Díky propojení Ecomailu s CMS Buxus můžete personalizovat a efektivně zautomatizovat komunikaci se svými zákazníky, čímž podpoříte růst vašeho e-commerce businessu. Podívejte se, co integrace umožňuje.
💡Správcem napojení je agentura ui42, která CMS Buxus zaštiťuje. Pro dotazy ohledně napojení se obracejte přímo na danou agenturu na webové stránce https://www.ui42.sk/kontakt.
V tomto článku naleznete:
Co integrace umožňuje
synchronizace historických i nových kontaktů z objednávek a z registrace skrze sběrný formulář do jednoho seznamu kontaktů
přenos objednávek
v rámci objednávky se přenesou ID zakoupených produktů, jejich názvy a cena
přenos dat o pohybu kontaktů na webu, včetně prohlížených stránek a prohlížených produktů
odeslání události opuštěného košíku
Je možné si zvolit, zda budete pracovat v rámci objednávek s checkboxem, kde mohou kontakty vyjádřit zájem o odběr newsletteru. Pokud tuto funkci využijete, přenesou se z objednávek do Ecomailu pouze kontakty, které souhlas udělí.
Pokud s checkboxem nebudete pracovat, přenesou se všechny kontakty z objednávek. Na ty můžete v hromadné rozesílce cílit s nabídkou obdobného zboží/služeb, jako dříve nakoupily, na základě oprávněného zájmu. Více informací o GDPR v mailingu najdete v tomto článku nápovědy.
Jak nastavíte propojení
1) Nejprve je třeba aktualizovat modul v BUXUS -> konkrétně přejít na knihovnu buxus-libs/server-side-analytics, která zabezpečí komunikaci mezi vaším e-shopem a Ecomailem.
Pokud si nejste jisti nastavením propojení, doporučujeme kontaktovat vaše vývojáře. Odkaz na API dokumentaci Ecomailu najdete na tomto odkazu.
2) Pro sledování pohybu kontaktů na webu implementujte na web trackovací kód. Kód vložte na každou stránku webu, kde si přejete aktivitu uživatelů sledovat, hned po tagu <body>.
Před vložením kódu na web nezapomeňte následující část kódu
---!!!SEM VLOŽTE ID VAŠEHO ÚČTU!!!---
nahradit identifikátorem (názvem) vašeho Ecomail účtu.
Tedy například účet ui42 (ui42.ecomailapp.cz) se do kódu zapíše takto:
appId: 'ui42'
<!-- Ecomail starts →<script type="text/javascript">
;(function(p,l,o,w,i,n,g){if(!p[i]){p.GlobalSnowplowNamespace=p.GlobalSnowplowNamespace||[];
p.GlobalSnowplowNamespace.push(i);p[i]=function(){(p[i].q=p[i].q||[]).push(arguments)
};p[i].q=p[i].q||[];n=l.createElement(o);g=l.getElementsByTagName(o)[0];n.async=1;
n.src=w;g.parentNode.insertBefore(n,g)}}(window,document,"script","//d70shl7vidtft.cloudfront.net/ecmtr-2.4.2.js","ecotrack"));
window.ecotrack('newTracker', 'cf', 'd2dpiwfhf3tz0r.cloudfront.net', { /* Initialise a tracker */
appId: '---!!!SEM VLOŽTE ID VAŠEHO ÚČTU!!!---'
});
window.ecotrack('setUserIdFromLocation', 'ecmid');
window.ecotrack('trackPageView');
</script>
<!-- Ecomail stops →
3) Pro zabezpečení plného sledování aktivit uživatelů na vašem webu – včetně událostí prohlížení produktů, přidávání zboží do košíku a pro přenos nákupů – přidejte v administrační části CMS Buxus tyto metody trackování 👇
Do hlavní šablony
\Buxus\Ecomail\Helper\EcomailTracker::getTrackingCode();
Do detailu kontaktu:
\Buxus\Ecomail\Helper\EcomailTracker::getProductTrackingCode($product->getPageId())
Pokud se váš účet nachází ve správě agentury ui42, nastavení trackování zařídí za vás. Případné dotazy směřujte přímo na agenturu.
Nastavení double opt-in
Funkce double opt-in (dvojité potvrzení e-mailové adresy) vám pomůže ošetřit, že se do databáze kontaktů dostanou pouze platné adresy, které mají skutečně o odběr newsletteru zájem. Nejde o povinnost, ale doporučujeme vám double opt-in využívat pro zajištění kvality vaší databáze kontaktů.
Na výběr máte ze dvou možností nastavení:
Ponecháte ověření registrace v rámci BUXUS (v Ecomailu neprovádíte žádné nastavení) -> kontakt se tak do Ecomailu přenese rovnou jako aktivní poté, co uživatel potvrdí svůj zájem o odběr newsletteru v rámci autentifikačního e-mailu zaslaného z BUXUS.
Nastavíte si double opt-in v Ecomailu dle tohoto návodu. Do Ecomailu se přenesou všechny kontakty z formulářů a objednávek jako nepotvrzené a mezi aktivní kontakty se zařadí až po potvrzení registrace.
Odhlášení kontaktů
K odhlášení dojde v okamžiku, kdy se kontakt proklikne přes odhlašovací odkaz vložený v patičce kampaně.
Pokud váš e-shop umožňuje zákazníkům přihlásit se do zákaznické zóny, je možné odhlášení kontaktům zpřístupnit i přímo na webu. Tato funkce však není zahrnuta v základním modulu a vyžaduje specifický changerequest. Pro více informací kontaktujte platformu.
Přenos dat o opuštěném košíku
Událost se do Ecomailu pošle v okamžiku, kdy si uživatel přidá do košíku zboží a vyplní v procesu objednávky svou e-mailovou adresu (tj. událost se pošle na konci session, nikoliv po každém jednotlivém přidání produktu do košíku).
Pokud si přejete v případě, kdy uživatel nákup nedokončí, mu zboží v košíku připomenout, nastavte si v Ecomailu automatizaci opuštěného košíku dle tohoto návodu. Jako spouštěč poslouží právě přenesená událost vložení zboží do košíku.
Do Ecomailu se z CMS Buxus posílá také událost odstranění zboží z košíku (na konci session).
Práce s produktovým feedem
Pro snadné vkládání produktů do mailingových šablon využijte v Ecomailu produktový feed. Nahrajte do svého Ecomail účtu URL odkaz na feed (Google Merchant, Zboží, Heureka) a usnadněte si přípravu šablony díky možnosti vkládat produktové bloky, které zahrnují obrázky, popisy a ceny produktů.
Pokud váš e-shop takový feed zatím nemá, bude třeba si ho vytvořit. Doporučujeme kontaktovat vaše techniky, pokud si nejste jisti správným postupem.
Tipy k propojení od agentury
Agentura ui42 nabízí několik tipů k napojení s CMS Buxus – pro dosažení maximální efektivity vašeho mailingu:
💡 Zjednodušte přihlášení do newsletteru
Pokud využíváte pro oslovení kontaktů v hromadné rozesílce koncept oprávněného zájmu, odstraňte z košíku checkbox na přihlášení do newsletteru. Tento krok zjednoduší proces sběru kontaktů a zvýší pravděpodobnost jejich zapojení.
💡Vytvořte si na webu landing page po odhlášení
Přesměrujte zákazníka po odhlášení z odběru newsletterů na speciální landing page, kde najde potvrzení o úspěšném odhlášení. Transparentní komunikace zvýší vaši důvěryhodnost.
Přesměrování kontaktu po odhlášení nastavíte v rámci daného seznamu kontaktů v sekci Nastavení seznamu -> Přesměrování po odhlášení:
💡 Importujte do Ecomailu všechny zákazníky
Nahrajte do Ecomailu stávající zákazníky – aktivní i odhlášené. To umožní efektivní správu databáze a přesnou segmentaci pro potřeby rozesílek.
Balíčky služeb
Agentura ui42 nabízí několik různých balíčků služeb, v rámci nichž vám jejich specialisté mohou pomoci např. s napojením na Ecomail, s přípravou mailingových šablon, automatizovaných scénářů, s importem produktového feedu či se sledováním výkonnosti kampaní a konzultacemi marketingové strategie.
Pro více informací o těchto balíčcích kontaktujte přímo danou agenturu.
💭 Nenašli jste odpověď? Napište nám na chat nebo e-mail support@ecomail.cz. 😊