V tomto článku se zaměříme na význam personalizace v mailingu a poradíme vám úvodní kroky pro sběr správných dat a jejich využití.
Konkrétně se podíváme na následující body:

1. Co je to personalizace
2. Jakým způsobem data sbírat
3. Jaký typ dat sbírat
4. Jak data využít v praxi

1. Co je to personalizace?
Odesílání kampaní na celý seznam kontaktů je minulostí. Využijte získaná data od uživatelů ke zlepšení výsledků mailingu a odesílejte obsah uživatelům "na míru".
Oslovujte příjemce e-mailů, odesílejte jim sdělení dle vybrané preference a ve zvolené frekvenci. Využijte sílu segmentace a automatizací a odesílejte individuální rozesílky.

2. Jak sbírat data?
Základním prvkem pro sběr kontaktů a dat může být např. formulář pro sběr kontaktů. Využijte jej naplno - pouze e-mail pro efektivní mailing nestačí. Nebojte se říct o jméno uživatelů a využijte jej ve svých rozesílkách pro jejich oslovení.


TIP: Víte, že můžete uživatelům již při vyplnění formuláře dát možnost zvolit, o jaké sdělení mají zájem či jak často si přejí rozesílku odesílat? K tomuto účelu slouží tzv. preference.

Pokud se kontakty ve vaší databázi již nachází, nebojte se je vyzvat v rámci běžné kampaně nebo automatizace k úpravě dat. Uživatelé tak mají pocit, že mohu lépe ovládat nastavení své schránky a obsahu sdělení. Díky tomu se zvětšuje pravděpodobnost, že obdržené e-maily příjemci skutečně otevřou a prokliknou se například na váš web.

Úpravu preferencí můžete přidat pod tlačítko do hlavního sdělení, viz PrntSc:

Nebo do patičky každého e-mailu, který odesíláte:

Vyplněná data se automaticky propíší do databáze v Ecomailu a vy můžete vytvářet dílčí okruhy uživatelů, tzv. segmenty a odesílat personalizovaná sdělení.

Další možností sběru dat je tzv. webtracking, pomocí kterého můžete sledovat chování uživatelů na webu. Informace o tom jaké stránky uživatelé navštívili, naleznete v detailu kontaktů, stejně jako uskutečněné nákupy (máte-li aktivní integraci s e-shopem).

Následně můžete uživatelům odesílat rozesílku na základě nákupu nebo pohybu na webu.

Více o pokročilé segmentaci se dozvíte v tomto článku.

3. Jaký typ dat sbírat?
Velmi důležité je nastavení přizpůsobit vlastnímu používání. V Ecomailu vám např. doporučujeme sbírat jméno uživatele, které lze využít pro oslovení jak v předmětu e-mailu, tak mu poslat přání k svátku či jej zmínit v obsahu rozesílky. Ptejte se uživatelů na žádanou frekvenci rozesílky nebo druh rozesílky prostřednictvím preferencí.

Vlastníte-li e-shop, jsou pro vás nezbytná data o provedených nákupech a pohybu uživatelů na webu. Díky webtrackingu můžete v Ecomailu pracovat s pokročilými automatizacemi typu opuštěný košík apod.

Ke kontaktům můžete přidávat i další pole, která jsou relevantní pouze pro váš případ - např. úroveň jazyka (pokud prodáváte jazykové kurzy), jméno mazlíčka (pokud pořádáte akce pro čtyřnohé přátele a jejich páníčky). Všechny tyto přidané informace máte možnost nahrát do tzv. vlastních polí.

4. Jak data využít v praxi?
Získali jste skrze formulář či objednávku základní údaje o uživatelích? Pojďme je společně zakomponovat do Vašeho mailingu.

Významným prvkem je oslovení uživatelů v předmětu odesílaného e-mailu, jak z běžné kampaně, tak automatizace - zvyšujete tak možnost otevření e-mailu.

Předmět kampaně připravujete v druhém kroku odeslání kampaně pomocí merge tagů, viz PrntSc:

Ve schránce uživatele se zobrazí oslovení následovně:

V automatizaci předmět e-mailu nastavíte v kroku upravit akci při odeslání e-mailu:

Jméno lze využít také ve Svátkové automatizaci, kdy můžete odeslat slevu na nákup nebo pouhé blahopřání.




Na základě získaných údajů z vyplněných preferencí můžete uživatele segmentovat. Například někteří uživatelé si přejí zasílat rozesílku každý týden s tématem nových kolekcí.

I díky vlastním polím můžete příjemcům tvořit individuální personalizovanou rozesílku.
Pořádáte například jazykové kurzy v Praze? Jednoduše vytvořte segment s podmínkou pro jazyk a město, viz PrntSc:

V Ecomailu můžete mimo jiné pracovat s aktivitou uživatelů v již odeslaných kampaní. Než se rozhodnete vaší databázi snížit o neaktivní kontakty, pokuste se je oživit například reaktivační kampaní nebo automatizací.
Při tvorbě segmentu lze vybrat z několika možností - jednou z nich je např. to, že kontakty nikdy neotevřely žádnou kampaň.

Nezapomínejte na pravidlo, že klíčem k úspěchu je poznání (potřeb) vašich zákazníků. Pokud si přejete s nastavením personalizace pomoci, neváhejte a objednejte si konzultaci, revizi nastavených procesů nebo audit účtu našimi specialisty - kontaktovat nás můžete na support@ecomail.cz.

Našli jste odpověď?