Pracujete ve své firmě se systémem 1CLICK pro správu projektů a zakázek? Propojte ho s Ecomailem a zefektivněte e-mailovou komunikaci s vašimi zákazníky. Integrace vám umožní využít získaná data o zákaznících v rozesílce, a ušít jim tak zasílaný obsah zcela na míru.
💡Autorem integrace je platforma 1CLICK. Pro dotazy ohledně napojení se obracejte přímo na danou platformu.
V tomto článku naleznete:
Co integrace umožňuje
Skrze integraci se přenáší následující data:
Kontakty z 1CLICK (přenáší se e-mailová adresa, jméno, příjmení a telefonní číslo)
Štítky u kontaktů z 1CLICK
Údaje o odeslaných kampaních, automatizacích a testovacích e-mailech (z Ecomailu do 1CLICK)
Synchronizace dat probíhá 1x za 24h, vždy v 15:01.
Jak nastavíte propojení
1) Nejprve je potřeba si založit účet v systému 1CLICK, pokud jste tak dosud neučinili. Potřebné informace najdete přímo na webu 1CLICK (viz tady).
Stejně tak je třeba mít založený účet v Ecomailu. Registrovat nový účet je možné na tomto odkazu.
2) V administraci 1CLICK přejděte do záložky Nastavení -> Systém -> Modul Kontakty | ECOMAIL.CZ
3) Na tomto místě je potřeba vyplnit potřebné údaje (jméno odesílatele, e-mail odesílatele a e-mail pro odpovědi), včetně API klíče.
Ten naleznete ve svém Ecomail účtu v sekci Správa účtu -> Pro vývojáře:
4) Po zadání API klíče se vám v Ecomailu automaticky vytvoří nový seznam kontaktů. Jeho název bude odpovídat názvu uvedenému ve 1CLICK v poli "Název seznamu".
Dojde také k vygenerování unikátní adresy webhooku (viz pole "Adresa webhooku" na předchozím obrázku), kterou je nutné zkopírovat a vložit do Ecomailu do sekce Správa účtu -> Pro vývojáře:
Díky nastavení webhooku se vám budou přenášet záznamy o kontaktech, jejich štítcích a odeslaných kampaních i automatizacích.
Přenos dat o kontaktech
Nový kontakt ve 1CLICK můžete vytvořit následovně: v sekci Kontakty -> Nový kontakt založte kontakt a vyplňte k němu minimálně povinné údaje.
⚠️ V rámci integrace funguje přenos kontaktů pouze jednosměrně z 1CLICK do Ecomailu. Pokud založíte nový kontakt v Ecomailu, do 1CLICK se tedy nepřenese.
Stejně tak platí, že pokud např. smažete či upravíte kontakt v Ecomailu, během pravidelné synchronizace se opět přepíše na základě dat ve 1CLICK (znovu se nahraje či se u něj upraví údaje dle stavu kontaktu ve 1CLICK).
Také štítky se přenáší pouze jednosměrně z 1CLICK do Ecomailu; jestliže ke kontaktu v Ecomailu přidáte štítek, ale kontakt jej nemá přiřazen ve 1CLICK, během další synchronizace se štítek smaže.
Z těchto důvodů doporučujeme provádět veškeré úpravy dat u kontaktů či přidávat štítky přímo ve 1CLICK (štítek, který si přejete mít u kontaktu v Ecomailu, ve 1CLICK manuálně založte a přiřaďte danému kontaktu). Odtud se již data natáhnou do Ecomailu a předejdete jejich nechtěnému smazání.
POZOR: Níže popsané nastavení je podmínkou pro správný přenos kontaktu do Ecomailu.
1) Dále je potřeba definovat položky ze záznamů kontaktů, které budou zdroje dat pro e-mail, jméno a telefon.
V sekci Nastavení -> Záznamy kontaktů -> rozklikněte menu u jednotlivých záznamů -> Definovat položky pro ECOMAIL.CZ -> vyberte potřebné položky a potvrďte -> u palet se nyní zobrazuje logo Ecomailu:
👇
👇
2) Konečně je potřebné definovat značky, které se budou do Ecomailu přenášet v podobě štítků.
V sekci Nastavení -> Palety značek -> rozklikněte menu u jednotlivých značek -> Definovat seznam značek pro ECOMAIL.CZ -> klikněte na ikonu značky -> otevře se nabídka všech možných značek vyberte je a potvrďte -> u palet
se nyní zobrazuje logo Ecomail:
👇
👇
Přenos dat o odeslaných kampaních
V rámci integrace je k dispozici funkce automatického zápisu záznamů o přenosu dat do deníku kontaktů v systému 1CLICK -> tyto záznamy obsahují informace o odeslaných a doručených kampaních, automatizacích a testovacích e-mailech na konkrétní kontakty. K přenosu dat o otevření či proklicích nedochází.
Dostupná data vám tak umožní sledovat úspěšnost vašich kampaní přímo ve 1CLICK a lépe je analyzovat. Pro úspěšný přenos dat je potřeba správně nastavit v Ecomailu adresu webhooku, viz výše. 👆
Záznamy pro určitý kontakt si zobrazíte v sekci Kontakty -> 2x klikněte na konkrétní jméno -> zvolte záložku Deník:
💭 Nenašli jste odpověď? Napište nám na chat nebo e-mail support@ecomail.cz. 😊