Jednou z nejúčinnějších automatických kampaní je opuštěný košík s personalizovaným obsahem, kdy každému uživateli přijde e-mail s obsahem jejich zapomenutého košíku.

Pro zajištění všech potřebných dat k této automatizaci je potřeba:

  1. nasadit trackovací kód
  2. identifikovat uživatele (buď přes proklik trackovaného e-mailu, nebo manuálně)
  3. posílat informace o stavu košíku
  4. posílat informace o objednávkách
  5. připravit šablonu pro opuštěný košík

Pozn. pokud využíváte Prestashop plugin nebo Shoptet doplněk, stačí připravit šablonu pro opuštěný košík (bod 5)

Jakmile je napojení na váš e-shop funkční a máte připravenou šablonu, můžete se pustit do tvorby samotné automatické kampaně.
Trigger neboli vstup do automatizace je vždy stejný - vlastní událost ‘Basket’ . Do "vlastní události" vyplňte přesně hodnoty dle ukázky níže. Automat se tak spustí ve chvíli, kdy uživatel vloží zboží do košíku. 

Jakmile se automat spustí, následný scénář již musíte nastavit dle vámi zvolené strategie. Scénář může vypadat takto:

  • počkat 3 hodiny
  • podmínka, zda uživatel za poslední 4 hodiny nakoupil
  • pokud ne, poslat e-mail s obsahem košíku
  • dál se dá poslat další e-mail například po dalších 48 hodinách

Strom automatizace pak může v Ecomailu vypadat takto

Našli jste odpověď?