WPJ integrace
Vlastníte e-shop na platformě WPJ? Integrujte jej s Ecomailem a využijte získaná data pro vaši rozesílku.
👉 Tato integrace je dostupná pouze v tarifu Marketer+.
V této chvíli je dostupná BETA verze tohoto propojení. Ta přenáší následující entity:
Zákazník
Objednávka
Produkt
Přenos probíhá 1x denně v ranních hodinách. Jestliže chcete využít přenos dat v reálném čase je zapotřebí využít tzv. sGTM tagu ve vašem Google Tag Manageru (GTM). Jak na jeho nastavení vám ukážeme v samostatné části tohoto článku.
1 .Co doplněk umožní?
Integrace nabízí v plném nastavení následující:
synchronizaci kontaktů z e-shopu do seznamu kontaktů v Ecomailu v reálném čase
ti, kteří souhlasí s odběrem newsletteru, mají štítek wpj_newsletter
přenos objednávek v reálném čase
včetně hlavní kategorie produktu
sledování pohybu uživatele na vašem webu (page_views)
sledování opuštěného košíku
2. Jak integraci zprovoznit
⚠️ Nezbytnou součástí je žádost v klientské sekci vašeho e-shopu na platformě ve WPJ, kde zadejte ticket na zpřístupnění datových feedů pro integraci s Ecomail.
👉 Ve chvíli, kdy vám budou tyto datové feedy zpřístupněny, můžete pokračovat v nastavování samotného propojení.
2.1 Základní nastavení integrace v aplikaci Ecomail
Možnosti nastavení naleznete ve vašem účtu u Ecomail v sekci “Správa účtu -> Integrace” pod možnostmi vašeho uživatelského profilu.
V sekci integrace nově uvidíte dlaždici s e-shopovou platformou WPJ.Klikněte na odkaz “Podrobnosti” pro nastavení potřebných hodnot nutných pro zprovoznění přenosu dat.
Nastavovat budete:
Připojený seznam kontaktů
Jedná se o seznam kontaktů v Ecomailu, kam chcete, aby se přenášeli vaši zákazníci z e-shopu na platformě WPJ. V rámci nastavení vyberte jeden seznam kontaktů z již existujících seznamů kontaktů.Následně doplňte URL na potřebné datové feedy z administračního rozhraní vašeho e-shopu u WPJ. Ty najdete v administraci vašeho e-shopu zde:
URL objednávkového feedu
Jedná se o datový zdroj, prostřednictvím kterého jsou přenášeny informace o objednávkách vašich klientů na vašem e-shopu. Jako název shopu je předávána doména, na které je váš e-shop provozován.
Po kliknutí na feed “Ecomail objednávky” v novém okně zkopírujte URL adresu tohoto feedu
a vložte ji do nastavení integrace s WPJ ve vašem účtu u Ecomail.
URL produktového feedu
Vložte také URL pro přenos dat o Vašich produktů. Doporučujeme však vedle toho využívat pro správnou funkci merge tagů na straně Ecomail zbožové feedy některého z formátů: Heureka, Zboží či Google Merchant.
URL uživatelského feedu
Obdobně postupujte se zadáním URL pro přenos dat o vašich zákaznících.
Po vložení všech těchto údajů, klikněte na tlačítko “Uložit změny”. Po tomto kroku se integrace v přehledu integrací označí za aktivní.
Současně bude zahájena úvodní synchronizace všech dat (objednávky, uživatelé a produkty) z vašeho e-shopu do vašeho účtu u Ecomail.
Délka této úvodní synchronizace závisí na množství vašich dat v e-shopu
a je ovlivněna zejména počtem objednávek. Úvodní synchronizace tak může trvat i několik hodin.
Tímto nastavením máte zajištěn přenos objednávek, produktů a vašich zákazníků včetně jejich úprav, a to každý den vždy v ranních hodinách.
Pokud chcete zajistit přenos dat v reálném čase, je zapotřebí nastavit ve vašem Google Tag Manageru (GTM) sGTM značku Ecomail. Tento přenos je podporován
e-shopovou platformou WPJ a je jedinou možností, jak přenos v reálném čase zajistit.
2.2 Rozšíření propojení prostřednictvím sGTM značky
Předpokladem pro úspěšné propojení je existující přenos dat z vašich webových stránek / e-shopu do vašeho Google Tag Manageru (GTM), konkrétně do serverového kontejneru.
Publikovaný Ecomail sGTM tag nabízí přenos následujícího typu dat postavených na enhanced e-commerce datové vrstvě GA4 (Google Analytics 4). Přenášeny tak mohou být následující události, jestliže jsou obsaženy ve vašem datech:
Zákazníci (kontakty, vytvoření či update)
Objednávky
Webové události (jako je např. opuštěný košík)
S takto připravenými daty v GTM serverovém kontejneru můžete přistoupit k instalaci Ecomail sGTM tagu, a to následovně:
☝ Ujistěte se, že pro váš kontejner máte nastavenu cílovou platformu server. V opačném případě Ecomail tag nenajdete, protože ten je určen právě pro pro server-side eventy.
V projektu, ve kterém chcete propojení nastavit, klikněte na položku "Tags".
Zvolte novou značku.
Přes konfiguraci značky - "Tag Configuration" vyberte volbu vyhledání značky v galerii značek - "Communnity Template Gallery"
Vyhledejte "Ecomail" a ten následně přidejte do vašeho projektu - "Add to workspace".
Nyní už zbývá jen nakonfigurovat samotné propojení. K tomu je zapotřebí doplnit následující hodnoty:
Integration name - zadáte název štítku, podle kterého budete vědět, že kontakt se dostal do seznamů kontaktů díky integraci s WPJ. Doporučujeme znění štítku wpj_domena, například tedy wpj_ecomail
Přenos souhlasu s rozesílkou newsletterů vašich zákazníků (ANO/NE)
ID seznamu kontaktů, do kterého chcete, aby se vám kontakty přenášely
⚠️ Pokud je možné na kontakt rozesílat newslettery, dostane takový kontakt štítek wpj_newsletter. Dle obsahu vašeho sdělení doporučujeme přidat tento segment (má štítek "wpj_newsletter") do vašich rozesílek.
❗Prozatím neprobíhá zpětná synchronizace o stavu kontaktu z Ecomail do WPJ.Nyní nastavte typy událostí které budete chtít přenášet v poli Request type:
Pro přenos objednávek zvolte "Transactions"
Pro přenos informací o zákaznících zvolte "Contact"
"Event"
Pro přenos vámi definované události zvolte {{Event Name}}
Podrobné nastavení jednotlivých událostí najdete dále.
2.2.1 Nastavení sGTM requestů
2.2.1.1 Nastavení variables
Pro správné fungování přenosů je zapotřebí pro integraci na WPJ platformu definovat následující variables. A to v sekci "Variables" vašeho workspace v GTM.
Name | Type | Key path |
ED.email - consent | Event Data | |
ED.event_id | Event Data | event_id |
ED.items | Event Data | items |
ED.language | Event Data | languague |
ED.page_hostname | Event Data | page_hostname |
ED.purchase.delivery_type | Event Data | delivery_type |
ED.purchase.payment_type | Event Data | payment_type |
ED.transaction_id | Event Data | transaction_id |
ED.transaction_shipping | Event Data | shipping |
ED.transaction_value | Event Data | value |
ED.transaction_vat | Event Data | vat |
ED.user_data.address.city | Event Data | user_data.address.city |
ED.user_data.address.country | Event Data | user_data.address.country |
ED.user_data.address.first_name | Event Data | user_data.address.first_name |
ED.user_data.address.last_name | Event Data | user_data.address.last_name |
ED.user_data.address.postal_code | Event Data | user_data.address.postal_code |
ED.user_data.address.street | Event Data | user_data.address.street |
ED.user_data.email_address | Event Data | user_data.email_address |
ED.user_data.phone | Event Data | user_data.phone |
2.2.1.2 Transaction
Pro přenos objednávek a zákaznických dat v reálném čase zvolte typ requestu "Transaction" a dále postupujte dle následujícího.
Pro přenos je nezbytné doplnit data o uživatele prostřednictvím následujícího mapování dříve vytvořených variables, a to v jednotlivých sekcích:
"Data_about_user"
"Data for transaction"
"Data for items"
Ve všech případech dále nastavovaných ponechte následující konfiguraci.
"Data_about_user" |
|
User e-mail | {{ED.user_data.email_address}} |
Name | {{ED.user_data.address.first_name}} |
Surname | {{ED.user_data.address.last_name}} |
City | {{ED.user_data.address.city}} |
Street | {{ED.user_data.address.street}} |
Zip code | {{ED.user_data.address.postal_code}} |
Country | {{ED.user_data.address.country}} |
Phone number | {{ED.user_data.phone}} |
|
|
"Data for transaction" |
|
Order ID | {{ED.transaction_id}} |
Order shop | {{ED.page_hostname}} |
Order amount (value) | {{ED.transaction_value}} |
Tax of order | {{ED.transaction_vat}} |
Shipping price | {{ED.transaction_shipping}} |
|
|
"Data for items" |
|
Items (for transaction ...) | {{ED.items}} |
price | price |
Tag poté uložte.
2.2.1.3 Add to cart
Pro možnost sledování opuštěného košíku a na to navázaných automatických kampaní je zapotřebí přidat další značku (další sGTM tag Ecomail), nyní s request type "Event".
Doplňte následující mapování proměnných (variables):
"Data about users" |
|
User e-mail | {{ED.user_data.email_address}} |
|
|
"Data for common event" |
|
Category | ue |
Action | Basket |
Label | Basket |
|
|
"Data for items" |
|
Items (for transaction ...) | {{ED.items}} |
Trigger
Tag opět uložte.
2.2.1.4 Ecomail - subscribe (souhlas s NL)
Obdobně postupujte pro nastavení přenosu informací o přihlášení k odběru na straně e-shopu. Vytvořte nový záznam pro Ecomail tag s request type "Contact".
"Data about users" |
|
{{ED.email - consent}} | User e-mail |
Trigger
Tag uložte.
2.2.1.5 Ecomail - unsubscribe (nesouhlas s NL)
Identicky postupujte pro získání informace o nesouhlasu k odběru newsletterů ze strany zákazníka vašeho e-shopu na platformě WPJ.
"Data about users" |
|
{{ED.email - consent}} | User e-mail |
Tag uložte.
💡Doporučujeme nastavení Ecomail tagu otestovat v preview módu Google Tag Manageru pro váš e-shopu. Ať již v manuálním režimu, či přímo v preview módu vašeho e-shopu.
V případě nejasností se obraťte na vašeho specialistu / správce vašeho Google Tag Manageru.
💭 Nenašli jste odpověď? Napište nám na chat nebo e-mail support@ecomail.cz. 😊