Pokud chcete kromě e-mailů zasílat také SMS, ukážeme si v pár krocích, jak na to.
V tomto článku se dozvíte:
1. Kde zakoupit SMS kredity.
2. Jak na tvorbu SMS kampaně.
3. Jak přidat do SMS zprávy odhlášení.


1. SMS kredity

Pro rozesílání SMS je zapotřebí v Ecomailu pracovat v placeném režimu, v databázi mít vložená telefonní čísla v požadovaném formátu a zakoupit SMS kredity samostatně.
SMS kredity zakoupíte pod správou účtu, v sekci "přehled účtu".

V případě koupi SMS kreditů platí 1 kredit = 1 Kč bez DPH. Minimální množství SMS kreditů k zakoupení je 500 kreditů za částku 500 Kč bez DPH. Platba je možná kartou online nebo na vyžádání formou faktury.

Česká republika 0.8 kreditů / 1 SMS
Slovensko 1.1 kreditů / 1 SMS
Maďarsko 1.6 kreditů / 1 SMS
Polsko 1.1 kreditů / 1 SMS 

2. Nastavení SMS kampaně
V horním řádku klikněte na možnost “Kampaně”.

Vyberte možnost SMS kampaň a napište název kampaně.

Vyberte seznam kontaktů, segment, nebo kombinaci seznamů, na které budete chtít SMS kampaň odeslat. 

V dalším kroku nastavte Základní informace jako je jméno odesílatele, případně můžete změnit název kampaně. 

TIP: Pro SMS kampaně je defaultně nastavený název odesílatele info-sms.
Na vaší žádost lze název odesílatele upravit na Váš vlastní. Návrh jména odesílatele musí schválit telefonní operátoři, proto je příp. aktivace vlastního jména realizována cca v 30 dnech od žádosti. Vlastní jméno odesílatele je zpoplatněno registračním a pravidelným měsíčním poplatkem. Pro více informací nás neváhejte kontaktovat na support@ecomail.cz.

V obsahu SMS kampaně:

  • Maximální délka SMS je 160 znaků pro zprávy NEobsahující diakritiku nebo symboly (např. €) a 70 znaků pro zprávy s diakritikou.
  • Pokud používáte merge tagy, délka SMS se může pro každý kontakt lišit - proto doporučujeme testovat a zohlednit skutečnost, že některým kontaktů se obsah rozdělí do dvou zpráv (pro příklad: pro VOKATIV se jednomu kontaktu propíše "Anno", druhému "Marketo" -> připočítává se tak ke zprávě různý počet znaků).
  • Každá SMS by správně měla obsahovat informaci o tom, že je obchodním sdělením.

V testování můžete svou kampaň otestovat na vlastním telefonním čísle. Při testování kampaně však nebudou merge tagy fungovat (protože je nelze propsat ostrou hodnotou z profilu kontaktu). Znění SMS tedy bude přesně takové, jak vidíte v bodu 5.

V předposledním kroku tvorby vidíte shrnutí celé kampaně. Tedy jméno odesílatele a text zprávy. Kampaň můžete odeslat ihned nebo naplánovat odeslání na libovolný den i hodinu.

Posledním krokem je samotné odeslání kampaně.

3. Možnost odhlášení nebo odpovědi na SMS kampaň
SMS kampaně jsou posílány ze systémového čísla, takže na ně nelze odpovědět.

Pokud chcete svým kontaktům dát tuto možnost, nebo přidáváte možnost odhlásit se, napište do těla zprávy své vlastní telefonní číslo - na to Vás mohou kontakty odpovědět nebo se přes něj mohou odhlásit.

Přes telefonní číslo pak můžete kontakty v aplikaci vyhledat a sami je ručně odhlásit:

Dalším způsobem možnosti odhlášení je vložení vlastního odkazu k odhlášení na Vašem webu, který odhlásí kontakty automaticky ve Vašem systému -> pak je ale nezbytné, abyste kontakty automaticky odhlašovali také v Ecomailu (např. přes API).

Pokud potřebujete s odhlášením v SMS poradit, neváhejte se na nás obrátit na support@ecomail.cz

Našli jste odpověď?