Co jsou to segmenty a jak je tvořit se dozvíte v tomto článku. Navážeme na článek
o základních segmentech a vytvoříme pár pokročilých segmentů, které by se vám mohly hodit pro váš efektivní e-mail marketing.
V Ecomailu segmentujete na základě:
výchozích vlastností kontaktů (jako je jméno, adresa, datum registrace apod.)
přiřazených štítků
vlastních polí (= vámi vytvořená pole, do kterých můžete zapisovat hodnoty relevantní pro váš mailing a databázi kontaktů, např. "jméno mazlíčka" nebo "úroveň lekce")
preferenčních skupin, (tj. podle toho, jaký obsah preferují přímo vaše kontakty)
aktivity v kampaních (podle dat z reportů kampaní)
aktivity v automatizacích (podle dat z reportů automatizací)
Všechny tyto segmenty naleznete v článku základní segmenty.
V pokročilé segmentaci však můžete přidat ještě segmenty, který reagují na chování vašich kontaktů a v reálném čase, tedy segmentujete podle:
Aktivity na webu (podmíněno aktivní integrací v tarifu Marketer+)
Segmentace dle aktivity na webu - prohlížení, nákup
Segmentace dle aktivity na webu nabízí mnoho variant:
1.1. Segmentace dle pohybu na webu
Chcete zjistit, jaké kontakty se pohybovaly na konkrétní stránce na vašem webu? Například na stránce určité kategorie, protože chcete upozornit na nové produkty v této kategorii? Stačí vytvořit segment podle:
1.2. Segmentace dle pohybu na webu a nákupu
Chcete se zbavit skladových zásob a doprodat jeden konkrétní produkt? Můžete využít kombinace podmínek a vytvořit segment všech kontaktů, které zajímal konkrétní produkt na vašem webu a zároveň si ho ještě nekoupili:
1.3. Segmentace pro motivaci k dalšímu nákupu
Máte zákazníky, kteří v minulosti nakoupili, ale nedošlo u nich k nákupu za poslední dobu? Vytvořte si jejich segment a motivujte je k nákupu:
Pokročilá segmentace podle pole "datum" s funkcí f(x)
Chcete zacílit na kontakty, které se registrovaly v posledním měsíci nebo poslat připomínku těm, kterým bude za měsíc končit věrnostní program? Podívejte se na konkrétní příklady, jak pracovat s naší pokročilou funkcí pro práci s daty v reálném čase.
Nejprve přepněte u vybraného pole s datem Zvolte den ("datepicker", v kterém vybíráte konkrétní datum) na f(x):
A pracujte s aktuálním datem (segment tedy není potřeba znovu aktualizovat) podle legendy:
CURDATE()
zastupuje aktuální datum
CURDATE() - interval 1 day
je aktuální datum bez jednoho dne, tedy včerejší datum
CURDATE() + interval 1 day
je aktuální datum plus jeden den, takže zítřejší datum
2.1. Segment nově registrovaných (za poslední dobu)
V tomto případě nás zajímá vždy aktuální počet nově registrovaných kontaktů, které se přihlásily za posledních x dní.
Volíme:
CURDATE() pro aktuální datum
- pro dny zpátky v čase
interval 5 day pro dobu 5 dní
CURDATE() - interval 5 day
V prostřední podmínce je zároveň "v daný den a po", aby se vybral právě interval 5 dní a poslední vyhovující den.
Konkrétní příklad:
Aktuální datum je v tomto případě 17. 3., a v intervalu zpět pět dní vychází na 12. 3. - 17. 3. (5 dní + daný den).
Aktuální náhled je z doby vytvoření segmentu (27. 7. 2021).
Při změně prostřední časové podmínky na "po" vyhoví všechny kontakty přihlášené v čase intervalu 5 dní, a proto se kontakty z 22.7. do tohoto segmentu nedostanou. V segmentu budou tedy pouze kontakty přihlášené v období mezi 23.7. - 27.7. (5 dní).
Při změně prostřední podmínky na "před" si zobrazíte všechny kontakty přihlášené v čase před zadaným intervalem.
Aktuální náhled je z doby vytvoření segmentu (17. 3. 2021).
Při změně prostřední podmínky na "před" si zobrazíte všechny kontakty přihlášené v čase před zadaným intervalem.
2.2. Segment týkající se budoucího data (vlastní pole)
Můžete reagovat i na data, která teprve nastanou, tedy připravit segment "do budoucnosti" - a podobně pak využít podmínce v automatizacích.
Taková segmentace je typicky spojena s vašimi vlastními poli (= vámi vytvořená pole, do kterých můžete zapisovat hodnoty relevantní pro váš mailing a databázi kontaktů, např. "platnost věrnostní karty"), která jsou zároveň typem pole "datum":
Obrázek je z importu kontaktů, kde můžete vlastní pole vytvořit a hodnotu do pole kontaktům nahrát.
TIP: Aby segmentace fungovala správně, musí být importované datum ve vlastním poli vždy ve formátu RRRR-MM-DD.
V tomto případě nás tedy zajímá vlastní pole u kontaktů a budoucí datum.
Volíme:
CURDATE() pro aktuální datum
+ pro dny budoucí
interval 5 day pro dobu 5 dní
CURDATE() + interval 5 day
Konkrétní příklad:
Chceme zjistit kontakty, u kterých vyprší platnost karty za 5 dní nebo kdykoliv potom, volíme tedy interval a podmínku "v daný den a po". Aktuální datum je v tomto případě 10.7. + 5 dní, které vychází na 17.7. a všechny následující dny.
Aktuální náhled je z doby vytvoření segmentu (27. 7. 2021).
Při změně prostřední podmínky na "po" vyhoví všechny kontakty s datem 18.7. 2021 a dále.
Při změně prostřední podmínky na "v daný den" vyhoví naopak pouze kontakty
s datem 17.7.2021.