Pro efektivní správu kontaktů v Ecomailu doporučujeme pracovat v rámci jednoho seznamu kontaktů pomocí tzv. segmentů.
Nejprve si shrňme základní pojmy:
Seznam kontaktů = balík všech vašich kontaktů
Segment = filtr, který můžete vytvořit v rámci jednoho seznamu kontaktů na základě podmínek (jako jsou základní pole, vlastní pole, preferenční skupiny, chování kontaktů v kampaních, na webu apod.)
Pole = slouží pro uložení informací u kontaktů, jako je například jméno, země, město, datum narození apod. Více o tom, co je to pole (ať už vlastní či základní), najdete zde.
Preferenční skupiny = týkají se informací u kontaktů, které si může daný kontakt spravovat sám. Například jde o volbu frekvence rozesílky či tématu sdělení, která mu zasíláte apod. Více o tom zde.
Štítky = umožňují rychlé označení kontaktů, nahrát je můžete při importu či v automatizacích.
Seznam kontaktů vs. Segment
Do seznamu kontaktů importujete celou svou databázi. Segment je užší okruh kontaktů ze seznamu, které splnily podmínku definovanou v nastavení segmentu.
Seznam kontaktů vs. Preferenční skupina
Do seznamu kontaktů importujete celou databázi. Preferenční skupina je pak část kontaktů, která vám například při vyplnění sběrného formuláře (nebo po odeslání kampaně) sdělila, v jaké frekvenci si přeje newslettery zasílat či o jaký druh sdělení má zájem. Tuto informaci najdete propsanou v detailu daného kontaktu.
Na obrázku vidíte vytvořenou preferenční skupinu "Jak často chci dostávat newslettery" v rámci seznamu kontaktů.
Segment vs. Preferenční skupina
Segment je vlastně filtr v daném seznamu kontaktů. Můžete si například vysegmentovat (vyfiltrovat) kontakty, které jsou v preferenční skupině "chci zasílat newslettery jednou týdně".
Segment vs. Vlastní pole
V Ecomailu jsou předpřipravená základní pole pro práci v aplikaci – e-mail, jméno, příjmení, město aj. Doplňující informace, které o uživatelích víte a se kterými plánujete v aplikaci pracovat, nahráváte do tzv. vlastních polí. Na základě těchto informací můžete dále kontakty segmentovat, a odesílat tak na ně personalizovanou rozesílku.
Na obrázku můžete vidět segment dle vlastních polí.
Vlastní pole vs. Preferenční skupiny
Vlastní pole i preferenční skupiny jsou dodatečné informace, které u kontaktů máte k dispozici. Zařazení do konkrétní preferenční skupiny si však adresát volí sám (například jak často mu budete newslettery zasílat) – typicky vyplněním příslušné informace v rámci sběrného formuláře, kde s vytvořenými preferencemi pracujete. Oproti tomu vlastní pole využijete pro vaše interní označení kontaktů.
Vlastní pole vs. Štítky
Vlastní pole i štítky slouží k evidenci dodatečných interních informací u kontaktů. Štítky se většinou používají pro rychlé otagování kontaktů tam, kde jde o neměnnou informaci (pozor, není možné je poté hromadně editovat nebo mazat!). Oproti tomu informace ve vlastních polích lze snadno aktualizovat a můžete je využít také jako merge tagy pro personalizaci v newsletteru (kde kontaktům do šablony propíšete hodnoty nahrané v těchto polích).
Vlastní pole vs. Merge tag
Vlastní pole je doplňující informace ke kontaktům, kterou lze využít i jako merge tag. Jedná se tedy o velmi podobnou věc. Merge tag tuto doplňující informaci umožňuje použít (propsat) v šabloně. Více o tom zde.
💭 Nenašli jste odpověď? Napište nám na chat, anebo na e-mail support@ecomail.cz. 😊