Přeskočit na hlavní obsah
Všechny sbírkyIntegraceDostupné integrace
Přechod z platformy Mailchimp
Přechod z platformy Mailchimp

Pokud přecházíte z platformy Mailchimp, navedeme vás, jak jednoduše převést kontakty do Ecomailu.

Daniela Esterová avatar
Autor: Daniela Esterová
Aktualizováno před více než rokem

Přecházíte z mailingové platformy Mailchimp na Ecomail a chcete vědět, jakým způsobem převést co nejjednodušeji vaše kontakty? Díky pluginu pro Mailchimp můžete využít jednorázovou synchronizaci svých kontaktů do účtu v Ecomailu a kontakty tak budete mít ihned k dispozici.

A pokud stále váháte, proč přejít k Ecomailu, podívejte se na srovnání v tomto článku.

V této nápovědě naleznete


Jak nastavit plugin pro přenos kontaktů

Přihlaste se do svého MailChimp účtu a klikněte na vaši ikonku, ve spodní části administrace. Zde dále zvolte “Profile”:

Po otevření profilu klikněte na Extras -> API keys:

V sekci “Your API keys” klikněte na tlačítko “Create A Key”.

Jakmile se vytvoří nový API klíč, zkopírujte jeho hodnotu a přejděte do vašeho účtu v Ecomailu, do sekce Správa účtu -> Integrace -> Mailchimp:

Po vložení klíče klikněte na “Propojit”.

Kontakty budou posléze jednorázově synchronizovány do Vašeho účtu v Ecomailu.

TIP: Rychlost přenosu dat se odvíjí od velikosti databáze.

Jaké kontakty se z Mailchimpu přenesou?

a. Seznamy kontaktů


Z Mailchimpu se přenesou všechny vaše Audience (seznamy kontaktů) z Mailchimpu. V aplikaci Ecomail doporučujeme kvůli přehlednosti pracovat pouze s jedním seznamem kontaktů - jednotlivé převedené seznamy tak stačí sloučit a s jednotnou databází pak dále pracovat pomocí segmentace.

V Ecomailu naleznete převedené kontakty v sekci Kontakty. Bude zachován stejný název seznamu (audience) a v hranaté závorce naleznete informaci o zdroji [Mailchimp]:

Seznam lze zpětně přejmenovat v nastavení seznamu kontaktů.

b. Typy kontaktů


Do Ecomailu se přenesou všechny kontakty, které v Mailchimpu existovaly. Po přenesení tedy naleznete jak aktivní, tak i odražené a odhlášené.

Zde ještě přehledně v tabulce:

Subscribed

Aktivní kontakty, u nichž evidujete souhlas s rozesílkou

Unsubscribed

Kontakty, které se odhlásily z rozesílky

Non-subscribed*

Jedná se o kontakt, který s vámi komunikoval, ale nepřihlásil se k odběru e-mailových marketingových kampaní. Spadají sem kontakty z vašeho online obchodu, integrace, ručního importu nebo z přeposlaného e-mailu do vaší schránky Mailchimp. Nelze jim zasílat obchodní sdělení.

Cleaned

Odražené kontakty

*Mimo jiné se z Mailchimpu přenáší také tzv. non-subscribed. To jsou kontakty, které s vámi nějak interagovaly, ale nedaly souhlas se zasíláním marketingového sdělení. Jsou to kontakty z e-shopu, integrace, manuálního importu. V Ecomailu je naleznete se štítkem “non-subscribed”. Tyto kontakty pak lze pomocí segmentů odhlásit.

POZOR! Převod kontaktů z Mailchimpu je jednorázový, doporučujeme tedy ještě nějakou dobu hlídat a upravovat kontakty (odhlášené a spam, aby se na ně dále nerealizovala rozesílka, pokud by se například pár dnů po převodu odhlásily ze starší Mailchimp kampaně).

Co všechno se ke kontaktu přenese?

  • Email

  • Jméno a příjmení

  • Adresa

  • Telefon

  • Štítky

POZOR: Nepřenáší se aktivita a historie kontaktů!

Migrace šablon, formulářů a automatizací

Šablony, formuláře a automatizované kampaně nelze z Mailchimpu převádět kvůli rozdílnosti editorů a samotného nastavení aplikací. Je tedy potřeba šablony i automatizované kampaně vytvořit přímo v naší aplikaci.

Pokud si přejete pomoci s kompletním přechodem z platformy Mailchimp, ze strany Ecomailu jsou vám k dispozici migrační balíčky, díky kterým vám s přechodem z Mailchimpu pomohou naši specialisté.

Dostali jste odpověď na svou otázku?