Přeskočit na hlavní obsah

Woocommerce plugin

Napojte svůj e-shop na platformě Woocommerce.

Jakub Filounek avatar
Autor: Jakub Filounek
Aktualizováno před více než 2 týdny

Využijte možnost propojit váš e-shop na Woocommerce s Ecomailem a přenášet data o zákaznícíh i jejich nákupech.

V tomto článku naleznete:

​1. Funkce pluginu


1. Funkce pluginu

  • Synchronizace nových kontaktů (z objednávek bez zaškrtnutí checkboxu nezájem o newsletter)

  • Výběr seznamu kontaktů, do kterého se budou kontakty synchronizovat

  • Možnost výběru údajů (jméno, adresa atd.) u synchronizace kontaktů

  • Sledování objednávek (pouze pro účet Marketer+)

  • Vložení trackovacího kódu pro sledování pohybu uživatelů na webu (pouze pro účet Marketer+)

  • Manuální tracking uživatele při přihlášení (pouze pro účet Marketer+)

  • Sledování obsahu košíku pro případnou automatizaci opuštěného košíku (pouze pro účet Marketer+) (API)

  • Synchronizace základních údajů z objednávky ke kontaktu (pouze pro účet Marketer+)

  • Vlastní text u checkbox pro vyjádření nezájmu o přihlášení k newsletteru

  • Přeskočení double opt-in, spouštění automatizací

  • Překlad do angličtiny podle nastavení Woocommerce

  • Sledování naposledy prohlíženého produktu pro tuto funkci

  • Hromadné nahrání stávajících kontaktů / stávajících kontaktů a objednávek (kontakty se nahrají ze sekce registrovaní uživatelé/users)

  • Napojení na plugin Complianz pro nastavení cookies

Kontakty a objednávky se nahrávají od chvíle instalace pluginu. Pokud chcete nahrát i kontakty, které již v e-shopu máte, je potřeba provést hromadné nahrání kontaktů/kontaktů a objednávek z nastavení pluginu:

Pozor ⚠️ : Od verze 2.2.0 je změněno chování přihlašování kontaktů - v předchozích verzích došlo k přihlášení při zaškrtnutí checkboxu Přihlásit se k odběru newsletteru.

Od verze 2.2.0 a výše dochází k přihlášení vždy, dokud uživatel neklikne na checkbox Nemám zájem o přihlášení k newsletteru.

Textaci je možné změnit v nastavení pluginu.

2. Instalace

Plugin pro Woocommerce můžete snadno nainstalovat přímo z vašeho WP dashboardu nebo plugin stáhnout a nainstalovat manuálně.

2.1. Instalace z dashboardu

V administraci WordPressu - Pluginy - Přehled pluginů - tlačítko Instalace pluginů - do pole Hledat pluginy zadejte "ecomail" (bez uvozovek) a plugin nechte vyhledat. Klikněte na tlačítko Instalovat a poté Aktivovat.

Nyní pokračujte v konfiguraci pluginu.

2.2. Manuální instalace

Plugin nejprve stáhněte z tohoto odkazu https://wordpress.org/plugins/ecomail/.
V administraci WordPressu - Pluginy - Přehled pluginů - tlačítko Instalace pluginů - Nahrát plugin.

Po nahrání pluginů stiskněte tlačítko Aktivovat plugin.

Dále klikněte na Nastavení.

3. Konfigurace

Zde je nutné vyplnit tyto tři pole:

  1. API klíč je pak vygenerován ke každému účtu (můžete ho najít ve své administraci Ecomailu v záložce Pro vývojáře),

  2. App ID je název vašeho účtu,

Následně stiskněte tlačítko uložit nastavení tlačítkem Uložit změny.

Po uložení a správném vložení API klíče se zobrazí další možnosti nastavení.

V nastavení pluginu zvolte seznam kontaktů, do kterého chcete kontakty synchronizovat.

Ostatní možnosti vyberte dle svých preferencí.

💡TIP: V poli API source si můžete nadefinovat vlastní název zdroje (např. woo, woocommerce), dle kterého kontakty v Ecomailu můžete lépe rozlišit a dále je segmentovat.

3.1. Nastavení cookies

Pro propojení cookie lišty a Ecomail pluginu je zapotřebí plugin Complianz (zdarma), který umožní automatickou správu cookie ze strany Ecomail pluginu tak, že se při zamitnutí cookie neodesílá:

  • návštěvy stránek

  • sledování košíku

  • naposledy prohlížený produkt

Po instalaci a nastavení pluginu Complianz je zapotřebí v konfiguraci Ecomail pluginu nastavit následující dvě hodnoty:

  • Marketing cookie name nastavit hodnotu cmplz_marketing

  • Marketing cookie value nastavit hodnotu allow

Nastavení nezapomeňte uložit.

4. Časté dotazy

Z jakého důvodu se do objednávky nepřeneslo ID produktu?

ID produktu se přenáší do objednávky v detailu kontaktu; konkrétně pak do závorky za název produktu. Může se však stát, že nedojde ke správnému přenosu a závorka zůstane prázdná:


V takovém případě zkontrolujte, zda máte v administraci Woocommerce nastavené pro jednotlivé produkty tzv. SKU -> právě tento údaj pak přenášíme do Ecomailu jako ID produktu. V případě dotazů ohledně nastavení SKU se prosím obraťte na podporu Woocomerce.



Za jakých okolností se ke kontaktu budou posílat data o opuštěném košíku?

Aby se ke kontaktům začaly přenášet události vložení zboží do košíku, je potřeba spárovat jejich e-mailovou adresu v Ecomailu s jejich aktivitou na webu. Podrobněji informace rozebíráme v tomto článku nápovědy, který se věnuje nastavení automatizace opuštěného košíku.

V případě integrace s Woocommerce může dojít ke spárování adresy a k přenosu dat v těchto případech (postačí tedy splnit jednu z možností):

1. Pokud se kontakt otrackuje proklikem z newsletteru, který jste mu poslali, či pokud jej otrackujete manuálně (pro více informací k tomu, jak se kontakt může otrackovat, nahlédněte 👉 zde)
2. Pokud je uživatel přihlášený do svého zákaznického účtu na e-shopu.

3. V okamžiku, kdy kontakt vyplní svou e-mailovou adresu v procesu objednávky (checkoutu).


💭 Nenašli jste odpověď? Napište nám na chat nebo e-mail support@ecomail.cz. 😊

Dostali jste odpověď na svou otázku?