Přeskočit na hlavní obsah
Všechny sbírkyIntegrace
Souhrn nastavení integrace
Souhrn nastavení integrace

Souhrn veškeré možné integrace k propojení vašeho e-shopu.

Jakub Filounek avatar
Autor: Jakub Filounek
Aktualizováno před více než 10 měsíci

Pokud chcete integrovat váš e-shop, CRM, či jiný systém do Ecomailu, v tomto článku se dočtete, co vše nastavit k propojení, a jaká data můžete pro napojení využívat.

Pro práci s integracemi je třeba mít účet v tarifu MARKETER+.

Co v nápovědě naleznete:


Jaká data lze do Ecomailu přenášet?

Ecomail má k dispozici otevřenou API, která vám umožní z vašeho systému přenášet kontaktní informace o vašich zákaznících a jejich nákupní chování(opuštěný košík, objednávky, naposledy prohlížený produkt,...). Dále je k dispozici trackovací kód, díky kterému můžete sledovat pohyb na stránkách a jeho pomocí lze taktéž nastavit sledování opuštěného košíku, či naposledy prohlížených produktů. Níže naleznete jednotlivé funkce, které lze do Ecomailu přenášet.

V tabulce naleznete veškeré možnosti a funkce, a jakým způsobem je možné tuto informaci zasílat do Ecomailu:

Funkce

API

Trackovací kód

Registrace nového kontaktu

ANO

NE

Aktualizace nového kontaktu

ANO

NE

Sledování pohybu na webu

NE

ANO

Opuštěný košík

ANO

ANO

Prohlížený produkt

ANO

ANO

Manuální tracking

NE

ANO

Objednávky(transakce)

ANO

ANO

Vlastní události

ANO

ANO

Přenos nových kontaktů do Ecomailu/aktualizace stávajících

Nové kontakty je třeba do Ecomailu zasílat za pomocí API/webhooků/formulářů. API vám umožní kontakty pravidelně aktualizovat a doplňovat k nim veškeré údaje.

👉 Přenos kontaktů z formulářů vytvořených v Ecomailu, nebo z vlastního formuláře

Kontakty lze do Ecomailu naimportovat taktéž ručně hromadným importem.

Sledování pohybu zákazníků na vašich stránkách

V případě, že pracujete s e-shopem a přejete si sledovat pohyb zákazníků na stránkách, je třeba do zdrojového kódu vašeho webu umístit trackovací kód. Trackovací kód sleduje otrackované kontakty(na základě hodnoty ecmid) a data přenáší do Ecomailu, ke konkrétnímu kontaktu.

Manuální nastavení identifikátoru uživatele pro tracking

Pokud využíváte trackovací kód pro sledování vašich zákazníku na webu, základním způsobem jak uživatele "otrackovat" je přes prokliknutí v e-mailu. Můžete však tento proces urychlit tím, že uživatele "otrackujete" manuálně, například pomocí e-mailu pod kterým je uživatel přihlášený.

Sledování transakcí

Do Ecomailu je možné zasílat informace o objednávkách a podle toho následně segmentovat či vytvářet automatizace. Je možné zaslat i historické objednávky ke kontaktům s historií transakcí.

Objednávky můžete přenést skrze

👉 API

V Ecomailu pak lze pracovat s automatizacemi, které se automaticky spustí hned, jak zaznamenají příchozí událost nákupu.

Sledování obsahu košíku

Chcete-li odesílat svým návštěvníkům e-shopu připomínku na opuštěný košík, lze její přenos nastavit skrze:

V Ecomailu pak lze pro tyto události nastavit automatizaci, která bude kontaktům zasílat informaci o opuštěném košíku.

Sledování naposledy zobrazených produktů

Vaše zákazníky můžete oslovit také na základě produktů, které si na vašich stránkách v poslední době zobrazili. Naposledy zobrazené produkty je možné ke kontaktu ukládat za pomocí javacriptu, ale také API/transactions. Jak automatizaci nastavit píšeme v nápovědě.

Transakční e-maily

Potřebujete zasílat kontaktům potvrzení objednávek, či systémových změn v rámci vašeho systému? Pro informační one-to-one komunikaci lze využít možnosti transakčních e-mailů, které lze nastavit skrze API.

Webhooky

Pokud si přejete informace o kontaktech a jejich aktivitě udržovat oboustranně, tedy i v rámci vašeho e-shopu/systému, nápomocné vám určitě budou webhooky, díky kterým můžete zjišťovat, zdali se kontakt v kampani odhlásil, klikl v kampani, apod. Dostupné webhooky naleznete níže:

Vlastní události

V případě, že pracujete s vlastními scénáři a potřebujete větší míru variability, využít můžete taktéž možnost zasílání vlastních událostí. Ty lze zasílat ať už přes API, anebo javascript.

Na základě vlastních událostí můžete taktéž spouštět automatizaci:

Možnost práce s XML feedy

Do Ecomailu lze za pomocí XML importovat produktové feedy(Heureka,...), RSS a datové feedy. Každý pak využijete k dynamické práci s vašimi newslettery a automatizacemi:

Testování integrace

a. nastavené skrze trackovací kód

  1. Za odkaz vložte následující řetězec a nahraďte svým e-mailem, který máte v seznamu kontaktů: ?ecmid=email@domena.cz (např. www.ecomail.cz?ecmid=mujmail@domena.cz)

  2. Přes konzoli v prohlížeči (např. v Google Chrome přes Developers tools nebo F12 > console) spustit snippet a nahradit vaším e-mailem:

window.ecotrack('setUserId', 'mujmail@domena.cz');
window.ecotrack('trackPageView');

Případně je možné se prokliknout skrze otrackovaný odkaz v některém z newsletterů.

b. nastavené skrze API

Pokud je integrace nastavená skrze API, nebude k přenosu dat do Ecomailu docházet při trackování, ale zpravidla při registraci/přihlášení kontaktu. Pro přenos z API totiž musíme znát e-mail, aby se data z webu mohla spárovat. Je tedy třeba se nejprve přihlásit/anebo se spojit s vaším programátorem a upřesnit si, při jakých situacích je přenos API nastaven.

Seznam dostupných integrací

V rámci Ecomailu můžete pracovat s již připravenými integracemi. Jejich seznam naleznete v naší nápovědě i s postupy pro spuštění integrace.


💭 Nenašli jste odpověď? Napište nám na chat nebo e-mail support@ecomail.cz. 😊

Dostali jste odpověď na svou otázku?