Přeskočit na hlavní obsah
Všechny sbírkyKontaktySeznam kontaktů
Jak nejlépe pracovat se svojí databází kontaktů
Jak nejlépe pracovat se svojí databází kontaktů

Efektivní práce s jedním seznamem kontaktů.

Monika Marešová avatar
Autor: Monika Marešová
Aktualizováno před více než 2 měsíci

Nejjednodušší práce s databází vašich kontaktů je v rámci jednoho stálého seznamu kontaktů.

1. Proč jeden seznam?

  1. Globální správa databáze v jednom seznamu

  2. Práce se segmenty – snadné rozdělení databáze na základě nastavených podmínek

  3. Integrace pro krabicová řešení e-shopů

Globální správa databáze v jednom seznamu

  • Odhlášené kontakty zůstanou odhlášenými – nestane se, že byste kontakty, které jsou v seznamu jako odhlášené, znovu naimportovali jako kontakty aktivní. To platí i pro kontakty odražené (vrácené). Stejně tak se na tyto kontakty neodesílá žádný další mailing.

  • Nedojde k importu duplicitních kontaktů, neboť aplikace duplicitu hlídá.

Snadná aktualizace kontaktů

  • Kontakty můžete jednoduše doplnit o další nové informace (např. jméno, vlastní pole a další). Soubor s kontakty znovu importujte do seznamu a zaklikněte "Aktualizovat údaje kontaktů".

Práce se segmentací (rozdělení) databáze

  • Segmenty není možné vytvářet napříč seznamy. Mohlo by docházet k chybným výsledkům! Udržet pořádek v segmentech napříč seznamy navíc nebude snadné.

  • Můžete např. jednoduše vytvořit segment na základě chování v minulých odeslaných kampaních (otevřeli, neotevřeli, klikli, neklikli apod.). V případě, že odešlete kampaň na více seznamů, segment již takto snadno nevytvoříte.

  • Možnost rozdělení databáze dle vlastních polí, které jsou vždy unikátní pro daný seznam.

Integrace pro krabicová řešení e-shopů

  • Pro sběr kontaktů z objednávek a e-shopů je ideální jeden seznam kontaktů. U většiny e-shop platforem není možné propojení s více než jedním seznamem kontaktů u Ecomailu. To neplatí pro propojení přes API.

Proč nevytvářet pro každou kampaň vždy nový seznam?
Nejenom, že si smazáním seznamu u kontaktů smažete historii jeho aktivit, ale také smažete informaci o stavu kontaktů - tedy zda jsou aktivní, odhlášené, odražené apod. Pokud všechny tyto kontakty později znovu nahrajete jako aktivní, může se snadno stát, že kampaň odešlete také na reálně odhlášené kontakty. Riskujete tak označení vašich sdělení za spam.

Co když už více seznamů mám?
Ideální postup je seznamy sloučit podle tohoto návodu a rozdělit je pomocí segmentů. Pokud to z nějakého důvodu není možné, doporučujeme alespoň v sekci nastavení u každého seznamu kontaktů aktivovat možnost "Odhlásit ze všech seznamů".


Pokud se tedy kontakt např. nachází ve dvou různých seznamech, odhlášením z kampaně odesílané na první seznam se automaticky odhlásí také ze seznamu druhého.

2. Kdy se hodí vytvářet více seznamů?

Pokud posíláte newslettery v několika jazykových mutacích, je nejlepší vytvořit pro každý jazyk vlastní seznam kontaktů, protože kontakty jsou typicky pouze v jednom z těchto seznamů, posílané newslettery mají odlišnou textaci atd.

  • v každém seznamu si v sekci "Formuláře" vytvoříte a přeložíte formulář pro sběr kontaktů

  • v každém seznamu si v sekci "Nastavení seznamu" můžete aktivovat potvrzovací double opt-in e-mail

  • v každém seznamu si v sekci "Nastavení seznamu" můžete přeložit systémové hlášky v sekci "Texty odhlašovacího formuláře"

Pokud teprve začínáte s novým podnikáním nebo projektem, jehož databáze a rozesílka se neslučuje s primárním projektem, můžete prozatím v daném účtu využít nového seznamu.

3. Kdy je dobré založit více samostatných účtů v Ecomailu?

Pro každý nový projekt/podnikání, u kterého bude aktivní integrace (nebo ji v budoucnu plánujete aktivovat), doporučujeme vytvořit zvláštní účet.

  • pro lepší orientaci v importovaných datech

  • pro funkční propojení s daným e-shopem/platformou

Dostali jste odpověď na svou otázku?