM). Jak na jeho nastavení vám ukážeme v samostatné části tohoto článku.


1 .Co doplněk umožní?

Integrace nabízí v plném nastavení následující:

  • synchronizaci kontaktů z e-shopu do seznamu kontaktů v Ecomailu v reálném čase

    • ti, kteří souhlasí s odběrem newsletteru, mají štítek wpj_newsletter

  • přenos objednávek v reálném čase

    • včetně hlavní kategorie produktu

  • sledování pohybu uživatele na vašem webu (page_views)

2. Jak integraci zprovoznit

⚠️ Nezbytnou součástí je žádost v klientské sekci vašeho e-shopu na platformě ve WPJ, kde zadejte ticket na zpřístupnění datových feedů pro integraci s Ecomail.

👉 Ve chvíli, kdy vám budou tyto datové feedy zpřístupněny, můžete pokračovat v nastavování samotného propojení.

2.1 Základní nastavení integrace v aplikaci Ecomail

  1. Možnosti nastavení naleznete ve vašem účtu u Ecomail v sekci “Správa účtu -> Integrace” pod možnostmi vašeho uživatelského profilu.
    V sekci integrace nově uvidíte dlaždici s e-shopovou platformou WPJ.

  2. Klikněte na odkaz “Podrobnosti” pro nastavení potřebných hodnot nutných pro zprovoznění přenosu dat.

  3. Nastavovat budete:

    1. Připojený seznam kontaktů
      Jedná se o seznam kontaktů v Ecomailu, kam chcete, aby se přenášeli vaši zákazníci z e-shopu na platformě WPJ. V rámci nastavení vyberte jeden seznam kontaktů z již existujících seznamů kontaktů.

      Následně doplňte URL na potřebné datové feedy z administračního rozhraní vašeho e-shopu u WPJ. Ty najdete v administraci vašeho e-shopu zde:

    2. URL objednávkového feedu

      Jedná se o datový zdroj, prostřednictvím kterého jsou přenášeny informace o objednávkách vašich klientů na vašem e-shopu. Jako název shopu je předávána doména, na které je váš e-shop provozován.

      Po kliknutí na feed “Ecomail objednávky” v novém okně zkopírujte URL adresu tohoto feedu

      a vložte ji do nastavení integrace s WPJ ve vašem účtu u Ecomail.

    3. URL produktového feedu

      Vložte také URL pro přenos dat o Vašich produktů. Doporučujeme však vedle toho využívat pro správnou funkci merge tagů na straně Ecomail zbožové feedy některého z formátů: Heureka, Zboží či Google Merchant.

    4. URL uživatelského feedu

      Obdobně postupujte se zadáním URL pro přenos dat o vašich zákaznících.

  4. Po vložení všech těchto údajů, klikněte na tlačítko “Uložit změny”. Po tomto kroku se integrace v přehledu integrací označí za aktivní.

    Současně bude zahájena úvodní synchronizace všech dat (objednávky, uživatelé a produkty) z vašeho e-shopu do vašeho účtu u Ecomail.

    Délka této úvodní synchronizace závisí na množství vašich dat v e-shopu

    a je ovlivněna zejména počtem objednávek. Úvodní synchronizace tak může trvat i několik hodin.

    Tímto nastavením máte zajištěn přenos objednávek, produktů a vašich zákazníků včetně jejich úprav, a to každý den vždy v ranních hodinách.

    Pokud chcete zajistit přenos dat v reálném čase, je zapotřebí nastavit ve vašem Google Tag Manageru (GTM) sGTM značku Ecomail. Tento přenos je podporován
    e-shopovou platformou WPJ a je jedinou možností, jak přenos v reálném čase zajistit.

2.2 Rozšíření propojení prostřednictvím sGTM značky

Předpokladem pro úspěšné propojení je existující přenos dat z vašich webových stránek / e-shopu do vašeho Google Tag Manageru (GTM), konkrétně do serverového kontejneru.

Publikovaný Ecomail sGTM tag nabízí přenos následujícího typu dat postavených na enhanced e-commerce datové vrstvě GA4 (Google Analytics 4). Přenášeny tak mohou být následující události, jestliže jsou obsaženy ve vašem datech:

  • Zákazníci (kontakty, vytvoření či update)

  • Objednávky

  • Webové události (jako je např. opuštěný košík)

S takto připravenými daty v GTM serverovém kontejneru můžete přistoupit k instalaci Ecomail sGTM tagu, a to následovně:

☝ Ujistěte se, že pro váš kontejner máte nastavenu cílovou platformu server. V opačném případě Ecomail tag nenajdete, protože ten je určen právě pro pro server-side eventy.

  1. V projektu, ve kterém chcete propojení nastavit, klikněte na položku "Tags".

  2. Zvolte novou značku.

  3. Přes konfiguraci značky - "Tag Configuration" vyberte volbu vyhledání značky v galerii značek - "Communnity Template Gallery"

  4. Vyhledejte "Ecomail" a ten následně přidejte do vašeho projektu - "Add to workspace".

  5. Nyní už zbývá jen nakonfigurovat samotné propojení. K tomu je zapotřebí doplnit následující hodnoty:

    • Integration name - zadáte název štítku, podle kterého budete vědět, že kontakt se dostal do seznamů kontaktů díky integraci s WPJ. Doporučujeme znění štítku wpj_domena, například tedy wpj_ecomail

    • Přenos souhlasu s rozesílkou newsletterů vašich zákazníků (ANO/NE)

    • ID seznamu kontaktů, do kterého chcete, aby se vám kontakty přenášely

    ⚠️ Pokud je možné na kontakt rozesílat newslettery, dostane takový kontakt štítek wpj_newsletter. Dle obsahu vašeho sdělení doporučujeme přidat tento segment (má štítek "wpj_newsletter") do vašich rozesílek.


    ❗Prozatím neprobíhá zpětná synchronizace o stavu kontaktu z Ecomail do WPJ.

  6. Nyní nastavte typy událostí které budete chtít přenášet v poli Request type:

    • Pro přenos objednávek zvolte "Transactions"

    • Pro přenos informací o zákaznících zvolte "Contact"

    • "Event"

    • Pro přenos vámi definované události zvolte {{Event Name}}


  7. Podrobné nastavení jednotlivých událostí najdete dále.

2.2.1 Nastavení sGTM requestů

2.2.1.1 Nastavení variables

Pro správné fungování přenosů je zapotřebí pro integraci na WPJ platformu definovat následující variables. A to v sekci "Variables" vašeho workspace v GTM.

Name

Type

Key path

ED.email - consent

Event Data

email

ED.event_id

Event Data

event_id

ED.items

Event Data

items

ED.language

Event Data

languague

ED.page_hostname

Event Data

page_hostname

ED.purchase.delivery_type

Event Data

delivery_type

ED.purchase.payment_type

Event Data

payment_type

ED.transaction_id

Event Data

transaction_id

ED.transaction_shipping

Event Data

shipping

ED.transaction_value

Event Data

value

ED.transaction_vat

Event Data

vat

ED.user_data.address.city

Event Data

user_data.address.city

ED.user_data.address.country

Event Data

user_data.address.country

ED.user_data.address.first_name

Event Data

user_data.address.first_name

ED.user_data.address.last_name

Event Data

user_data.address.last_name

ED.user_data.address.postal_code

Event Data

user_data.address.postal_code

ED.user_data.address.street

Event Data

user_data.address.street

ED.user_data.email_address

Event Data

user_data.email_address

ED.user_data.phone

Event Data

user_data.phone

2.2.1.2 Transaction

Pro přenos objednávek a zákaznických dat v reálném čase zvolte typ requestu "Transaction" a dále postupujte dle následujícího.

Pro přenos je nezbytné doplnit data o uživatele prostřednictvím následujícího mapování dříve vytvořených variables, a to v jednotlivých sekcích:

  • "Data_about_user"

  • "Data for transaction"

  • "Data for items"

Ve všech případech dále nastavovaných ponechte následující konfiguraci.

"Data_about_user"

User e-mail

{{ED.user_data.email_address}}

Name

{{ED.user_data.address.first_name}}

Surname

{{ED.user_data.address.last_name}}

City

{{ED.user_data.address.city}}

Street

{{ED.user_data.address.street}}

Zip code

{{ED.user_data.address.postal_code}}

Country

{{ED.user_data.address.country}}

Phone number

{{ED.user_data.phone}}

"Data for transaction"

Order ID

{{ED.transaction_id}}

Order shop

{{ED.page_hostname}}

Order amount (value)

{{ED.transaction_value}}

Tax of order

{{ED.transaction_vat}}

Shipping price

{{ED.transaction_shipping}}

"Data for items"

Items (for transaction ...)

{{ED.items}}

price

price

Tag poté uložte.

2.2.1.3 Add to cart

Pro možnost sledování opuštěného košíku a na to navázaných automatických kampaní je zapotřebí přidat další značku (další sGTM tag Ecomail), nyní s request type "Event".

Doplňte následující mapování proměnných (variables):

"Data about users"

User e-mail

{{ED.user_data.email_address}}

"Data for common event"

Category

ue

Action

Basket

Label

Basket

"Data for items"

Items (for transaction ...)

{{ED.items}}

Trigger

Tag opět uložte.

2.2.1.4 Ecomail - subscribe (souhlas s NL)

Obdobně postupujte pro nastavení přenosu informací o přihlášení k odběru na straně e-shopu. Vytvořte nový záznam pro Ecomail tag s request type "Contact".

"Data about users"

{{ED.email - consent}}

User e-mail

Trigger

Tag uložte.

2.2.1.5 Ecomail - unsubscribe (nesouhlas s NL)

Identicky postupujte pro získání informace o nesouhlasu k odběru newsletterů ze strany zákazníka vašeho e-shopu na platformě WPJ.

"Data about users"

{{ED.email - consent}}

User e-mail

​Tag uložte.

💡Doporučujeme nastavení Ecomail tagu otestovat v preview módu Google Tag Manageru pro váš e-shopu. Ať již v manuálním režimu, či přímo v preview módu vašeho e-shopu.

​V případě nejasností se obraťte na vašeho specialistu / správce vašeho Google Tag Manageru.


💭 Nenašli jste odpověď? Napište nám na chat nebo e-mail support@ecomail.cz. 😊

Dostali jste odpověď na svou otázku?