Využijte možnost propojit váš e-shop na Woocommerce s Ecomailem a přenášet data o zákaznícíh i jejich nákupech.
V tomto článku naleznete:
1. Funkce pluginu
2. Instalace
3. Konfigurace
4. Časté dotazy
1. Funkce pluginu
Synchronizace nových kontaktů (z objednávek bez zaškrtnutí checkboxu nezájem o newsletter)
Výběr seznamu kontaktů, do kterého se budou kontakty synchronizovat
Možnost výběru údajů (jméno, adresa atd.) u synchronizace kontaktů
Sledování objednávek (pouze pro účet Marketer+)
Vložení trackovacího kódu pro sledování pohybu uživatelů na webu (pouze pro účet Marketer+)
Manuální tracking uživatele při přihlášení (pouze pro účet Marketer+)
Sledování obsahu košíku pro případnou automatizaci opuštěného košíku (pouze pro účet Marketer+) (API)
Synchronizace základních údajů z objednávky ke kontaktu (pouze pro účet Marketer+)
Vlastní text u checkbox pro vyjádření nezájmu o přihlášení k newsletteru
Přeskočení double opt-in, spouštění automatizací
Překlad do angličtiny podle nastavení Woocommerce
Sledování naposledy prohlíženého produktu pro tuto funkci
Hromadné nahrání stávajících kontaktů / stávajících kontaktů a objednávek (kontakty se nahrají ze sekce registrovaní uživatelé/users)
Napojení na plugin Complianz pro nastavení cookies
Kontakty a objednávky se nahrávají od chvíle instalace pluginu. Pokud chcete nahrát i kontakty, které již v e-shopu máte, je potřeba provést hromadné nahrání kontaktů/kontaktů a objednávek z nastavení pluginu:
Nebo provést manuální import kontaktů.
Pozor ⚠️ : Od verze 2.2.0 je změněno chování přihlašování kontaktů - v předchozích verzích došlo k přihlášení při zaškrtnutí checkboxu Přihlásit se k odběru newsletteru.
Od verze 2.2.0 a výše dochází k přihlášení vždy, dokud uživatel neklikne na checkbox Nemám zájem o přihlášení k newsletteru.
Textaci je možné změnit v nastavení pluginu.
2. Instalace
Plugin pro Woocommerce můžete snadno nainstalovat přímo z vašeho WP dashboardu nebo plugin stáhnout a nainstalovat manuálně.
2.1. Instalace z dashboardu
V administraci WordPressu - Pluginy - Přehled pluginů - tlačítko Instalace pluginů - do pole Hledat pluginy zadejte "ecomail" (bez uvozovek) a plugin nechte vyhledat. Klikněte na tlačítko Instalovat a poté Aktivovat.
Nyní pokračujte v konfiguraci pluginu.
2.2. Manuální instalace
Plugin nejprve stáhněte z tohoto odkazu https://wordpress.org/plugins/ecomail/.
V administraci WordPressu - Pluginy - Přehled pluginů - tlačítko Instalace pluginů - Nahrát plugin.
Po nahrání pluginů stiskněte tlačítko Aktivovat plugin.
Dále klikněte na Nastavení.
3. Konfigurace
Zde je nutné vyplnit tyto tři pole:
API klíč je pak vygenerován ke každému účtu (můžete ho najít ve své administraci Ecomailu v záložce Pro vývojáře),
App ID je název vašeho účtu,
Následně stiskněte tlačítko uložit nastavení tlačítkem Uložit změny.
Po uložení a správném vložení API klíče se zobrazí další možnosti nastavení.
V nastavení pluginu zvolte seznam kontaktů, do kterého chcete kontakty synchronizovat.
Ostatní možnosti vyberte dle svých preferencí.
💡TIP: V poli API source si můžete nadefinovat vlastní název zdroje (např. woo, woocommerce), dle kterého kontakty v Ecomailu můžete lépe rozlišit a dále je segmentovat.
3.1. Nastavení cookies
Pro propojení cookie lišty a Ecomail pluginu je zapotřebí plugin Complianz (zdarma), který umožní automatickou správu cookie ze strany Ecomail pluginu tak, že se při zamitnutí cookie neodesílá:
návštěvy stránek
sledování košíku
naposledy prohlížený produkt
Po instalaci a nastavení pluginu Complianz je zapotřebí v konfiguraci Ecomail pluginu nastavit následující dvě hodnoty:
Marketing cookie name nastavit hodnotu
cmplz_marketing
Marketing cookie value nastavit hodnotu
allow
Nastavení nezapomeňte uložit.
4. Časté dotazy
Z jakého důvodu se do objednávky nepřeneslo ID produktu?
ID produktu se přenáší do objednávky v detailu kontaktu; konkrétně pak do závorky za název produktu. Může se však stát, že nedojde ke správnému přenosu a závorka zůstane prázdná:
V takovém případě zkontrolujte, zda máte v administraci Woocommerce nastavené pro jednotlivé produkty tzv. SKU -> právě tento údaj pak přenášíme do Ecomailu jako ID produktu. V případě dotazů ohledně nastavení SKU se prosím obraťte na podporu Woocomerce.
Za jakých okolností se ke kontaktu budou posílat data o opuštěném košíku?
Aby se ke kontaktům začaly přenášet události vložení zboží do košíku, je potřeba spárovat jejich e-mailovou adresu v Ecomailu s jejich aktivitou na webu. Podrobněji informace rozebíráme v tomto článku nápovědy, který se věnuje nastavení automatizace opuštěného košíku.
V případě integrace s Woocommerce může dojít ke spárování adresy a k přenosu dat v těchto případech (postačí tedy splnit jednu z možností):
1. Pokud se kontakt otrackuje proklikem z newsletteru, který jste mu poslali, či pokud jej otrackujete manuálně (pro více informací k tomu, jak se kontakt může otrackovat, nahlédněte 👉 zde)
2. Pokud je uživatel přihlášený do svého zákaznického účtu na e-shopu.
3. V okamžiku, kdy kontakt vyplní svou e-mailovou adresu v procesu objednávky (checkoutu).
💭 Nenašli jste odpověď? Napište nám na chat nebo e-mail support@ecomail.cz. 😊