Přeskočit na hlavní obsah
Všechny sbírkyAutomatizace
Co jsou to Automatizace a proč je používat
Co jsou to Automatizace a proč je používat

Chcete vědět, jak pracovat s automatickými kampaněmi?

Monika Marešová avatar
Autor: Monika Marešová
Aktualizováno před více než 3 lety

V tomto článku naleznete:

Co jsou to Automatizace?

Automatizace je automaticky odeslaná kampaň. Nespouštíte ji kliknutím na "odeslat kampaň" jako u běžných kampaní, ale spouští se sama automaticky na základě vámi zvoleného impulsu -> tím může být např. svátek kontaktu, to, že se kontakt přihlásil k odběru, že kontakt nakoupil apod.

Díky tomu, že je automatická kampaň často více personalizovaná a zároveň reaguje na chování kontaktů, bývá také úspěšnější a je dobrým nástrojem, jak s kontakty navázat/udržovat vztah.

K čemu Automatizace slouží?

Automatizace je automatická kampaň, kterou jednou promyslíte a nastavíte a pak už funguje sama. Například pro každý nově příchozí kontakt se odešle hned po registraci uvítací e-mail, tzv. "Uvítací Automatizace". Tyto e-maily pak mají vysokou míru otevření, protože chodí kontaktům v reakci na jejich chování.

Automatizace mají také velmi dobrou návratnost -> dokáží oslovit klienta k dalšímu nákupu nebo k nákupu doplňkového produktu. Mezi základní Automatizace patří také Automatizace opuštěného košíku, opakované spotřeby apod.
Podívejte se na modelové příklady Automatizací.

Zvládneme automatickou kampaň nastavit sami?

Samozřejmě. Vytvoření automatizace je podobně těžké (lehké 😊) jako vytvoření běžné kampaně. Např. vytvoření automatizace přání k svátku zabere pár minut.

Co k vytvoření Automatizace potřebuji?

  • vymyslet scénář nebo se podívat na naše doporučené Automatizace

  • pokud bude součástí automatické kampaně odesílání e-mailu, připravte si dopředu šablonu e-mailu (jako při tvorbě kampaně)

  • aktivace tarifu pro tvorbu Automatizací:
    Tarif Profi pro jednoduché automatizace jako jsou:
    Přání k svátku
    Welcome kampaň
    Automatizace na základě chování v běžných kampaních
    Automatizace na základě informací u kontaktů
    Tarif Marketer+ a integraci pro pokročilé automatizace jako jsou:
    Opuštěný košík
    Opakovaná spotřeba
    Automatizace na základě chování na webu a další

  • SMS kredity pro SMS Automatizace

Jak na vytvoření automatizace?

Podrobný návod na tvorbu Automatizace naleznete zde.

TIP: Podívejte se na všechny články k Automatizacím.

Dostali jste odpověď na svou otázku?