V reportech kampaní naleznete funkci Benchmarku. To znamená, že můžete porovnat výsledky vašich kampaní s výsledky ostatních klientů. Snadno tak zjistíte, jak si kampaně vedou oproti jiným kampaním ve vybraném odvětví podnikání, nebo jaký je výsledek kampaně vůči průměrnému výsledku všech kampaní odeslaných z Ecomailu.
V tomto článku se dozvíte:
1. Jak porovnání funguje
Funkce Benchmark umožňuje porovnat výsledky odeslaných kampaní s výsledky ostatních klientů Ecomailu, kteří se do porovnání zapojí. Ecomail pracuje jedině s daty klientů, kteří k tomu dají souhlas, automaticky data anonymizuje a pracuje zároveň pouze s výsledky samotných kampaní. Výsledky kampaně jsou zařazeny do kategorie podnikání, kterou zvolíte při aktivaci funkce.
K porovnání jsou základní metriky, jako je
míra otevření - kolik z příjemců e-mail otevřelo
míra prokliku - kolik z příjemců se prokliklo skrze odkazy v kampani
vrácené e-maily - na kolik e-mailových adres nebylo možné kampaň doručit
počet odhlášení -kontakty, které se odhlásily z vaší kampaně proklikem v patičce
nahlášení za spam - kontakty, které označily sdělení jako spam
Jak tyto metriky vyhodnotit najdete v kapitole Jak poznat dobré výsledky.
2. Jak se zapojit do Benchmarku
Pro zapojení a aktivaci funkce Benchmark v reportech vašich kampaní, klikněte na tlačítko Aktivovat v horní nabídce v sekci Reporty.
V pop-upu, který se následně zobrazí poté zvolte, v jakém oboru podnikání se pohybujete. Na výběr máte z následujících možností:
Cestovní ruch, pohostinství
Domov a zahrada
Elektronika
Fitness, wellness, sport
Móda
Krása a kosmetika
Zdraví
Architektura, stavebnictví, realitní služby, zemědělství
Automobilový průmysl
SaaS
Finanční služby
IT a technologie
Média, komunikace
Logistika
Marketing
Neziskové organizace
Potraviny
Veřejná správa, politika
Služby
Umění, kultura a zábavní průmysl
Vzdělávání
Jiné
Zaškrtnutím souhlasu s využitím anonymizovaných dat a následnou aktivací se zapojíte do programu porovnání vůči benchmarku - budete tak mít možnost zjistit, jak se daří vašim kampaním v porovnání s anonymizovanými daty ostatních uživatelů Ecomailu.
3. Kde najít porovnání
Samotné porovnání následně najdete v reportu konkrétní odeslané kampaně v záložce Přehled, pod ostatními aktivitami. Můžete si zvolit, s jakou kategorií výsledky porovnáte.
Výchozí hodnotou je Váš průměr, který ukazuje, jak se odeslané kampani daří oproti průměru vašich předchozích kampaní.
Dále je k volbě porovnání celkový průměr, který porovnává kampaň oproti všem odeslaným kampaním, bez ohledu na odvětví.
V zabarveném bloku můžete sledovat, o kolik procent je váš výsledek lepší/horší, než je průměr dané kategorie.
⚠️ U menších nebo specifických kategorií se může stát, že pro relevantní výsledek není prozatím dostatek dat, a tak není možné ukázat vypovídající výsledek. V takovém případě usilovně pracujeme na sběru dat z této kategorie a až bude množství dat dostatečné, uvidíte výsledky i pro tuto kategorii. Do té doby můžete pracovat s výsledky všech kampaní.
4. Jak poznat dobré výsledky
Výsledky kampaní, ať už obecné, nebo v rámci porovnání v benchmarku, se vždy odvíjí od více faktorů. Stejná procentuální hodnota tak může mít zcela jiný význam u dvou odlišných kampaní. Pokud není váš výsledek o desítky procent horší, než porovnávaný obor, dá se obecně považovat za dobrý výsledek.
Rozesílkou na aktivní segment, větší personalizací, či celkovou optimalizací kampaně můžete své výsledky podstatně vylepšit. O tom více v tomto článku.
Obecně se mezi e-malingovými aplikacemi a specialisty uvádí tato čísla:
Míra | Význam | Optimální hodnota |
Open rate | Kolik příjemců otevřelo vaši kampaň | 20% - 30% + |
Click rate | Kolik příjemců se prokliklo skrze odkaz | 2% - 5% + |
Doručitelnost | Kolika příjemcům byla kampaň v pořádku doručena | 95% + |
Mějte na paměti, že jde pouze o orientační hodnoty, které slouží spíše pro snazší interpretaci výsledků kampaní a k vykreslení prostoru pro zlepšení.
💡 Pokud u kampaní opakovaně zaznamenáváte výrazné rozdíly, které vám nedávají smysl, nebo se vám zdá, že vaše výsledky dlouhodobě klesají, neváhejte se obrátit na naše specialisty, kteří vám v rámci placených služeb rádi pomohou nastavit, či upravit strategii.
💭 Nenašli jste odpověď? Napište nám na chat, anebo na e-mail support@ecomail.cz. 😊