Všechny sbírky
Kontakty
Seznam kontaktů
Hodnocení kontaktů neboli rating
Hodnocení kontaktů neboli rating

Využijte automatické hodnocení aktivity v e-mailingu u vašich kontaktů k lepší segmentaci příjemců.

Monika Marešová avatar
Autor: Monika Marešová
Aktualizováno před více než týdnem

U všech kontaktů v aplikaci je automaticky k dispozici "rating", hodnocení aktivity kontaktů ve vašem dosavadním e-mailingu, a to na stupnici od jedné do pěti hvězd.

Můžete tak velmi jednoduše zjistit, jak jsou vaše kontakty v již odeslaných kampaních aktivní. Poté stačí nastavit segmenty, které budou reagovat na rating, a pomohou vám tak relevantně třídit a oslovovat vaše kontakty (příjemce vašich kampaní).

Obsah článku:
1. Princip fungování

2. Pravidla pro "rating" neboli hodnocení kontaktů
3. Konkrétní příklady použití


Princip fungování

Ecomail automaticky kontaktům přiřazuje "rating", tedy hodnocení aktivity kontaktu, a to konkrétně podle aktivity ve vašem e-mailingu.

Pro vyhodnocení aktivity kontaktu sledujeme aktivitu v již odeslaných kampaních - a to konkrétně zda byla kontaktu odeslána kampaň, zda otevřel, a zda kliknul na odkazy v kampani.

Aktivita z automatizací a chování na webu není zahrnuta, ale můžete ji jednoduše zohlednit v segmentu.

Pravidla pro "rating" neboli hodnocení kontaktů

Výchozí hodnocení je 2,5 = nový kontakt, na který zatím nebyla odeslána žádná kampaň

Stupnice pak odpovídá tomu, jak se kontakt chová v e-mailingu:

5 hvězd = otevřel více než 50 %, a kliknul ve více než 30 % e-mailů
4 hvězdy = otevřel více než 30 %, a kliknul ve více než 10 % e-mailů
3 hvězdy = otevřel méně než 30 %, ale více než 20 %
2 hvězdy = otevřel méně než 20 % e-mailů
1 hvězda = otevřel méně než 10 % e-mailů
0 hvězd = byla mu odeslaná kampaň, neprovedl žádnou aktivitu

Konkrétní příklady použití

Hodnocení se dá v segmentaci využít jak samotné, tak k němu můžete přidat další podmínky, pomocí kterých bude segment příjemců pro vaše potřeby ještě přesnější a relevantnější.

VIP slevy nebo speciální akce můžete posílat na segment aktivních kontaktů a odměnit je tak za jejich věrnost a angažovanost:

Zaměřit se můžete i na kontakty s nízkým hodnocením a pokusit se je tak přimět k opětovnému zapojení do komunikace, než bude pozdě, a to jinou formou kampaně nebo např. pomocí SMS zpráv.

TIP: Hodnocení bude ještě přesnější, pokud budete v segmentu pracovat s podmínkami, které jsou důležité právě pro vás. Můžete tak např. přidat podmínku, která reaguje na počet věrnostních bodů, které máte u profilů kontaktů uložené ve vlastním poli.

Dostali jste odpověď na svou otázku?