Ještě před prvním vytvořením seznamu je dobré se zamyslet, jak budete spravovat svoji databázi. Nejsnazší práce je v rámci jednoho seznamu kontaktů, ve kterém budete dále segmentovat.
V tomto článku se dozvíte:
1. V jakých situacích vytvořit více seznamů kontaktů
Podívejte se na video, ve kterém vám ukážeme jak vytvořit seznam kontaktů a jak naimportovat kontakty. 🎥
1. Kdy je dobré vytvářet více seznamů kontaktů?
V případě, že zasíláte své vícejazyčné newslettery, je ideální mít pro každou jazykovou variantu individuální seznam kontaktů. Hlavním důvodem je možnost přeložení odhlašovacího formuláře.
Pokud spravujete dvě a více firem, využijte naše agenturní účty. Práce s databázemi bude přehlednější než v několika seznamech kontaktů.
2. Jak vytvořím seznam kontaktů?
Nový seznam kontaktů vytvoříte v sekci Kontakty kliknutím na "+ Nový seznam kontaktů". Nemáte mezi záložkami tuto sekci? Zřejmě nemáte oprávnění spravovat kontakty. Zeptejte se administrátora vašeho Ecomail účtu.
Po kliknutí na tlačítko "+ Nový seznam kontaktů" se vám zobrazí možnost prvotního nastavení seznamu kontaktů. Zde je potřeba vyplnit:
Název seznamu kontaktů – pro váš přehled
Jméno odesílatele – zde je dobré držet jednotnou formu. Více se můžete dočíst na našem blogu.
E-mailová adresa odesílatele – e-mail, ze kterého budou vaše newslettery odcházet. Nezapomeňte na ověření domény
E-mailová adresa pro odpovědi – sem vložíte svůj e-mail, na který vám budou chodit odpovědi
Nyní máte vytvořený seznam kontaktů a můžete vidět Přehled kontaktů. Nyní ještě žádné kontakty v seznamu nemáte. Můžete je však přidat vpravo jednotlivě pomocí "Přidat kontakt" nebo hromadně přes "Import". Více o importu se dočtete zde.
V Přehledu si můžete nastavit, zda chcete zobrazit kontakty aktivní, odhlášené, odražené, spam nebo nepotvrzené.
Zobrazené kontakty (aktivní / odhlášené / odražené / spam / nepotvrzené) si můžete vyexportovat vpravo, v dolní části stránky. Export dorazí na e-mail, pod kterým jste v Ecomailu přihlášeni. Exportovaný soubor přijde ve formátu .csv – do Excelu ho můžete převést podle tohoto návodu.
V Přehledu si nastavíte i zobrazení sloupců, kde můžete zvolit, zda chcete vidět jméno, příjmení, štítky, skupiny, nebo i vlastní pole.
3. Co všechno mohu se seznamem kontaktů dělat?
Vlevo vidíte možnosti, jak spravovat svůj seznam kontaktů:
Segmenty – slouží pro rozdělení kontaktů dle různých pravidel. Jedná se o jakýsi filtr. Více se o segmentech dozvíte zde.
Preference – jsou informace, které si kontakt sám vybere již při vložení svého e-mailu do formuláře pro sběr kontaktů (např. jak často chce zasílat newslettery).
Vlastní pole – jsou další informace ke kontaktům, které nejsou Ecomailem nadefinovaná (např. oblíbená barva, datum narození zvířete apod.)
Formuláře – slouží ke sběru kontaktů z vašich www stránek, Facebooku apod.
Nastavení – globální nastavení otevřeného seznamu kontaktů. Více informací níže.
Importovat kontakty – přes tento krok můžete kontakty hromadně přidávat, nebo aktualizovat
Skloňování & svátky – generuje okamžitě po importu oslovení 5. pádem (jméno a příjmení), pohlaví a datum svátku (pouze pro ČR a SK)
⚠️ Pozor! pro SK/slovenské kontakty je potřeba mít v poli Země "SK" a to při prvním importu (pokud měníte hodnotu "Země" zpětně, požádejte nás o systémovou aktualizaci skloňování a svátků na support@ecomail.cz)
Facebook integrace – slouží ke sběru kontaktů z Facebooku do seznamu kontaktů v Ecomailu
Odhlásit kontakty – zde je možné hromadně odhlásit kontakty. ⚠️ Pozor, není možné je poté opět hromadně přihlásit
Smazat kontakty – zde je možné hromadně smazat kontakty. ⚠️ Pozor, tento krok je nevratný.
Jak spravovat seznam kontaktů?
V každém seznamu kontaktů naleznete možnost Nastavení, kde si můžete upravit:
Název seznamu kontaktů
E-mail odesílatele a e-mail pro odpovědi na kampaně odeslané na daný seznam
Nastavení registrace – zde nastavujete potvrzení double opt-in mailu a následného přesměrování
Nastavení odhlášení – jaký odpor chcete klást svým kontaktům při odhlášení
Nastavení notifikací – pokud chcete být informování o nově přihlášených, nebo odhlášených kontaktech do svého e-mailu
Překlad odhlašovacího formuláře - zde nastavujete jazyk při odhlášení
Nastavení webhooku – pokud chcete zasílat informace na webhook
💭 Nenašli jste odpověď? Napište nám na chat nebo e-mail support@ecomail.cz. 😊