Přeskočit na hlavní obsah

Integrace s Programia

Propojte Ecomail s vaším e-shopem na platformě Programia.

Anna Šilhanová avatar
Autor: Anna Šilhanová
Aktualizováno tento týden

Máte e-shop na platformě Programia? Propojte ho s Ecomailem a pracujte se získanými daty v rozesílce. Podívejte se na to, co integrace umožňuje.

💡Autorem integrace je platforma Programia. Pro dotazy ohledně napojení se obracejte přímo na danou platformu. Dostupnost funkcionalit popsaných v tomto článku závisí také na zakoupených modulech a implementaci.

V tomto článku naleznete:


Co doplněk umožňuje

  • synchronizace nových kontaktů z e-shopu do seznamu kontaktů v Ecomailu ve vámi zvolené frekvenci

    • přenáší se kontakty, které vyjádří souhlas s odběrem novinek v objednávce / v uživatelském profilu / při registraci na e-shop / kontakty registrované k newsletteru skrze modul Odběr novinek

  • přenos objednávek

  • sledování pohybu uživatele na vašem webu pomocí trackovacího kódu (takto lze přenášet např. informace o prohlížených stránkách či opuštěném košíku)

Jak nainstalovat doplněk

1) Nejprve je potřeba si v Ecomailu založit účet. Učiníte tak snadno na tomto odkazu.

2) Vytvořte si v účtu v Ecomailu seznam kontaktů, kam chcete, aby se vám kontakty z Programia ukládaly. Můžete však využít pro tyto účely i seznam s názvem První seznam, který se vytvoří defaultně po založení účtu (ten si lze libovolně přejmenovat)

3) V administraci Programia přejděte do záložky Nastavení -> Nastavení eshopu -> Externí API.

V sekci Ecomail vyplňte unikátní API klíč vygenerovaný v Ecomailu (najdete jej v sekci Správa účtu - Pro vývojáře).

Dále vyplňte ID seznamu kontaktů, kam se mají kontakty synchronizovat. ID seznamu v Ecomailu najdete po rozkliknutí konkrétního seznamu kontaktů v URL řádku prohlížeče

Dále je k dispozici řada dalších možností nastavení, které si můžete nechat v případě zájmu aktivovat; toto nastavení zařídí přímo platforma Programia po konzultaci s vámi:

  • Spuštění automatizované kampaně po registraci kontaktu

  • Aktualizace již dříve nahraných kontaktů

  • Přeskočení double opt-in (skip_confirmation) -> lze nastavit buď globálně, nebo zvlášť pro jednotlivé části e-shopu

  • Odeslání notifikace o přihlášení kontaktu

  • Vynucení zpětného přihlášení již existujícího odhlášeného kontaktu

  • Zasílání celé cesty kategorií u produktů v košíku

Frekvence pravidelného přenosu dat do Ecomailu záleží na vašem nastavení integrace (lze zvolit například jednou denně či jiný libovolný interval). Interval nastaví na základě vašich požadavků přímo platforma Programia.


Přenos kontaktů

Do Ecomailu se přenesou z e-shopu pouze kontakty, které vám udělily souhlas s hromadnou rozesílkou newsletterů. Více informací o GDPR v mailingu najdete v tomto článku.

Spolu s e-mailovými adresami se přenáší ke kontaktům do Ecomailu také tyto údaje (pokud jsou dostupné):

  • name = jméno

  • surname = příjmení

  • company = firma

  • city = město

  • street = ulice

  • zip = PSČ

  • country = stát

  • phone = telefonní číslo

Najdete je zapsané v základních polích v detailu kontaktu (po jeho rozkliknutí).

Ke kontaktům je možné přenášet také informaci o B2B/B2C (informace se zapisuje ke kontaktu do vlastního pole označeného merge tagem *|B2B|*) a data z věrnostního systému (bodový stav u kontaktů, přenáší se do vlastního pole označeného merge tagem *|SLEVAVER|*).

Přenos objednávek

Z odeslaných objednávek se přenáší jejich obsah (názvy zakoupených produktů, jejich cena apod.).

Dále je možné přenášet u produktů v objednávce (v rámci transaction_items) volitelně také další informace, jako je hmotnost, zanoření v kategorii, sleva či novinka (#weight#, #category_fromlvl_1#, #discount#, #new#). Přenos případných dalších dat lze na přání doprogramovat, v takovém případě se obraťte přímo na platformu Programia.



Odhlášení kontaktů

Pokud se kontakt odhlásí z kampaně přes vložený odhlašovací odkaz, zařadíme ho v Ecomailu do skupiny Odhlášené. Další sdělení už se na kontakt nepošle a ani se nepočítá do limítu kontaktů v rámci předplaceného tarifu.

Aby se informace o odhlášení kontaktu přenesla také do e-shopové administrace, je potřeba si nastavit v Ecomailu webhook dle návodu níže.

Jestliže se kontakt odhlásí z odběru novinek přímo na e-shopu, posílá se tato informace do Ecomailu dle vámi nastavené frekvence synchronizace dat.


Přenos dat z Ecomailu do e-shopu

Pro zpětný přenos dat o odhlášení kontaktů z odběro novinek Ecomailu do vašeho e-shopu je potřeba v Ecomailu nastavit tzv. webhook.

URL adresa webhooku je generována přímo v systému Programia v nastavení e-shopu:




Adresu postačí zkopírovat a vložit do Ecomailu na základě tohoto návodu.


Práce s produktovým feedem

Pro snadné vkládání produktů do mailingových šablon využijte v Ecomailu produktový feed. Nahrajte do svého Ecomail účtu URL odkaz na feed (Google, Zboží, Heureka) a usnadněte si přípravu šablony díky možnosti vkládat produktové bloky, které zahrnují obrázky, popisy a ceny produktů.

URL odkaz na vaše sjednané zbožové feedy najdete v administraci e-shopu na Nástěnce v sekci Důležité odkazy. Tento odkaz postačí zkopírovat a vložit do Ecomailu dle návodu v tomto článku.


Sledování pohybu kontaktů na webu

Přejete si v Ecomailu zaznamenávat informaci o stránkách webu, které kontakt navštívil, nebo například o zboží vloženém do košíku (využijete v automatizaci opuštěného košíku)?

Aby bylo možné data přenášet, je třeba implementovat na váš e-shop trackovací kód (script). Najdete jej vygenerovaný ve vašem Ecomail účtu v sekci Správa účtu -> Pro vývojáře:



Trackovací scripty získané v Ecomailu se vkládají v administraci Programia do sekce Nástroje -> Uživatelské skripty.

V administraci se po kliknutí na tlačítko + Nový script zobrazí prostředí, kde vložíte samotný script, pojmenujete jej a určíte mu pozici na stránce (např. na začátku stránky) a zvolíte zařazení (např. marketingové cookies). Lze také určit typ stránky, na které bude tento kód zobrazen.



Záznamy o souhlasech kontaktů dle GDPR

Všechny žádosti o odběr novinek, potvrzení odběru novinek, odhlášení z odběru novinek i souhlasy se zpracováním osobních údajů (GDPR) jsou na straně e-shopu logovány.

V Záznamech souhlasů klientů (pro GDPR) jsou zobrazeny tyto údaje:

  • ID zákazníka

  • E-mail zákazníka

  • Datum a přesný čas (hh:mm:ss) udělení souhlasu/nesouhlasu

  • Typ souhlasu (Žádost o odběr novinek, Souhlas se zpracováním osobních údajů, Potvrzení odběru novinek klientem, Žádost o odhlášení novinek, Odhlášení z novinek)

  • IP adresa zákazníka

  • Zdroj (Frontend, modul Novinky)

  • Systémový text – je možné si nadefinovat vlastní systémové texty, které odcházejí jako obsah e-mailů po přihlášení k novinkám nebo při odhlášení zákazníkům. Vzhled systémových textů je plně ve vaší režii.

  • Tlačítko Detail – slouží pro přechod na profil konkrétního registrovaného zákazníka. Na kartě registrovaného zákazníka je vyvedena záložka GDPR historie, kde se propisují logy veškerých udělených souhlasů/nesouhlasů.

V záznamech lze snadno filtrovat na základě jejich typů:


Jazykové mutace

Pracujete na e-shopu s více jazykovými mutacemi?

Pro zajištění správného fungování pluginu napojte každou mutaci na samostatný účet v Ecomailu.


💭 Nenašli jste odpověď? Napište nám na chat nebo e-mail support@ecomail.cz. 😊

Dostali jste odpověď na svou otázku?