Co jsou to segmenty a jak je tvořit jsme uváděli v tomto článku. Jaký je rozdíl mezi segmenty a seznamy se můžete dočíst zde. Pojďme nyní navázat na článek o základních segmentech a vytvořit pár pokročilých segmentů, které by se vám mohly hodit pro váš efektivní e-mail marketing. Segmentovat můžete v Ecomailu na základě následujících kritérií.
- vlastností kontaktu (jméno, příjmení, adresa, narozeniny, svátek, pohlaví, datum registrace, rating, poznámka v detailu kontaktu apod.)
- štítků
- vlastních polí (např. počet bodů, zákazník má psa)
- preferenčních skupin
- aktivity v kampaních
- aktivity v automatizacích
- aktivity na webu
Protože jsme si již vytvořili segmenty v článku základní segmenty dle všech bodů výše až na ten poslední, začneme posledním bodem, a to segmentováním dle aktivity na webu.
- Segmentace dle aktivity na webu
Segmentace dle aktivity na webu nabízí mnoho variant. Nejedná se pouze o to, kde se váš kontakt po vašem webu pohyboval, ale i zda nakoupil ve vašem obchodě, kdy nakoupil a také co nakoupil.
Pro pokročilé segmentace dle chování kontaktů na webu je třeba mít tarif Marketer+ a propojený svůj web s Ecomailem. Více v integraci.
Pokud již máte integraci zdárně za sebou, můžete se do segmentace dle aktivity na webu pustit. Lze vytvořit podmínky na základě toho, zda kontakt:
1.1. Segmentace dle pohybu na webu
Chcete zjistit, jaké vaše kontakty se pohybovaly na konkrétní stránce na vašem webu? Například na stránce určité kategorie, protože chcete upozornit na nové produkty v této kategorii? Stačí vytvořit segment "Aktivita uživatelů na webu" "Navštívili stránku"
1.2. Segmentace dle pohybu na webu a nákupu
Chcete se zbavit skladových zásob a doprodat jeden konkrétní produkt? Můžete využít kombinace podmínek a vytvořit segment všech kontaktů, které zajímal konkrétní produkt na vašem webu a zároveň si ho ještě nekoupili.
1.3. Segment Reaktivace zákazníka
Máte zákazníky, kteří v minulosti nakoupili, ale nenakupují v posledním čase? Vytvořte si jejich segment a motivujte je k nákupu.
1.4. Segment Datum registrace
Chcete zacílit na kontakty, které se registrovaly v posledním měsíci? Nastavte segment s datem registrace následovně:
Nejprve přepněte pole pro datum na f(x)
Následně vložte text CURDATE() - interval 30 day
Segment nyní vybere všechny kontakty, které se zaregistrovaly v rozmezí posledních 30 dní. Chcete-li naopak všechny kontakty, které se registrovaly dříve jak před 30 dny od dnešního data - stačí místo operátoru Po vybrat Před.
Legenda:
CURDATE() - aktuální datum
CURDATE() - interval 1 day - včerejší datum
CURDATE() + interval 1 day - zítřejší datum
2. Kombinace základních a pokročilých segmentů
Množství kombinací segmentů je téměř neomezené. Stačí vycházet z předpřipravených podmínek a libovolně je kombinovat.
2.1. Segment Čtou e-maily, ale nenakupují
Chcete zjistit, jakou má váš e-mailing návratnost a kolik kontaktů, které čtou vaše obchodní sdělení i nakupují?
Vytvořte segment dle podmínek "Aktivita uživatelů v kampaních" -> "Otevřel e-mail v jakékoli kampani" -> "Kdykoliv"
A ZÁROVEŇ
"Aktivita uživatelů na webu" -> "Nenakoupili v obchodě" -> -> "Kdykoliv"
Tento segment ukáže všechny kontakty, které alespoň jednou otevřeli e-mail z jedné z vašich kampaní a zároveň nikdy nenakoupili.
2.2. Segment Úspěšnost Welcome kampaně
Jak je známo, nejvíce otevíraná je welcome kampaň, protože adresáti na ni po přidání jejich kontaktů čekají. Více o automatických kampaních se můžete dočíst zde. Pokud si chcete ověřit, kolik kontaktů kliklo ve welcome kampani a nakoupilo, můžete vytvořit tento segment.
Segment ukáže všechny kontakty, které se za poslední čas zaregistrovaly k odběru, klikly ve welcome kampani a také nakoupily. Je zde samozřejmě možnost, že je k nákupu dovedla až následující kampaň a ne pouze welcome. Pokud jste již odeslali nějakou další kampaň, můžete ji ze segmentu vyloučit.
"Datum registrace" zvolíte za posledních několik dní
A ZÁROVEŇ
"Aktivita uživatelů v automatizaci" -> "Otevřel e-mail v automatizaci" a zvolíte welcome automatizaci, kterou máte nastavenou.
A ZÁROVEŇ
"Aktivita uživatelů na webu" -> "Nakoupili v obchodě" -> za několik posledních dní
Tápete, jaký je rozdíl mezi A ZÁROVEŇ a NEBO? Podívejte se na úvod do segmentace.