V reportech z kampaní máte k dispozici nejenom historii otevření a prokliků, ale také informaci o vrácených (odražených) a odhlášených kontaktech nebo o spam stížnostech. Co jednotlivé kategorie znamenají a za které kontakty platíte?
Odhlášené
Pakliže adresát klikne ve spodní části e-mailu na odkaz pro odhlášení, stává se odhlášeným kontaktem.
Označeno jako spam
Kontakty, které Vás aktivně po přijetí/otevření e-mailu označili jako "spam". Při překročení limitu spam označení je účet automaticky blokován.
Vrácené / Odražené / Bounce se dělí na:
Soft bounce: Pouze dočasně nedoručený e-mail, například z důvodu přeplněné schránky. Na tuto schránku bude učiněno ještě 6 pokusů o doručení v rámci jedné kampaně v horizontu dvou dnů. Pokud se po šesti pokusech v rámci jedné kampaně a po dalších 4 z kampaně následující (dohromady 10 pokusů o doručení) nepodaří e-mail doručit, bude označen jako Hard bounce. Soft bounce spadají do aktivních kontaktů.
Hard bounce: E-mail vrácený ve většině případů z důvodu neexistující schránky. Označen také e-mail, u kterého byl překročen limit pokusů.
Přehled nejčastějích důvodů vrácených (bounce) e-mailů:
- Invalid recipient - uživatel na adrese cílové schránky neexistuje
- Mailbox full - cílová schránka je přeplněná
- DNS failure - nepodařilo se připojit k cílovému mailserveru, je možné že cílový mailserver je zablokován nebo neaktivní
- Timeout - zprávu se nepodařilo doručit, cílový server nereaguje
- Relaying denied - zpráva byla zablokována cílovým serverem,
není povoleno do této schránky přijímat externí poštu - Undetermined - neznámá chyba
- Mail Block - zpráva byla dočasně zablokována
- Out of band - přijímací server zprávu zařadil do takzvaného "holding" stavu, kdy zatím zprávu ani nepřijal ani neodmítl, ale rozhodne o ní později
- Generic bounce - zpráva byla odmítnuta bez udaného důvodu
- Spam Content / Block - zpráva byla zablokována přijímacím serverem kvůli označení za spam
Jaké kontakty se započítávají do placených tarifů
Měsíční poplatek tarifů se odvíjí od počtu aktivních kontaktů ve Vašem účtu.
- Aktivní - kontakty, na které rozesíláte své kampaně (za tyto kontakty platíte)
- Neaktivní - za tyto kontakty neplatíte, žádná další kampaň na ně nebude odeslána a proto je v aplikaci není potřeba mazat:
Odhlášené - ti, kteří se z odběru odhlásili
Odražené - neboli vrácené, bounce e-maily
Spam stížnosti - označení za "spam" majitelem e-mailové adresy
Nepotvrzené - do této kategorie spadají kontakty, které se přihlásí k odběru třeba na vašich webových stránkách, ale tento odběr zatím nepotvrdí v e-mailu - tedy zatím neschválený double opt-in. Kontakt se stane aktivním až ve chvíli, kdy adresát zaklikne potvrzující e-mail. Do té doby je kontakt kontaktem neaktivním (nepočítá se do aktivní databáze kontaktů a nerozesílají se na něj vaše newslettery, také za něj neplatíte).