Přeskočit na hlavní obsah
Všechny sbírkyKontaktySeznam kontaktů
Hodnocení kontaktů neboli rating
Hodnocení kontaktů neboli rating

Využijte automatické hodnocení aktivity v e-mailingu u vašich kontaktů k lepší segmentaci příjemců.

Monika Marešová avatar
Autor: Monika Marešová
Aktualizováno před více než týdnem

U všech kontaktů v aplikaci je automaticky k dispozici "rating", hodnocení aktivity kontaktů ve vašem dosavadním e-mailingu, a to na stupnici od jedné do pěti hvězd.

Můžete tak velmi jednoduše zjistit, jak jsou vaše kontakty v již odeslaných kampaních aktivní. Poté stačí nastavit segmenty, které budou reagovat na rating, a pomohou vám tak relevantně třídit a oslovovat vaše kontakty (příjemce vašich kampaní).

Obsah článku:
1. Princip fungování


Princip fungování

Ecomail automaticky kontaktům přiřazuje "rating", tedy hodnocení aktivity kontaktu, a to konkrétně podle aktivity ve vašem e-mailingu.

Pro vyhodnocení aktivity kontaktu sledujeme aktivitu v již odeslaných kampaních – a to konkrétně zda byla kontaktu odeslána kampaň, zda ji otevřel a zda kliknul na odkazy v kampani.

Aktivita z automatizací a chování na webu nejsou zahrnuty, ale můžete je jednoduše zohlednit v segmentu.

Pravidla pro "rating" neboli hodnocení kontaktů

Výchozí hodnocení je 2,5 = nový kontakt, na který zatím nebyla odeslána žádná kampaň

Stupnice pak odpovídá tomu, jak se kontakt chová v e-mailingu:

5 hvězd = otevřel více než 50 %, a kliknul ve více než 30 % e-mailů
4 hvězdy = otevřel více než 30 %, a kliknul ve více než 10 % e-mailů
3 hvězdy = otevřel méně než 30 %, ale více než 20 %
2 hvězdy = otevřel méně než 20 % e-mailů
1 hvězda = otevřel méně než 10 % e-mailů
0 hvězd = byla mu odeslaná kampaň, ale neprovedl žádnou aktivitu

Konkrétní příklady použití

Hodnocení se dá v segmentaci využít jak samotné, tak k němu můžete přidat další podmínky, pomocí kterých bude segment příjemců pro vaše potřeby ještě přesnější a relevantnější.

VIP slevy nebo speciální akce můžete posílat na segment aktivních kontaktů, a odměnit je tak za jejich věrnost a angažovanost.


​Zaměřit se můžete i na kontakty s nízkým hodnocením, a pokusit se je tak přimět k opětovnému zapojení do komunikace, než bude pozdě – a to jinou formou kampaně nebo např. pomocí SMS zpráv.

TIP: Hodnocení bude ještě přesnější, pokud budete v segmentu pracovat s podmínkami, které jsou důležité právě pro vás. Můžete tak např. přidat podmínku, která reaguje na počet věrnostních bodů, které máte u kontaktů uložené ve vlastním poli.

💭 Nenašli jste odpověď? Napište nám na chat nebo e-mail support@ecomail.cz. 😊

Dostali jste odpověď na svou otázku?