Přeskočit na hlavní obsah
Sledování transakcí s Ecomailem

Sledujete objednávky vašich zákazníků a dále je využívejte pro personalizaci rozesílky.

Jan Tlapák avatar
Autor: Jan Tlapák
Aktualizováno před více než 2 měsíci

👉 Trackování objednávek je dostupné pouze pro tarif Marketer+.

Ecomail umožňuje sledovat objednávky zákazníků, na jejichž základě poté můžete segmentovat, či vytvářet automatické kampaně. Sledování transakcí může probíhat propojením přes API, nebo pomocí trackovacího kódu.

V nápovědě naleznete:


Odeslání transakce

a. Trackovací kód

Pro sledování pomocí trackovacího kódu je třeba mít na stránkách vložený také výchozí trackovací kód.

Chcete-li sledovat objednávky (transakce) vašich respondentů a následně podle těchto informací segmentovat nebo posílat automatické kampaně, postupujte následovně:

1) V rámci kódu je třeba nejprve vytvořit objednávku:


window.ecotrack('addTrans',
    '1234',             // ID objednávky - povinné
    'Karlova Pekárna',  // jméno obchodu - povinné
    '150',              // částka celkem včetně daně - povinné
    '21',               // daň
    '50',               // cena dopravy
    'Praha',            // f.a. - město
    'Praha',            // f.a. - okres / kraj
    'ČR'                // f.a. - země
  );


2) Produkty pak do objednávky přidáte pomocí následujícího scriptu:

window.ecotrack('addItem',
    '1234',           // ID objednávky - povinné, musí být shoda s ID objednávky z addTrans
    'DD44',           // kód produktu - povinné
    'Houska',         // název produktu
    'Maková',         // kategorie / variace produktu
    '100',            // částka cena za jednotku včetně daně - povinné
    '1'               // množství - povinné
  );

3) Odešlete objednávku:

window.ecotrack('trackTrans');

Za pomocí trackovacího kódu je třeba poslat všechny parametry. Pokud je nějaký z nepovinných parametrů prázdný, pošlete jej pouze ve tvaru ''.

Pokud si přejete v segmentu pracovat např. s kategoriemi produktů, musí být tyto kategorie vyplněny i v rámci odeslaných událostí.

Příklad finálního kódu, včetně sledování "pageviews", vypadá tedy následně takto:

;(function(p,l,o,w,i,n,g){if(!p[i]){p.GlobalSnowplowNamespace=p.GlobalSnowplowNamespace||[];
p.GlobalSnowplowNamespace.push(i);p[i]=function(){(p[i].q=p[i].q||[]).push(arguments)
};p[i].q=p[i].q||[];n=l.createElement(o);g=l.getElementsByTagName(o)[0];n.async=1;
n.src=w;g.parentNode.insertBefore(n,g)}}(window,document,"script","//d1fc8wv8zag5ca.cloudfront.net/2.4.2/sp.js","ecotrack"));
window.ecotrack('newTracker', 'cf', 'd2dpiwfhf3tz0r.cloudfront.net', { // Initialise a tracker
  appId: '---!!!SEM VLOŽTE ID VAŠEHO ÚČTU!!!---'
});
window.ecotrack('setUserIdFromLocation', 'ecmid');
window.ecotrack('trackPageView');
window.ecotrack('addTrans',
    '1234',             // ID objednávky (integer) - povinné
    'Karlova Pekárna',  // jméno obchodu
    '150',              // celkem - povinné
    '15',               // daň
    '10',               // doprava
    'Praha',            // město
    'Praha',            // okres / kraj
    'ČR'                // země
  );
window.ecotrack('addItem',
    '1234',           // ID objednávky (integer) - povinné
    'DD44',           // SKU/code - povinné
    'Houska',         // název produktu
    'Maková',         // kategorie / variace produktu
    '5',              // cena za jednotku - povinné
    '1'               // množství - povinné
  );
window.ecotrack('trackTrans');

b. API

K přenosu transakcí můžete využít také API endpointy. Právě skrze API můžete přenášet objednávky hromadně, mazat je a upravovat:

Objednávky lze přes API nahrávat i s historickým datem, čímž se liší od trackovacího kódu a jeho zaznamenávání aktuálních objednávek.

i. štítkování produktů (BETA)

Nově je v Ecomailu k dispozici funkce pro štítkování produktů.

Produktové štítky vám umožní k objednávce přidat doplňující informace, a na základě těchto dat pak můžete kontakty segmentovat.

⚠️ POZOR: Z technických důvodů je stanoven limit počtu znaků u produktových štítků na 5 000 znaků pro jeden účet. Pokud celkový počet znaků všech produktových štítků v účtu přesáhnete, další štítky již nebudou importovány.

Při využití produktových štítků zvažte, zda jsou všechna ukládaná data o nákupech skutečně relevantní pro segmentaci.


Doporučujeme, aby maximální délka názvu jednoho štítku byla 50 znaků.

Zápis v API:

"transaction_items": [ {  
"tags": [ "Zahrada"]
} ]

ii.props

Parametr "props" naleznete jako součást API callu pro přidání transakce. Tento parametr vám umožní k objednávce připojit jakákoliv dodatečná data, se kterými v rámci vašeho e-shopu pracujete.

Objednávku pak dle "props" můzete segmentovat za pomocí EQL.

Zápis v API:

{ "transaction": { 
"props":
{ "myCustomProp": "customPropValue" }
},

Testování přenosu transakce

a. přes trackovací kód

Pokud chcete otestovat objednávku vloženou přes trackovací kód, můžete se snadno otrackovat dvěma způsoby:

  1. Za odkaz vložte následující řetězec a nahraďte svým e-mailem, který máte v seznamu kontaktů: ?ecmid=email@domena.cz (např. www.ecomail.cz?ecmid=mujmail@domena.cz)

  2. Přes konzoli v prohlížeči (např. v Google Chrome přes Developers tools nebo F12 > console) spustit snippet a nahradit vaším e-mailem:

window.ecotrack('setUserId', 'mujmail@domena.cz');
window.ecotrack('trackPageView');

Následně stačí provést objednávku. Po pár minutách se do Ecomailu objednávka přenese.

b. přes API

Pokud objednávky sledujete přes API, není potřeba se na stránkách otrackovat. K odeslání objednávky do Ecomailu by mělo dojít v momentě odeslání objednávky -> objednávka se tak uloží ke konkrétní e-mailové adrese.

Kde naleznu transakce v Ecomailu?

Transakce se ukládají vždy ke konkrétnímu e-mailu kontaktu. Naleznete je v Kontakty > Detail kontaktu > Provedené nákupy:

Jak mohu s transakcemi v Ecomailu pracovat?

a. segmentace

S transakcemi lze pracovat v rámci segmentace -> Aktivita na webu -> Nakoupil:

Lze tak ze seznamu kontaktů vysegmentovat například ty kontakty, které na vašem e-shopu provedly nákup. Segmentovat lze ale kontakty i na základě konkrétních produktů, ceny objednávky a další.

b. automatizace

Na základě transakcí pak lze spouštět automatizace - konkrétně za pomocí triggeru "Nakoupí', který automatizaci spustí pro konkrétní kontakt ve chvíli, kdy je do jeho detailu přidána nová objednávka.

Zajímat vás mohou následující scénáře automatizací:


💭 Nenašli jste odpověď? Napište nám na chat nebo e-mail support@ecomail.cz. 😊

Dostali jste odpověď na svou otázku?