Pokud chcete integrovat váš e-shop, CRM, či jiný systém do Ecomailu, v tomto článku se dočtete, co vše nastavit k propojení, a jaká data můžete pro napojení využívat.
Pro práci s integracemi je třeba mít účet v tarifu MARKETER+.
Co v nápovědě naleznete:
Jaká data lze do Ecomailu přenášet?
Ecomail má k dispozici otevřenou API, která vám umožní z vašeho systému přenášet kontaktní informace o vašich zákaznících a jejich nákupní chování(opuštěný košík, objednávky, naposledy prohlížený produkt,...). Dále je k dispozici trackovací kód, díky kterému můžete sledovat pohyb na stránkách a jeho pomocí lze taktéž nastavit sledování opuštěného košíku, či naposledy prohlížených produktů. Níže naleznete jednotlivé funkce, které lze do Ecomailu přenášet.
V tabulce naleznete veškeré možnosti a funkce, a jakým způsobem je možné tuto informaci zasílat do Ecomailu:
Funkce | API | Trackovací kód |
Registrace nového kontaktu | ANO | NE |
Aktualizace nového kontaktu | ANO | NE |
Sledování pohybu na webu | NE | ANO |
Opuštěný košík | ANO | ANO |
Prohlížený produkt | ANO | ANO |
Manuální tracking | NE | ANO |
Objednávky(transakce) | ANO | ANO |
Vlastní události | ANO | ANO |
Přenos nových kontaktů do Ecomailu/aktualizace stávajících
Nové kontakty je třeba do Ecomailu zasílat za pomocí API/webhooků/formulářů. API vám umožní kontakty pravidelně aktualizovat a doplňovat k nim veškeré údaje.
👉 Přenos kontaktů z formulářů vytvořených v Ecomailu, nebo z vlastního formuláře
Kontakty lze do Ecomailu naimportovat taktéž ručně hromadným importem.
Sledování pohybu zákazníků na vašich stránkách
V případě, že pracujete s e-shopem a přejete si sledovat pohyb zákazníků na stránkách, je třeba do zdrojového kódu vašeho webu umístit trackovací kód. Trackovací kód sleduje otrackované kontakty(na základě hodnoty ecmid) a data přenáší do Ecomailu, ke konkrétnímu kontaktu.
👉 Trackovací kód a další informace týkající se implementace a trackování
Manuální nastavení identifikátoru uživatele pro tracking
Pokud využíváte trackovací kód pro sledování vašich zákazníku na webu, základním způsobem jak uživatele "otrackovat" je přes prokliknutí v e-mailu. Můžete však tento proces urychlit tím, že uživatele "otrackujete" manuálně, například pomocí e-mailu pod kterým je uživatel přihlášený.
Sledování transakcí
Do Ecomailu je možné zasílat informace o objednávkách a podle toho následně segmentovat či vytvářet automatizace. Je možné zaslat i historické objednávky ke kontaktům s historií transakcí.
Objednávky můžete přenést skrze
👉 API
V Ecomailu pak lze pracovat s automatizacemi, které se automaticky spustí hned, jak zaznamenají příchozí událost nákupu.
Sledování obsahu košíku
Chcete-li odesílat svým návštěvníkům e-shopu připomínku na opuštěný košík, lze její přenos nastavit skrze:
V Ecomailu pak lze pro tyto události nastavit automatizaci, která bude kontaktům zasílat informaci o opuštěném košíku.
Sledování naposledy zobrazených produktů
Vaše zákazníky můžete oslovit také na základě produktů, které si na vašich stránkách v poslední době zobrazili. Naposledy zobrazené produkty je možné ke kontaktu ukládat za pomocí javacriptu, ale také API/transactions. Jak automatizaci nastavit píšeme v nápovědě.
Transakční e-maily
Potřebujete zasílat kontaktům potvrzení objednávek, či systémových změn v rámci vašeho systému? Pro informační one-to-one komunikaci lze využít možnosti transakčních e-mailů, které lze nastavit skrze API.
Webhooky
Pokud si přejete informace o kontaktech a jejich aktivitě udržovat oboustranně, tedy i v rámci vašeho e-shopu/systému, nápomocné vám určitě budou webhooky, díky kterým můžete zjišťovat, zdali se kontakt v kampani odhlásil, klikl v kampani, apod. Dostupné webhooky naleznete níže:
Vlastní události
V případě, že pracujete s vlastními scénáři a potřebujete větší míru variability, využít můžete taktéž možnost zasílání vlastních událostí. Ty lze zasílat ať už přes API, anebo javascript.
Na základě vlastních událostí můžete taktéž spouštět automatizaci:
Možnost práce s XML feedy
Do Ecomailu lze za pomocí XML importovat produktové feedy(Heureka,...), RSS a datové feedy. Každý pak využijete k dynamické práci s vašimi newslettery a automatizacemi:
Testování integrace
a. nastavené skrze trackovací kód
Za odkaz vložte následující řetězec a nahraďte svým e-mailem, který máte v seznamu kontaktů: ?ecmid=email@domena.cz (např. www.ecomail.cz?ecmid=mujmail@domena.cz)
Přes konzoli v prohlížeči (např. v Google Chrome přes Developers tools nebo F12 > console) spustit snippet a nahradit vaším e-mailem:
window.ecotrack('setUserId', 'mujmail@domena.cz');
window.ecotrack('trackPageView');
Případně je možné se prokliknout skrze otrackovaný odkaz v některém z newsletterů.
b. nastavené skrze API
Pokud je integrace nastavená skrze API, nebude k přenosu dat do Ecomailu docházet při trackování, ale zpravidla při registraci/přihlášení kontaktu. Pro přenos z API totiž musíme znát e-mail, aby se data z webu mohla spárovat. Je tedy třeba se nejprve přihlásit/anebo se spojit s vaším programátorem a upřesnit si, při jakých situacích je přenos API nastaven.
Seznam dostupných integrací
V rámci Ecomailu můžete pracovat s již připravenými integracemi. Jejich seznam naleznete v naší nápovědě i s postupy pro spuštění integrace.
💭 Nenašli jste odpověď? Napište nám na chat nebo e-mail support@ecomail.cz. 😊