Máte internetový obchod na platformě Nody.cz? Propojte e-shop s Ecomailem a pracujte s přenesenými daty o vašich zákaznících v hromadné rozesílce. Podívejte se na to, co vám integrace umožní.
💡Autorem integrace je platforma Nody.cz. Pro dotazy ohledně napojení se obracejte přímo na danou platformu, můžete nahlédnout také do jejich nápovědy k propojení s Ecomailem.
V tomto článku naleznete:
Co doplněk umožňuje
synchronizace nových kontaktů z e-shopu do vybraného seznamu kontaktů v Ecomailu (v reálném čase)
přenos objednávek (v reálném čase)
přenos informace o odhlášení kontaktu z odběru newsletterů (z Nody do Ecomailu, po zaškrtnutí checkboxu s vyjádřením nesouhlasu s odběrem newsletteru v objednávce/zákaznickém účtu)
přenos dat o vložení zboží do košíku
přenos dat o prohlížených produktech (pro správné fungování je potřeba mít v Ecomail účtu nahraný produktový feed)
Jak integraci napojit
Integraci aktivujete přímo ve vaší e-shopové administraci Nody, v sekci Propojení: Ecomail:
V nastavení jsou k dispozici tyto položky:
Aktivní – zaškrtněte pro aktivaci propojení
Odesílat informace o objednávce – po výběru této možnosti se budou do Ecomailu odesílat informace o nových objednávkách
Vložit trackovací kód – slouží ke sledování aktivit kontaktů na webu; pro využití této funkce je třeba v Ecomailu pracovat v nejvyšším tarifu Marketer+ a vyplnit App ID
Klíč API, který je nezbytný pro správné odesílání dat do Ecomailu, najdete přímo ve svém Ecomail účtu. Přejděte do sekce Správa účtu -> Pro vývojáře:
App ID je unikátní identifikátor vašeho účtu v Ecomailu = jde o název účtu. Ten najdete v URL řádku prohlížeče po přihlášení do účtu.
Například pokud vidíte v URL řádku následující:
Pak je vaše App ID:
nody
Stačí tedy z adresy zkopírovat část před .ecomailapp.cz.
Dále je potřeba vybrat seznam kontaktů, do kterého se budou přenášet nově vytvořené kontakty ze seznamu newsletterů. Seznam zvolte v sekci Seznamy kontaktů v Nody, kde uvidíte přehled všech vytvořených seznamů kontaktů ve vašem Ecomail účtu:
Pro správné zobrazení seznamů kontaktů je nutné mít vyplněný API klíč.
Přenos kontaktů
Po aktivaci propojení se vám budou do Ecomail účtu přenášet nové kontakty z objednávek, z registračního formuláře pro odběr novinek a z registrace na e-shop, pokud neudělí s odběrem newsletteru nesouhlas.
Jestliže kontakt v objednávce zaškrtne checkbox "Nechci odebírat novinky", přenese se do Ecomail účtu jako odhlášený kontakt, na který nepůjde žádná vaše další rozesílka ani se nebude počítat do limitu aktivních kontaktů v rámci tarifu. Pokud v Ecomailu kontakt již existuje a měl dosud status aktivní (přihlášený k rozesílce), dojde tímto způsobem obratem k jeho odhlášení.
Kontakty se přenáší od chvíle aktivace propojení. Pro přenos historických kontaktů (z doby před aktivací doplňku) si tyto kontakty exportujte z e-shopu na Nody a následně je ručně importujte do svého Ecomail účtu.
Sledování pohybu kontaktů na webu
Integrace umožňuje sledovat, jaké zboží si kontakt na webu prohlížel. Pro správné fungování je potřeba mít v Ecomail účtu nahraný produktový feed, který si vygenerujete v administraci e-shopu na Nody.
Dále se do Ecomailu přenáší data o tom, jaké zboží si kontakt na e-shopu vložil do košíku. Díky těmto datům pak můžete vytvořit oblíbenou a efektivní automatizaci opuštěného košíku, kde kontaktům připomenete jejich nedokončený nákup.
Pro přenos prohlížených produktů a produktů v košíku je potřeba, aby byl kontakt přihlášen do svého zákaznického účtu na e-shopu.
💭 Nenašli jste odpověď? Napište nám na chat nebo e-mail support@ecomail.cz. 😊