👉 Trackování objednávek je dostupné pouze pro tarif Marketer+.
Ecomail umožňuje sledovat objednávky zákazníků, na jejichž základě poté můžete segmentovat, či vytvářet automatické kampaně. Sledování transakcí může probíhat propojením přes API, nebo pomocí trackovacího kódu.
V nápovědě naleznete:
Odeslání transakce
a. Trackovací kód
Pro sledování pomocí trackovacího kódu je třeba mít na stránkách vložený také výchozí trackovací kód.
Chcete-li sledovat objednávky (transakce) vašich respondentů a následně podle těchto informací segmentovat nebo posílat automatické kampaně, postupujte následovně:
1) V rámci kódu je třeba nejprve vytvořit objednávku:
window.ecotrack('addTrans',
'1234', // ID objednávky - povinné
'Karlova Pekárna', // jméno obchodu - povinné
'150', // částka celkem včetně daně - povinné
'21', // daň
'50', // cena dopravy
'Praha', // f.a. - město
'Praha', // f.a. - okres / kraj
'ČR' // f.a. - země
);
2) Produkty pak do objednávky přidáte pomocí následujícího scriptu:
window.ecotrack('addItem',
'1234', // ID objednávky - povinné, musí být shoda s ID objednávky z addTrans
'DD44', // kód produktu - povinné
'Houska', // název produktu
'Maková', // kategorie / variace produktu
'100', // částka cena za jednotku včetně daně - povinné
'1' // množství - povinné
);
3) Odešlete objednávku:
window.ecotrack('trackTrans');
Za pomocí trackovacího kódu je třeba poslat všechny parametry. Pokud je nějaký z nepovinných parametrů prázdný, pošlete jej pouze ve tvaru ''.
Pokud si přejete v segmentu pracovat např. s kategoriemi produktů, musí být tyto kategorie vyplněny i v rámci odeslaných událostí.
Příklad finálního kódu, včetně sledování "pageviews", vypadá tedy následně takto:
;(function(p,l,o,w,i,n,g){if(!p[i]){p.GlobalSnowplowNamespace=p.GlobalSnowplowNamespace||[];
p.GlobalSnowplowNamespace.push(i);p[i]=function(){(p[i].q=p[i].q||[]).push(arguments)
};p[i].q=p[i].q||[];n=l.createElement(o);g=l.getElementsByTagName(o)[0];n.async=1;
n.src=w;g.parentNode.insertBefore(n,g)}}(window,document,"script","//d1fc8wv8zag5ca.cloudfront.net/2.4.2/sp.js","ecotrack"));
window.ecotrack('newTracker', 'cf', 'd2dpiwfhf3tz0r.cloudfront.net', { // Initialise a tracker
appId: '---!!!SEM VLOŽTE ID VAŠEHO ÚČTU!!!---'
});
window.ecotrack('setUserIdFromLocation', 'ecmid');
window.ecotrack('trackPageView');
window.ecotrack('addTrans',
'1234', // ID objednávky (integer) - povinné
'Karlova Pekárna', // jméno obchodu
'150', // celkem - povinné
'15', // daň
'10', // doprava
'Praha', // město
'Praha', // okres / kraj
'ČR' // země
);
window.ecotrack('addItem',
'1234', // ID objednávky (integer) - povinné
'DD44', // SKU/code - povinné
'Houska', // název produktu
'Maková', // kategorie / variace produktu
'5', // cena za jednotku - povinné
'1' // množství - povinné
);
window.ecotrack('trackTrans');
b. API
K přenosu transakcí můžete využít také API endpointy. Právě skrze API můžete přenášet objednávky hromadně, mazat je a upravovat:
Objednávky lze přes API nahrávat i s historickým datem, čímž se liší od trackovacího kódu a jeho zaznamenávání aktuálních objednávek.
i. štítkování produktů (BETA)
Nově je v Ecomailu k dispozici funkce pro štítkování produktů.
Produktové štítky vám umožní k objednávce přidat doplňující informace, a na základě těchto dat pak můžete kontakty segmentovat.
⚠️ POZOR: Z technických důvodů je stanoven limit počtu znaků u produktových štítků na 5 000 znaků pro jeden účet. Pokud celkový počet znaků všech produktových štítků v účtu přesáhnete, další štítky již nebudou importovány.
Při využití produktových štítků zvažte, zda jsou všechna ukládaná data o nákupech skutečně relevantní pro segmentaci.
Doporučujeme, aby maximální délka názvu jednoho štítku byla 50 znaků.
Zápis v API:
"transaction_items": [ {
"tags": [ "Zahrada"]
} ]
ii.props
Parametr "props" naleznete jako součást API callu pro přidání transakce. Tento parametr vám umožní k objednávce připojit jakákoliv dodatečná data, se kterými v rámci vašeho e-shopu pracujete.
Objednávku pak dle "props" můzete segmentovat za pomocí EQL.
Zápis v API:
{ "transaction": {
"props":
{ "myCustomProp": "customPropValue" }
},
Testování přenosu transakce
a. přes trackovací kód
Pokud chcete otestovat objednávku vloženou přes trackovací kód, můžete se snadno otrackovat dvěma způsoby:
Za odkaz vložte následující řetězec a nahraďte svým e-mailem, který máte v seznamu kontaktů: ?ecmid=email@domena.cz (např. www.ecomail.cz?ecmid=mujmail@domena.cz)
Přes konzoli v prohlížeči (např. v Google Chrome přes Developers tools nebo F12 > console) spustit snippet a nahradit vaším e-mailem:
window.ecotrack('setUserId', 'mujmail@domena.cz');
window.ecotrack('trackPageView');
Následně stačí provést objednávku. Po pár minutách se do Ecomailu objednávka přenese.
b. přes API
Pokud objednávky sledujete přes API, není potřeba se na stránkách otrackovat. K odeslání objednávky do Ecomailu by mělo dojít v momentě odeslání objednávky -> objednávka se tak uloží ke konkrétní e-mailové adrese.
Kde naleznu transakce v Ecomailu?
Transakce se ukládají vždy ke konkrétnímu e-mailu kontaktu. Naleznete je v Kontakty > Detail kontaktu > Provedené nákupy:
Jak mohu s transakcemi v Ecomailu pracovat?
a. segmentace
S transakcemi lze pracovat v rámci segmentace -> Aktivita na webu -> Nakoupil:
Lze tak ze seznamu kontaktů vysegmentovat například ty kontakty, které na vašem e-shopu provedly nákup. Segmentovat lze ale kontakty i na základě konkrétních produktů, ceny objednávky a další.
b. automatizace
Na základě transakcí pak lze spouštět automatizace - konkrétně za pomocí triggeru "Nakoupí', který automatizaci spustí pro konkrétní kontakt ve chvíli, kdy je do jeho detailu přidána nová objednávka.
Zajímat vás mohou následující scénáře automatizací:
💭 Nenašli jste odpověď? Napište nám na chat nebo e-mail support@ecomail.cz. 😊