Tvorba kampaně je práce na pár minut. Pomocí našeho průvodce si v kampani nastavíte příjemce, obsah i formu.

1. Běžte do sekce kampaně nebo do přehledu ve vašem účtu a klikněte na +nová kampaň

2. Kampaň pojmenujte (jméno slouží pouze pro váš přehled) a vyberte, zda se bude jednat o e-mailovou kampaň nebo SMS kampaň.

3.  Vyberte seznam kontaktů, kombinaci seznamů nebo segment, na který má být kampaň odeslána.

4. Klikněte na tlačítko “Pokračovat”

5. Vyplňte základní údaje, jako je předmět, jméno odesílatele a e-mail pro odpovědi (ten adresáti neuvidí, slouží pouze pro jejich případné odpovědi.

6. V dalším kroku nastavíte obsah kampaně.

  • Můžete použít některou z Nedávno použitých šablon
  • V záložce Uložené naleznete šablony, které jste si již připravili pro vaše kampaně, včetně šablon, které jste do účtu importovali v souboru JSON
  • V další záložce Z kampaní jsou všechny šablony z již odeslaných kampaní. Můžete tedy přeposlat kopii již odeslané kampaně nebo ji jen lehce upravit
  • Také můžete vytvořit Novou interaktivní šablonu z jedné z předpřipravených šablon pomocí jednoduchého Drag and Drop editoru
  • Případně můžete v poslední záložce použít svůj vlastní HTML kód a to buď vložením kódu nebo nahráním ZIP archivu

7. Až si zvolíte šablonu, přepnete se do editoru obsahu kampaně. Dle zvolené šablony to bude buď interaktivní editor nebo editor zdrojového kódu. V tomto kroku se také můžete podívat na jednoduchý náhled zobrazení v desktopu a na telefonu.

8. Ve chvíli, kdy jste se šablonou spokojeni, uložte šablonu, zavřete ji a stiskněte tlačítko pokračovat.

9. V kroku pro testování si můžete poslat testovací e-mail kampaně. Pokud je váš e-mail personalizovaný, lze jednoduše otestovat i merge-tagy. Máte-li například v šabloně oslovení pomocí merge tagu *|VOKATIV|*, můžete zvolit v testu náhodnou hodnotu (vybere náhodně ze seznamu, na který je kampaň odeslána) nebo vepsat hodnotu vlastní.

10. Ve stejném kroku si můžete také udělat spam test. Ten slouží k tomu, aby vám pomohl otestovat obsah newsletteru a upozorní, zda projde spam filtry.

11. V posledním kroku zkontrolujte, zda kampaň vyhovuje vašemu zadání. Dále si také můžete vybrat, zda chcete kampaň odeslat ihned nebo chcete naplánovat odeslání na později. Klikněte na tlačítko Odeslat kampaň.

V okně, které se vám objeví stačí již jen potvrdit váš úmysl.

* Pokud jste si vytvořili šablonu přímo při tvorbě kampaně a chcete šablonu následně upravovat v editoru pro další kampaně, stačí si šablonu převést z kampaně do záložky "šablony".
V přehledu kampaní kliknete u požadované kampaně na šipku vedle textu "zobrazit výsledky" a rozbalí se menu, kde je jedna z možností "Uložit e-mail do šablon".

Našli jste odpověď?